Veel uren slaap nodig, meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Veel uren slaap nodig, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:27

Ik slaap ook zo'n 9 uur per nacht. Kan af en toe heus wel toe met iets minder, maar niet meer dan een paar nachten, want dan ben ik echt gesloopt. Moest voor mijn werk afgelopen jaar ook mee op kamp met pubers... ik was gebroken... Niets voor mij. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:27

@Patos: Nouja, ik heb Chronisch Vermoeidheids Syndroom en dan gaan ze op een gegeven moment alles wel testen. Onder andere dus of ik wel goed slaap, daar kwam uit dat de melatonine aanmaak niet goed was (dag en nacht precies gelijk) waardoor ik overdag heel moe ben en 's nachts wel slaap maar niet diep. Nu met die tabletjes heb ik wel wat diepe slaap.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:29

LiSSy schreef:
ik heb minimaal 8 uur slaap nodig, maar liever nog 9 uur.

ik moet er altijd om half 7 uit en ga dan meestal om half 10/ 10 uur naar bed. soms wil het wel eens later worden, maar dan moet ik de avond erop er echt om half 10 in liggen :j

patos: melatonine ga je niet dieper van slapen, het helpt je alleen om in slaap te komen

Dat is één van de functies ja, de hoeveelheid slaaphormoon bepaald ook de diepte ervan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:30

brigitta1987 schreef:
@Patos: Nouja, ik heb Chronisch Vermoeidheids Syndroom en dan gaan ze op een gegeven moment alles wel testen. Onder andere dus of ik wel goed slaap, daar kwam uit dat de melatonine aanmaak niet goed was (dag en nacht precies gelijk) waardoor ik overdag heel moe ben en 's nachts wel slaap maar niet diep. Nu met die tabletjes heb ik wel wat diepe slaap.

Wat rot zeg! Helemaal helpen doet de melatonine suppletie dus ook niet?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:31

Meld zich ook ...

Ik heb zwaar werk en onregelmatige werktijden , en heb ook de nodige slaap nodig.

Veel onrust... ja dat ook wel.
Veel zorgen en ik doe werk wat eigenlijk lichamelijk gewoon te zwaar is... Maar ja financiele crisis , dus overstappen zit er niet in.

Maar sweekends ga ik ook vroeg te bed, ma en di moet ik extreem vroeg opstaan en ga ik zo naar bed dat ik 7 uur slaap heb.
De rest vd week haal ik de 9 uur altijd wel.
Leuk is anders, maar doe ik dat niet dan krijg ik veel vermoeidheidsklachten .

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:45

ik heb echt geen veel slaap nodig :P
als ik om 1 uur slaap kan ik weer half 9 wakker worden... en ben dan helemaal niet moe.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:47

Juist omdat je geen wekker meer hoeft te zetten, ga je steeds langer slapen en heb je dus ook meer slaap nodig. K merk t namelijk ook, alleen op de dagen dat k om half 11 moet werken sta k vroeg op anders slaap k gerust tot half 11 uit. Met als gevolg dat k moe blijf. Dus proberen om juist op tijd op te staan, zodat je ook weer in je ritme komt als je naar school moet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:55

Ik ben sweekends altijd om 6 uur wakker, en dan sta ik vrijwel altijd meteen op, val ik naderhand in slaap heb in onwijze nachtmerries. En ik vind het zonde van mijn dag om lang uit te slapen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:15

crossmonster schreef:
Ik ben sweekends altijd om 6 uur wakker, en dan sta ik vrijwel altijd meteen op, val ik naderhand in slaap heb in onwijze nachtmerries. En ik vind het zonde van mijn dag om lang uit te slapen.

ik ook! echt heel erg! ben een echte ochtendmens vooral als de vogeltjes fluiten en de zon schijnt, dan gooi ik het liefst zo vroeg mogelijk alles open.
ik slaap altijd van 10 tot max. 9 uur, meestal tussen 8 en 9 word ik wakker in het weekend. doordeweeks 7 uur :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:16

WillemYntJee schreef:
Juist omdat je geen wekker meer hoeft te zetten, ga je steeds langer slapen en heb je dus ook meer slaap nodig. K merk t namelijk ook, alleen op de dagen dat k om half 11 moet werken sta k vroeg op anders slaap k gerust tot half 11 uit. Met als gevolg dat k moe blijf. Dus proberen om juist op tijd op te staan, zodat je ook weer in je ritme komt als je naar school moet.

