Middenhandsbeentje gebroken...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:42

Ik weet wat een ganglion is, heb er zelf ook een gehad, die is weggesneden. Maar kan het dat niet zijn?
Laatst bijgewerkt door Ouwe op 31-05-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:43

Idd gewoon even de HAP bellen. Als die het ernstig vinden klinken, laat ze je wel komen :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:47

Evelike schreef:
Froexxie, het probleem is net dat ik niet weg kan. Mijn ouders komen straks pas thuis. Dan wil er wel even mee gaan.

Bij mij zat er ook vrijwel meteen een klein bultje op, maar is nu ondertussen behoorlijk dik. Je ziet ook wel iets kleurverschil, maar echte blauwe plekken krijg ik sowieso zelden.

Kon jij er ook nog alles mee verder? Alles wat ik do, doet ook pijn. Maar kan wel alles.

Ik had, dat ik 'm niet helemaal kon buigen. Op de helft kon hij gewoon niet verder, alsof er een 'blokkade' tussen zat oid. Maar een bultje wijst er toch vaak op dat het gebroken is? Bij mij was de vinger ongeveer 2x zo dik, en helemaal bont en blauw ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:48

_Charlotte schreef:
Idd gewoon even de HAP bellen. Als die het ernstig vinden klinken, laat ze je wel komen :)

Nee, als je die belt vragen ze of je gekoeld hebt, en dan kan je vandaag of morgen langs komen. En omdat die dat niet zo kunnen zien sturen ze je door naar het ziekenhuis voor foto's ;)
(heb er al 2x ervaring mee gehad, 2x gebroken)

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:50

Aan de vingers is bij mij ook niks aan te zien. En bewegen kan ik hem verder helemaal.
Het doet alleen gemene pijn.

Als ik het zo hoor, dan klinkt het niet echt gebroken bij mij :D
Maar ga zo toch eens bellen.

Gekoeld heb ik wel, al meerdere keren zelfs. Maar haalt niks uit.

Froexiie

Re: Middenhandsbeentje gebroken...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:51

Denk dan idd dat het niet gebroken is. Ze laten wel foto's maken voor de zekerheid(tenminste, dat denk ik :D)

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:56

Nou ik heb net gebeld.
Volgens de assistent is het niet gebroken, zoals ze kon horen. Maar moet even flink koelen en de hand hoog houden.
Dan kan ik morgen tussen 8 en 10 langskomen. Maar als het plots verergerde kon ik onmiddellijk komen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:20

Sterkte bij de HAP! :(:)

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:04

Dankjewel :D

Heb het idee dat het er niks beter op is geworden. Dus morgen echt ff langs gaan.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 00:09

Ik hoop voor je dat het niet gebroken is, maar ik ken meerder mensen die het pas na een week doorhadden dat hun hand/pols wel gebroken was. Het ligt ook voor een groot deel aan je pijngrens denk ik. Wel verstandig om inderdaad even naar de HAP te gaan.Doorlopen met een gebroken hand lijkt me toch ook geen pretje. :Y) Succes morgen!

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:52

Vanmorgen geweest, maar de arts twijfelt eraan of het gebroken is. Ben daarna naar het ziekenhuis gegaan. Maar het was daar wel zo enorm druk, dat we ons omgedraaid hebben. En afgesproken dat we morgen even terug komen.

Maar het is nu zo, dat als ik een vuist maak. De hand totaal niet beneden kan buigen. Naar boven lukt nog enigszins.
En zoveel mensen die per ambulance kwamen, dus die hadden sowieso voorrang. Logisch ook, die mensen zullen iets veel ernstigers hebben dan alleen 'maar' een hand..

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:45

ik ben eigenlijk wel benieuw wat het nou uiteindelijk was?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:54

Hmm wel vervelend, hoop dat het morgen meegevallen is in het ziekenhuis en ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het nou was.

Ik heb zelf ook ooit mijn pols gebroken en heb er nog een week mee rond gelopen, ben er zelfs nog mee wezen tennisssen :o. Dus als je iets breekt kan het zijn dat je er nog genoeg mee kunt.