De pil in het Spaans, meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:10

Nou ja, ik heb dat in december op het nieuws gezien.
Misschien hadden ze die miljoenen van voorgaande jaren beter moeten investeren!!!!

Ik vind niet dat je het als apotheek kan maken om een spaanse pil zonder dagen te gaan geven.

Wat nou als ze door deze ongein zwanger word?

Dan word het of een dure abortus of een dure zwangerschap?

Snoevie

Re: De pil in het Spaans, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:16

het spijt me,maar ik verwacht eerlijk gezegd dat de meeste mensen geen problemen hebben met de dagen.
als ze dat wel hebben kunnen ze dat(iig bij mijn apotheek dan)aangeven,en dan zoeken we samen naar een oplossing.

enig idee hoe moeilijk het nu is om het hoofd boven water te houden en tegelijkertijd alle mensen tevreden te stellen?

ik weet wel dat er zulke dingen op tv zijn geweest,en voor sommige apotheken geldt dat ook zeker wel,maar dat zijn lang niet alle apotheken.

verdiep je eens in de moeilijkheden door het preferentiebeleid.
dat houd ik het kort in dat alle verzekeraars ons een verplichte lijst sturen met merken die verplicht zijn voor hun klanten.
wij moeten dus soms van 1 medicijn wel 4 of 5 merken in huis hebben.
je kan als apotheek geen afspraken met een vaste leverancier meer maken voor korting op een hele partij,omdat je bij heel veel fabrieken nu moet bestellen.
dat oa kost vreselijk veel geld.
en tegelijkertijd probeer je toch de mensen tegemoet te komen,al lukt dat dus niet altijd.

ik vind het wel fout van de apotheek om zo stug te reageren,ze moeten je juist helpen een oplossing te vinden.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:21

uhmmm tja en wat ze op tv zeggen is natuurlijk altijd waar, daar vertellen ze natuurlijk nooooit eenzijdige bekeken verhalen. Sorry hoor, het is niet mijn bedoeling om half bokt over me heen te krijgen, maar ik vind het wel een beetje zwart-wit om zomaar alles aan te nemen wat op tv verschijnt. VROEGER verdiende een hoop apothekers (eigenaren) een hoop geld, dat klopt, tegenwoordig is dat niet meer zo.

Even on-topic, als ze toch aangeboden hebben dat ze je nederlandse Mercilon voor je kunnen bestellen is het toch goed? Ze doen hun best voor je en wat van jou verwacht wordt is dat je dan even oplet en op tijd aangeeft dat je je pil wil hebben, vaak kan je al bestellen door even op te bellen, dan kan je hem een paar dagen later ophalen. Ik zie het probleem niet zo, bij ons lossen we het op deze mannier in elk geval in volle tevredenheid van de mensen op. Dat het niet voor alle apotheken geld is natuurlijk iets anders en als je stug behandeld bent is dat inderdaad niet netjes. Kom maar naar ons zou ik zeggen :D ik wil hem wel voor je bestellen :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:22

haha hier kunnen jullie ook komen hoor ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:22

Nou ik moet ook heel vaak kijken of ik nou wel of niet de pil heb geslikt.
En ja, dat ligt aan mij.
ik ben een verstrooid en druk persoontje.

Maar als ik zo de reclame op tv enz wel eens zie hoor ik altijd dat de apotheek het beste met nje voor heeft.
Als medicijnen niet bevallen moet je komen.
word er een gesprek gehouden en dan zoeken ze een oplossing.

Nou moet iki daar ook nog steeds opwachten.
|Ik betaal een vette premie aan ziekefonds verzekering.
En ze hebben mij ook een ander goedkoper merk gegeven.
En sindsdien heb ik last van stemmingswisselingen en heel vaak koppijn.
Ik ben nu al 8 maand bezig om een andere pil te krijgen bij mijn apotheek.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:49

dan zit je niet bij de juiste apotheek! Als zo iemand bij ons komt, dan vragen wij of ze het willen proberen, zo niet dan gaan we het oude bestellen. Ik wil best meewerken aan besparingen, maar niet ten koste van de zorg.

Dat wordt verhuizen dus :D ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:55

Ja kan dat zomaar dan?
Ik wist dat niet eens.
Wij hebben praktijk en apotheek en alles bij elkaar in een gebouw.

Ik dacht dat ik verplicht was om daar mijn medicijnen te halen?

Als dat niet zo is dan ga ik wel naar Hoogeveen.
Daar zit een apotheek onder mijn afdeling.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:58

ja hoor dat kan, ze zullen bij je huisarts wel even sputteren omdat ze natuurlijk graag zien dat je in hetzelfde gebouw blijft, maar de keuze voor een apotheek is vrij, dus gewoon je poot stijf houden als je ergens anders heen wil, als je een herhalingsrecept hebt mag je die ook gewoon in een andere apotheek gaan halen (bij voorkeur dan wel altijd alles daar halen om de medicatie bewaking goed te houden). Neem wel even je verzekerings pasje mee! Echt hoor, gewoon gaan als je niet tevreden bent.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:25

tjeetje schreef:
Even on-topic, als ze toch aangeboden hebben dat ze je nederlandse Mercilon voor je kunnen bestellen is het toch goed? Ze doen hun best voor je en wat van jou verwacht wordt is dat je dan even oplet en op tijd aangeeft dat je je pil wil hebben, vaak kan je al bestellen door even op te bellen, dan kan je hem een paar dagen later ophalen. Ik zie het probleem niet zo, bij ons lossen we het op deze mannier in elk geval in volle tevredenheid van de mensen op. Dat het niet voor alle apotheken geld is natuurlijk iets anders en als je stug behandeld bent is dat inderdaad niet netjes. Kom maar naar ons zou ik zeggen :D ik wil hem wel voor je bestellen :D

Het probleem is dat ze dat inderdaad beloofd hebben, maar dat dit dus gewoon niet gebeurd....
Ik ga inderdaad gewoon die pil ruim van tevoren bestellen bij ze, dan zeggen ze het duurt een paar dagen.
Dan kom ik terug bij de apotheek om hem op te halen en dan krijg ik gewoon vrolijk weeer de Spaanse, enige verschil is dat ze er een Nederlandse sticker op hebben geplakt met een soort gebruiksaanwijzing (zo van: 1 keer per dag slikken, wat altijd op medicijnen zit)

Ik zit er dus, wat daantjuhh al aangaf, niet op te wachten om zwanger te raken door dit soort grapjes, want ik geef het aan bij de apotheek, maar ze doen er niks mee.
Over dat ik een hogere bijdrage betaal voor de Nederlandse, dat vind ik ook logisch, maar ik bedoelde ook meer te zeggen dat dit mij dus niks uitmaakt, als ik maar veilig mijn pil kan slikken.

Maar als ik zo lees in dit topic ligt het dus echt aan mijn apotheek dat er niks mee gedaan wordt :=
Dan weet ik genoeg en ga ik nadenken over of een andere apotheek of een andere pil....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:03

je bent ook absoluut vrij om naar de apotheek van je keuze te gaan