Volgens mij niet. Want toen ik net gestopt was met mijn opleiding sliep ik nog langer dan nu. Het begint nu juist al wat minder te worden..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:19

ik slaap ook echt heel veel, heb pfeiffer gehad en heb er nog steeds soms last van. ik ga meestal rond 12.00/ 12.30 slapen en ik ben fit als ik rond 10 uit mn bed mag komen, als ik er eerder uit moet 7 u bijv om naar college te gaan dan ben ik de rest van de dag kapot en moet ik rond 5 u ff gaan liggen ofzo. Heb er soms zon genoeg van zoveel moe te zijn maar ja er helpt niet echt veel.....

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:20

Heb ook behoorlijk veel slaap nodig, lees 9 uur per nacht.
Vaak slaap ik overdag ook nog een uurtje.
Doe ik dat niet ben ik de hele dag ziek, misselijk, hoofdpijn.
Morgen gaat om half 7 mijn wekker dus ik ga er zo in.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:22

ik heb ook zo'n 9uur slaap per dag nodig :j !

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:27

*Meld zich

Heb ook behoorlijk wat slaap nodig.
Wat bij mij werkt is een duidelijk ritme gedurende de dag (optijd eten, optijd naar bed, optijd opstaan).
Als ik blijf liggen wordt het namelijk nog erger en blijf ik de hele dag duf/moe. :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:00

Wat "fijn" om te horen dat er veel mensen dit probleem hebben.

Helaas nog weinig oplossingen alleen...

Ik denk dat stress ook een grote factor is. De huidige maatschappij is zo dat je word geleefd, je moet werken om rond te komen, tenminste zo is het bij mij wel, ik moet mezelf afmatten om alles te kunnen onderhouden ...

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:02

Ik heb ook altijd veel slaap nodig minimaal 8 uur maar 9 uur is beter! Ik kan soms wel een nachtje wat minder slapen maar moet ik niet te vaak hebben dan ben ik niet meer te genieten!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:05

ik heb ook veel slaap nodig
voor 8 uur raak ik zowiezo niet wakker (of ik nu om 8 uur in mijn bed gekropen heb, of om 4 uur snachts, maakt geen verschil)
in het weekend ga ik veel uit én werk ik de zaterdag en zondag van 9.30-19.15 , dwz dat ik de vrijdag op zaterdag rond de 5 uurtjes slaap haal, en de zaterdag op zondag, maximum 4 (en dat is dan al veel, als ik dan rond de 8 uur over het hele weekend slaap ben ik al blij)
met als gevolg dat ik moet bijslapen in de week (zondag kruip ik er rond 23 in en slaap ik standaard tot maandag 11.45)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:10

Ik heb ook veel slaap nodig, bij mij komt het omdat ik teveel op prikkels reageer. Ik moet nu als test overdag minimaal 1 uur gaan slapen. Eerder deed ik dit niet, maar kreeg ik rond 14.00 een vreselijke energiedip incl sombere gevoelens en vanaf dat moment vreselijke stemmingswisselingen.
Nu zijn we er dus waarschijnlijk achter dat dit komt door teveel prikkels en teveel dingen die ik opsla/niet los kan laten. Ik moet nu dus 2 weken proberen, of het beter gaat als ik elke dag rond 13.30 minimaal 1 uur slaap. Dit heb ik nu 3 dagen gedaan en ik merkte echt vreselijk veel verschil, geen energiedip, geen stemmingswisselingen.. Gister is het me niet gelukt om dat uurtje te pakken en dat voelde ik meteen weer!
Dus dit werkt voor mij super. Ik slaap nu dus elke dag ongeveer 1,5 tot 2 uur s middags (ik zet dan geen wekker, ik wordt dan vanzelf wakker met een uitgerust gevoel, als ik een wekker zet voel ik me nog steeds moe) en savonds ga ik om 12 uur naar bed en slaap ik tot 7 uur-half 8.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:20

