Snoevie schreef:omdat gelukkig de meeste mensen inzien dat het geen reeele angst is(begrijp me niet verkeerd,ik wil niemand belachelijk maken die bang is,maar in de meeste gevallen is de angst niet reeel)
Dat is toch ook het hele punt van een fobie geloof ik? Een soort van onterechte angst, of in ieder geval in een veel te extreme maat.
Ik word al draaierig bij het lezen van dit topic
Als er in een film of serie een injectie word gegeven, zap ik weg of draai ik me om, als de dierenarts een spuit kwam zetten of bloed kwam afnemen bij een van de paarden dan moet ik ook altijd de andere kant op kijken. Tegenwoordig kan ik bij de paarden soms nog wel kijken, maar dan moet ik me écht vermannen.
En ik wéét dat het nergens op slaat, en dat die angst zwaar onterecht is. Tegenover iedere keer dat het bij mij mis is gegaan met prikken, staan minstens twee keren dat het wel goed is gegaan, maar toch blijft die onrealistische angst hangen. Zodra ik een naald zie, dan neemt dat gevoel het gewoon over: ik word draaierig, sta zelfs te trillen op mijn benen, en alleen al de gedachte aan waar dat ding voor bestemd is... bleh!