Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:46

Kippen, van die enge hoofden. := Nouja durf er best bij in het hok maar vind ze wel eng.

En muizen, heb ooit eens een muis in mijn broek gehad toen ik gewoon rustig aan tafel zat. Sinds dien ben ik er echt bang voor. Als ik iets in mn ooghoek zie bewegen begin ik al te zweten en gaat mijn hart sneller, of als iemand met iets gooit en en roept MUIS! := (mijn familie weet wel hoe ze me bang moeten maken ^) :+ )

Mereltje: Brrr idd! Als je daar met je tanden overheen gaat! :r

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:47

Ik ben doooooodsbang voor vlinders.
Ik ren weg als ze in mijn buurt komen, zet mezelf voor schut in een bomvolle klas. Begin te huilen, te trillen. Trek wit weg, wordt vervolgens knalrood en ga zweten.
En telkens maar weer. Het idee dat je er iets aan kunt doen is ook gewoon dóódeng. Niet uit te leggen.

Vjestagirl; Dit is een erkende fobie. Het ís grappig, ik lach er achteraf ook om. En het beheerst mijn leven echt niet hoor. :n

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:47

Bellen vind ik ook niks.
En de bekende arachnofobie..
Daarnaast kan ik niet tegen stofjes die over elkaar wrijven o.i.d.
Als mijn hond een tennisbal in dr bek heeft dan krijg ik ook kippenvel dat je gewoon zo'n schurend spul in je mond hebt.. ieeh!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:49

evanescence schreef:
intral schreef:
clowns ..

Die moeten dus helemaal niet in de buurt komen.. Wordt dan echt helemaal panies! :=
Nee ik hoef er al 1 op tv tezien, en weg tv.. uit of een andere zender. := Dus laat staan op straat!

Moet je eens the dark knight of IT gaan kijken snachts buiten op een trampoliene .... :oo :oo
en dan al bang zijn voor clowns he :))

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:49

Tijdens het eten dacht ik plots aan mijn fobie van vroeger.
De enigste échte fobie die ik echt had.
Als 3-jarige bleef er ooit een beetje yoghurt in mijn keel zitten. Zo heb ik voor een zeer lange tijd een yoghurtfobie gehad. Ik wou geen youghurt meer eten, kreeg miselijksheidsneigingen bij het ruiken en zien van yoghurt en ik had nachtmerries over yoghurt (de nachtmerries alleen tot mijn zes jaar). Zo droomde ik dat ik in yoghurtland zat en dat de yoghurt mij uiteindelijk verstikte. Net op dat moment werd ik telkens wakker en wou ik niet meer slapen.
De droom kwam altijd terug, vandaar dat ik ze nog herinner. Ook op (paarden)kamp gaf dit problemen als er als toetje ' yoghurt' op tafel kwam. Ik werd misselijk, verzon plots uitvluchten als ' ik moet naar het toilet'. En soms was het woordje 'yoghurt' er zelfs te veel aan. Ook gingen we een keer op reis met het vliegtuig. Je moet eens raden wat we als 'dessert' aten in het vliegtuig. :+ Ik ben toen vlug naar het toilet gerend.

Vanaf mijn twaalfde is de fobie langzaam voorbij gegaan. Door het eten van vla, dat er dus een beetje ' op leek'. Yoghurt eens aan te raken, een likje ervan te nemen, proberen rustig te blijven als ik yoghurt zag, aan de geur wennen,...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:50

Ik heb een fobie (en ja ik gebruik het woord wel :+) voor...
Levende standbeelden!

Waarom toch een fobie? omdat ik echt doodsangsten uitsta, het compleet onzinnig is en ik alles doe om het te vermijden (weet ik dat er in straat a er 1 kan staan, loop ik absoluut een blokje om). Gelukkig is het niet een te grote belemmering, omdat die krengen er niet zoveel zijn :=

Levende standbeelden festival... mijn ergste nachtmerrie! aaaaah!

(verder heb ik ook een fobie om mensen op te bellen)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:50

xManon_ schreef:
Bellen vind ik ook niks.
En de bekende arachnofobie..
Daarnaast kan ik niet tegen stofjes die over elkaar wrijven o.i.d.
Als mijn hond een tennisbal in dr bek heeft dan krijg ik ook kippenvel dat je gewoon zo'n schurend spul in je mond hebt.. ieeh!