Ik heb ook veel slaap nodig, geen moeite met vroeg opstaan, maar ik moet het vaak wel weer inhalen. Ik kan rustig een middagdutje doen van half 3 tot half 4 en 's avonds gewoon nog eens 9 a 10 uur slapen.
Geen idee wat er aan te doen is, wel merk ik dat ik in de zomer meer energie lijkt te hebben en met wat minder slaap toe kan.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:22

LiSSy schreef:
ik heb minimaal 8 uur slaap nodig, maar liever nog 9 uur.

Ik ook hoor, ik kan op zich best goed zonder weinig slaap maar voel me gewoon (veel) beter na 9/10uur slaap.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:50

Ik heb min 9 uur slaap per nacht nodig.. Als dit niet lukt ben ik tegen de avond erg moe. Baal er ook van! Heb zelf het idee dat het komt door bepaalde medicijnen die ik slik. :z

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:56

Ik slaap ook minimaal 10 uur per nacht hoor.
Moet er wel bij zeggen dat ik enkel kan slapen op slaap medicatie.
Maar ook voor die tijd was ik altijd een lange slaper.
En het geldt dus niet alleen voor jonge mensen, want ik ben toch al 45.
Het is denk ik ook wel een beetje waar je je lichaam aan went.
Maar het veranderen van dat ritme is gewoon erg lastig.
Zeker als je 's morgens niet echt genoodzaakt bent om op een bepaalde tijd op te staan, dan mis je toch die stok achter de deur.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:00

herkenbaar!

als klein meisje had ik altijd al 10 uur slaap nodig. Tegenwoordig bouw ik overdag meer rustpunten in, zodat ik goed de dag door kan komen. Meestal slaap ik al om 22.00 uur, en wordt vaak 7 uur wakker. ( 9 uur slaap ;) ) ik ben het dus aan het afbouwen dat ik minder uren kan slapen.
Maar als ik uit ga, heb ik 3 dagen nodig, van 10 uur slaap per nacht, om weer in me eigen ritme te kunnen komen.Heel vervelend.
gelukkig ga ik niet vaak uit ;)

maar je kan het beste rustpunten over de hele dag nemen. Bijvoorbeeld half 11, kopje thee, tv uit ;) en lekker genieten. Ik heb over een dag denk ik 3 rustpunten? varrierend van 10 min. tot half uur ;)

succes!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:30

Nessie schreef:
Als ik geen wekker zet slaap ik gerust 12 a 14 uur. (Ookal ga je dan optijd naar bed) Maar heb sowieso wel 9 a 10 uur slaap nodig per nacht, anders ben ik kapot..

Ken er nog eentje hoor! :P

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:35

Hier nog iemand die veel slaap nodig heb..
Vooral als ik een blokstage periode heb dan merk ik het heel erg.. Ik word dan ook altijd of in de laatste week of in de week daarna ziek omdat ik gewoon uitgeput ben..
Ik ben nu klaar met school maar van uitslapen komt het echt niet.. Ik ben er elke ochtend om hoogstens 8 uur uit en ik slaap 's avonds als ik geluk heb om half 12, maar meestal later. Overdag en 's avonds ben ik overal en nergens en ben bijna alleen maar thuis om te slapen of te eten..
edit: Ik ben elke dag dus heel erg moe en heb af en toe een paar dagen nodig om weer even bij te slapen..