Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nikki_L schreef:Ik ben blij voor je meis! Dat je vader hier goed op reageerde. Het zal best allemaal wel goed komen, maar het heeft wel tijd nodig!
Succes meis, en laat je ons even weten hoe het was met je paps en Lianne?
) er uit gepikt:jasminetje schreef:Nikki_L schreef:Ik ben blij voor je meis! Dat je vader hier goed op reageerde. Het zal best allemaal wel goed komen, maar het heeft wel tijd nodig!
Succes meis, en laat je ons even weten hoe het was met je paps en Lianne?
Dankjewel voor de reactie's, het ging super, Lianne heeft zich als een engeltje gedragen.
Hij zegt wel dat als ik ga wandelen, hij er altijd bij wil zijn, of ze vasthouden.
Maar als Lianne zich zo blijft gedragen denk ik dat dat snel zal veranderen!

Senzafine schreef:jasminetje schreef:Tof!
Maar eh, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit ernstig ziek ben geweest, en mijn vader was tot over een jaar hetzelfde als de jouwe. Ik mocht met moeite alleen een paard van de weide halen, laat staan gaan wandelen of zonder zadel rijden. Ik heb toen een tijd alles samen met hem gedaan (samen op buitenrit, het paard zelf halen en opzadelen terwijl hij erbij was,...). Zo kreeg hij meer en meer vertrouwen. Toen ik eindelijk alleen mocht rijden ben ik steeds stukje per stukje de weg op gegaan. Altijd net iets verder, en uitgebreid verslag gedaan wanneer ik terugkwam.
Een paard kan ook heel gevaarlijk zijn, laat hem weten dat je dit beseft en dat je echt wel heel voorzichtig zal zijn.
Besef ook dat je maar 14 jaar bent, en je nog niet zo groot en sterk bent. En wanneer een paard angstig is wanneer je ernaast loopt en het probeert te vluchten jij het echt niet kan tegenhouden. En dat heb ik zelf al een paar keer meegemaakt. Aan de hand wandelen zou je van mij dus ook niet mogen doen, het is veiliger wanneer je erop zit. Hoewel je er ook nog niet zo heel ervaren uitziet, dus misschien wacht je daar beter nog even mee
Het is kwestie van tijd en vertrouwen.