Ik hou gewoon van ongezond eten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:29

balansdagen houden!!, geen zin om gezond te eten tijdens een balansdag? dan zul je er aan moeten wennen dat je minder vaak ongezond moet eten.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:34

@ Yv_ ; ik eigenlijk ook niet .. wij 4 x per maand, we eten elke week frietjes, op vrijdag na de paardrijles :))
is zoo standaard, en echt lekker na het rijden ...

en als tip voor de TS , een keer in de week een soort 'fruitdagje' houden. Lekker en gezond! ( natuurlijk niet overal suiker over gooien :P )
Ontbijt - 1 donkerbruineboterham / een crackertje met banaan oid
tussendoortje- sinasappel of mandarijn
lunch- 2 bruine boterhammen en een beschuitje met wat aardbeien :9
tussendoortje- een appel of peer
Avondeten gwoon normaal
Toetje - als je een blender hebt :) - Mix 3 soorten fruit met een blender door elkaar, giet een deel het prutje door je yoghurt en dat is lekkerr! :D
tussendoortje - het andere deel van het prutje in een glas met een rietje :D .

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:04

Ik snap niet hoe wij jou hier mee zouden kunnen helpen? De enigste die hier iets aandoet ben jijzelf..
Als je er zo meezit dat je zo ongezond eet, waarom doe je het dan?
Ik snap dat het lekker is... maar af en toe wat gezonds is toch ook niet eens zo vies?
Ga er gewoon beter opletten en verminder het snoepen, makkelijker gezegt dan gedaan.. maar je loopt erom te klagen en zegt zelf dat je je er schuldig omvoelt. Nou; minder ongezond gaan eten dan!! ;)

Fira

Re: Ik hou gewoon van ongezond eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 18:54

Bedankt voor de tips allemaal! ;)
Ik eet steeds vaker fruit op een dag inplaats van iets ongezonds.
Dus dat gaat steeds beter :D

Moelie, ik begrijp wat je bedoelt, maar met mezelf kom ik echt niet verder :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:10

1 keer pern week patat kan best. Maar dan moet je niet en chocola en chips en weet ik wat gaan eten!
Neem ipv vette dingen een sultana of fruit/groente. En af en toe iets lekkers mag best. Spreek met jezelf af dat je bijvoorbeeld 3 keer per week iets heel lekkers mag. En dat bouw je dan af.

RietjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:15

Hm.. hier ook iemand die gek is op chips, snoep,.. :9
Ik weet niet hoe oud je bent, of je op je eigen woont of niet?
Maar wij hebben gewoon geen snoep in de kast, word je wel een beetje depresief van op den duur :')
Maar misschien helpt het gewoon al dat je geen snoep/ongezonde dingen meer koopt voor thuis, dan kan je dat ook al niet eten.
En ik 'vergeet' ook vaak m'n portemonee dus kan ik niks gaan halen na school als ik zo'n behoefte heb dus dat scheelt ook weer wat :)
Nu ben ik niet zo'n freetzak (gaat ook niet echt, hebben nooit wat thuis), maar iets lekkers sla ik toch zeker niet af. Gelukkig kom ik niet zo heel snel bij!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:16

Geen geld meenemen werkt bij mij heel goed. Misschien een idee voor jou?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:46

Nou ik houd het al 2 dagen vol om geen chips te kopen, gister was het vreselijk zat al in de auto met geld om langs het tankstation te rijden, maar ik heb mezelf streng toegesproken dat het niet mag.

Op het station wilde ik ook graag eten halen, maar als ik niks zou halen mocht ik op het station thuis een waterijsje halen. Een soort beloning dus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:13

Veel dingen als chips, snoep en koekjes zijn zo samengesteld dat je er van blijft eten. Ze wekken hongergevoel op en werken voor veel mensen zelfs verslavend (suiker is daar een beruchte van). Zo verkoopt de fabrikant nl veel meer van zijn product en maakt dan meer winst.

Stop je met het eten hiervan dan zal je de eerste paar dagen/ week erg veel trek hebben in juist die dingen. Hetzelfde mechanisme maakt het zo moeilijk voor rokers om te stoppen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:56

Het is een kwestie van wennen! Ik ben zelf ook een stuk gezonder gaan eten, niet omdat ik het nodig heb, ik ben zelfs te licht, maar was dat ongezonde eten gewoon zat.
Het begin is lastig, maar het wordt steeds vanzelfsprekender! Ik voel me nu ook een stuk lekkerder, meer energie enzo.

Ik vind iedere week patat wel best veel, zéker als je wilt afvallen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:33

Hier nog zo eentje; ik ben ook behoorlijk aangekomen met dank aan het feit dat ik maar blijf eten, en altijd ongezonde troep. Ben ook echt suikerverslaafd.... en nu baal ik echt van mezelf, omdat ik over een weekje of 6 op vakantie ga := probleem is dat zelf dat er niet aan bij draagt om te stoppen met al die troep te eten..
Vrees dat het gewoon cold turkey afkicken wordt ;)