Die tennisbal kwijlen ze overheen en dan schuurt het ook niet meer :=

xManon_

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:51

Ohja lekker een ondergekwijld, schurend ding in je mond!! :=

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:52

(dit geld alleen in het donker) Spiegels. ruiten en alles wat maar weerspiegelt. Ik ben dan zo bang om te zien dat er dalijk iemand achter me staat oid! Wij hadden eerst een spiegel in de hal naar de trap maar omdat ik dan niet alleen naar boven durfde hebben mijn ouders hem alweer weggehaalt. :j
Gelukkig nemen hun mijn angst serieus want word ook vaak uitgelachen omdat ik bang zou zijn voor me eigen spiegelbeeld -O-

Edit; Já ik heb de film Mirrors gezien. Néé daar komt mijn angst niet vandaag. (had het al voor de film eb heb gewoon gelachen om de film mirrors! :o )
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 02-06-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:53

Slangen..
Vind ze zò eng. Als ik ze zie in een dierenwinkel echt, zo bang ben ik dan..
Of m'n broertje kijkt altijd van die documentaires, kan dan bijna beginnen te huilen :') mwhaha

en met spinnen.. Liep gister het kleinste spinnetje (oké viel wel mee xD) ter wereld over m'n shirtje heen, ben staan gillen dat broertje moest komen, stond bijna te huilen joh.. :o :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:54

Clown's lieveheersbeestjes en vlinders.. verder ook alle andere insecten, Maar dat is niet echt bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:55

Mensen opbellen... rampzalig! Zit ik helemaal te zenuwwappen :S

Ook nog: fobie voor harde geluiden. Als ik bij de MC zit te eten en dr rennen kinderen met een balon voorbij dan krijg ik geen hap meer weg. Mijn grootste nachtmerrie: oud&nieuw. Vuurwerk mag afgeschaft worden van mij.
Bivakkeer gezellig met de hond onder de keukentafel :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:56

xManon_ schreef:
Ohja lekker een ondergekwijld, schurend ding in je mond!! :=

Zo hard zijn tennisballen niet :))

Lies_Tijger schreef:
(dit geld alleen in het donker) Spiegels. ruiten en alles wat maar weerspiegelt. Ik ben dan zo bang om te zien dat er dalijk iemand achter me staat oid! Wij hadden eerst een spiegel in de hal naar de trap maar omdat ik dan niet alleen naar boven durfde hebben mijn ouders hem alweer weggehaalt. :j
Gelukkig nemen hun mijn angst serieus want word ook vaak uitgelachen omdat ik bang zou zijn voor me eigen spiegelbeeld -O-

Oooh, dat ken ik ook hoor! Nouja, niet echt precies zo.
Maar wij hebben een dakraam bovenaan de trap. En ik was altijd bang dat daar plotseling een man zou verschijnen. Letterlijk uit de lucht kwam vallen of wat dan ook.
Soms heb ik het nu ook nog.

Ik denk dat het goed helpt dat je zelf ook om je fobie kunt lachen.

Jaimyliefje

wespen.
Ergste is dat mijn ouders het grappig vinden/vinden dat ik me aanstel. Maar wespen, ik heb meerdere malen gillend op een terras gezeten toen er een wesp in de buurt van me vloog.
Verder lieveheersbeestjes.

evanescence

intral schreef:
Moet je eens the dark knight of IT gaan kijken snachts buiten op een trampoliene .... :oo :oo

IT heb ik al is gezien.. Naja gehoort. :')
Verschrikkelijk.. Ook op me werk. (Kinderboerderij.) komt er wel is z'n clown en toen had dus iemand heel leuk gezegt.. dat ik er echt een hekel aan heb, Nouja, hij ging maar niet weg enzo. En ik wert dus helemaal gek. zag gewoon zwart voor me ogen. Dus toen ging ik bijna flauwvallen. En die man vond het nog grappig ook enzo. := tijdje later was hij er weer.. gaat die heel leuk naast me lopen en begind die telache... -_-' Nou ik kan hem wel schieten als ik hem weer zie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:57

Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

Je kan zo vanaf een pc niet beoordelen of iemand iets minder prettig vindt of echt een fobie heeft. Dus iemand kan absoluut een fobie hebben voor het geluid van slakken en dat is voor diegene zelf natuurlijk niet grappig (het is best vervelend om continu naar de grond te moeten kijken om slakken te ontwijken! ), maar omdat het zo'n irreele angst is (fobie is immers angst) is het ergens best grappig om te horen ;)
Je moet het leven niet té serieus nemen, soms kun je maar beter lol hebben om je kwalen maakt het een stuk dragelijker :(:)
(dit geld dus even voor het algemeen, niet puur om het slakken kraak geluid)
(en daarmee doe ik niets af aan je agorafobie, dat is verrekte lastig! )

