De zon in! Maar dan... boem.. rood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: De zon in! Maar dan... boem.. rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:30

Ik zit overigens hier nu in een spaghetti hempje :P
Krijgen jullie wel sproeten dan? Want die heb ik namelijk wel in overvloed :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:30

ikk word eerst rood dan bruin :+ ben ook wel beetje lichtgetint hoor, maar op het moment zit ik zo in de stres dat ik bleek zie :o

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:33

Ell_en schreef:
Ik zit overigens hier nu in een spaghetti hempje :P
Krijgen jullie wel sproeten dan? Want die heb ik namelijk wel in overvloed :D

Een beetje... ik heb hele lichte sproetjes, maar eigenlijk zijn die permanent, ze schieten er in op 't moment dat m'n hoofd zon ziet :))

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:34

Bij mij helpt het goed om in het voorjaar onder de zonnebank te gaan. Ik ben blond met een lichte huid en word dus erg snel rood. Als ik onder de zonnebank ga word ik ook niet bruin, maar mijn huid went wel aan de straling. Ik smeer nog steeds met factor 50 hoor, maar dan gaat het nu wel goed.
Ik heb het als tip van de huisarts gekregen toen ik de eerste keer naar een zonnig oord op vakantie wilde gaan :D .

Dus misschien is het voor jou ook een tip. Ik heb nu zelf een zonnehemel maar eerst ging ik altijd gewoon bij zo'n studio. Kost wel wat geld (hoewel het wel mee valt omdat je er toch niet lang onder kunt gaan), maar liever dat dan zo verbranden.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:34

sproeten krijg ik ook.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:39

Bij mij zijn ze echt de hele zomer :j..
En echt sommige zijn zo hardnekkig dat ze gewoon niet weer weg gaan :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:28

Ik verbrand ook zo ontzettend snel en daarbij word ik ook gewoon níet bruin :+ Sproeten krijg ik wel, daardoor lijkt mijn gezicht iig nog wel wat bruiner. (ik krijg heel vaak te horen dat ik zo bruin ben, maar dat is alleen als mensen alleen mijn gezicht zien)
Als ik verbrand ben smeer ik heel veel & vaak in met aftersun, en meestal trekt het dan vrij snel weer weg.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:05

Hier nog iemand die geen fan is van zonnebaden.

Ik wordt niet of amper bruin en verbrand vrijwel onmiddelijk. Als ik gewoon in de zon kom, word ik direct rood maar dat is reactie op de warmte denk ik want als ik dan weer uit de zon ga verdwijnt het rood na 5 minuutjes. Blijf ik langer in de zon dan verbrand ik, een gekookte kreeft is er niets tegen.

Nog vervelender is dat mijn gezicht en armen verbranden en eventueel nog wel willen bruinen, maar mijn benen doen niks nada noppes, die blijven spierwit. Als ik dus uren in de zon buiten ben, ben ik 2-kleurig: rood aan de bovenkant en reflecterend wit aan de onderkant :+ .

Smeren vergeet ik al eens, maar aftersun heb ik wel altijd in de buurt.

Mijn armen staan vol met sproeten (ook in de winter, maar dan bleker), rond mijn ogen zitten ook een paar sproeten maar die worden niet donkerder in de zomer.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:10

auw auw auw mijn schouders :')
daarnet een vergadering met vrijwilligsters over de wijkdag gehad, in de volle zon met 1 schouder :')
je raad het al .... helemaal verbrand :D .