Danielle_h

uuuhhhhh:

- Verkleede/gesminkte mensen
- Clowns
- Als iemand naar mijn nek/oren wijst
- Trappen op slakken
- De lift
- Droge handen
- Buikspreekpoppen

.... moet ik doorgaan }:0
Laatst bijgewerkt door Danielle_h op 02-06-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Ik ben aragnofobisch en ik vind het alles behalve grappig.
Ik denk niet dat je 'echte' fobieën bedoeld,dus daarom mijn andere dingen waar ik rare reactie's op heb :))

Als ik doortrek (w.c) loop ik meteen uit het toilet,op de 1 of andere manier vind ik het heel vervelend om in een ruimte te staan terwijl de stortbak leegbuldert :Y)

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:58

Nog iets waar ik aan denk... Ik kan niet (maar dit is geen fobie, ik word er gewoon een beetje misselijk van :') ) tegen het geluid van mensen die hun snot opzuigen (naja, kan het niet beter omschrijven :o ) tot in hun mond, en het dan uitspuwen. Dat uitspugen, oke, maar dat geluid van het opzuigen... Als ik nog maar dénk, dat ik zoiets zou moeten doen, echt, k*tsneigingen krijg ik ervan, en ik weet niet waarom, want in China doet iedereen dit, maar echt, AAAAAH!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:58

Fobie is een groot woord....

Maar ik heb echt de schurft aan ijscostokjes.....ik krijg al kippenvel als ik eraan denk :=

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:58

evanescence schreef:
intral schreef:

IT heb ik al is gezien.. Naja gehoort. :')
Verschrikkelijk.. Ook op me werk. (Kinderboerderij.) komt er wel is z'n clown en toen had dus iemand heel leuk gezegt.. dat ik er echt een hekel aan heb, Nouja, hij ging maar niet weg enzo. En ik wert dus helemaal gek. zag gewoon zwart voor me ogen. Dus toen ging ik bijna flauwvallen. En die man vond het nog grappig ook enzo. := tijdje later was hij er weer.. gaat die heel leuk naast me lopen en begind die telache... -_-' Nou ik kan hem wel schieten als ik hem weer zie.

Gelukkig heb ik vroeger nooit een potje yoghurt naast me zien lopen. :D
(Oké, niet grappig! Weet ik :+ )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:59

Bellen...
Angst voor pijn
En spinnen ;( ;(

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:01

Paintlinger schreef:
Fobie is een groot woord....

Maar ik heb echt de schurft aan ijscostokjes.....ik krijg al kippenvel als ik eraan denk :=

Ijscostokjes? :o
Kan je dat uitleggen,of is het zomaar?

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:02

_Tivoli_ schreef:
Ik ben aragnofobisch en ik vind het alles behalve grappig.
Ik denk niet dat je 'echte' fobieën bedoeld,dus daarom mijn andere dingen waar ik rare reactie's op heb :))

Als ik doortrek (w.c) loop ik meteen uit het toilet,op de 1 of andere manier vind ik het heel vervelend om in een ruimte te staan terwijl de stortbak leegbuldert :Y)

Wacht dit had ik in pagina 1 al gestuurd:

M_VE schreef:
Het was eigenlijk totaal niet aanvallend/vervelend bedoeld. Ik denk inderdaad dat pleinvrees inderdaad geen lachertje is. De dingen die ik opnoem noem jij misschien niet echt een fobie. Ik vind dit toch, in lichte mate dan toch. Ik heb er werkelijk nachtmerries over gehad, over dat ik-trap-op-een-slak. Met uitkijken heeft dit niets te maken, dat kan altijd gebeuren en het is niet dat ik dat elke week doe. Als je bang bent voor spinnen kan je toch ook niet 100 procent weten dat je geen spin tegenkomt? Mijn moeder kan nog geen slang in een boek zien, toch als ze dit verteld tegen iemand kan ze er best leuk over praten. Je moet haar alleen geen slang in het echt of in een boek/ prent laten zien.

Ohja, grappige staat tussen haakjes. Je kan ook gewoon iets serieus zeggen over je fobie.

Maar het draait inderdaad meer over de 'grappige' dingen.
Laatst bijgewerkt door M_VE op 02-06-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:02

Lies_Tijger schreef:
Spiegels. ruiten en alles wat maar weerspiegelt.

Ik hou er ook totaal niet van.
Vooral als ik mijn tanden poets, en de deur naar de gang open staat, waar geen licht aan is.
Als ik dan in de wasbak uitspuug, en ik weer in de spiegel kijk,
schrik ik automatisch.
:wow: