Babyzalf goed voor gezicht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:51

Nou, ik zweer bij zwitsal!
Gebruik het werkelijk overal voor..
droge huid: zwitsal
pukkeltje: zwitsal
wondje wat jeukt: zwitsal!
schaafwondje: zwitsal
verbrand: zwitsal ( alleen doen als je niet te erg verbrand ben, dan helpt het niet)
Dus ja, mijn mening is dat je het gewoon kan gebruiken, zoals je kan zien gebruik ik het over al voor en over me hele lichaam!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:03

dovish schreef:
Ik ben verslaafd aan nivea. Ik smeer het overal, vooral na het douchen als mijn huid droog is. Mijn gezicht smeer ik ook zeker één of twee keer per dag. Verder heb ik ook niks aan creme'tjes enzo. Ik heb wel tien aangebroken blikken nivea, ik wordt zelfs zenuwachtig als ik er geen bij me heb, nog erger dan wanneer ik mijn telefoon ben vergeten!

Welke Niveau heb je dan, die witte pot? Die heb ik ook en die smeer ik ook welles op mijn gezicht, die gebruik ik al jaren (eerst alleen maar die, 2x per dag).. maar nu ik een crempjestik en zijn er vele bijgekomen..... :j

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:06

Judith_H schreef:
Nou, ik zweer bij zwitsal!
Gebruik het werkelijk overal voor..
droge huid: zwitsal
pukkeltje: zwitsal
wondje wat jeukt: zwitsal!
schaafwondje: zwitsal
verbrand: zwitsal ( alleen doen als je niet te erg verbrand ben, dan helpt het niet)
Dus ja, mijn mening is dat je het gewoon kan gebruiken, zoals je kan zien gebruik ik het over al voor en over me hele lichaam!

Haha wat grappig, ik ben dus echt niet de enigste met een Zwitsaltik, ik heb ook veel van Zwitsal;
Gezichtscreme, bodylotion, haarlotion, en badgel.
Ik heb ook altijd zoiets; als het voor baby's goed is zal het voor ons ook wel goed zijn.
En ik heb er gewoon een ontzettende zachte huid van gekregen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:09

xxxdonja schreef:
Ik heb na het douchen altijd zo'n droog gezicht, dan smeer ik er ook een creme op.

Ik ook. Als ik dat niet doe, gaat mijn huid trekken en uiteindelijk schilferen. Niet prettig. :n

Ik gebruik al jaren de babycrème van het huismerk van DA. Die in dat roze potje met zo'n blije smiley erop. Kost me 2.55 voor een potje (toevallig vandaag weer eens een voorraadje gekocht) en ik doe er bijna drie maanden mee. Zolang mijn huid er blij mee is, ben ik dat ook. ;)

Moelie

Re: Babyzalf goed voor gezicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:29

Karin; Aiaiai, breng me niet op een idee dan komt er miss weer een crempje bij.. zal me vriend niet blij mee zijn aangezien de la al bijna vol zit met potjes en flesjes van mij.
Ik weet niet of mijn gezicht ontzettend droog word als ik me gezicht niet insmeer, heb dat nog nooit geprobeerd maar me gezicht in al jaren gewent al allerlei crempjes dus ik ga er vanuit van wel. Me moeder zei altijd tegen mij; je gezicht insmeren is belangrijk en zo krijg je ook minder snel rimpels (haha of dat van die rimpels waar is.. ik hoop het!).

Vriendin van mij heeft trouwens altijd een heel droog voorhoofd, voornamelijk echt alleen op der voorhoofd en zei heeft al alle soorten en maten cremes geprobeerd.. maar niets helpt zegt ze (alhoewel ik me dat eig niet kan voorstellen). Nou adviseerde ik haar natuurlijk Zwitsal maar ook dat helpt niet zegt ze.

Ik ga nou mijn bed opzoeken dus dan weten jullie waarom ik niet meer reageer...
Bedankt voor al jullie berichtjes, erg leuk! :) En ik ben iig niet de enigste met zo'n tik.. (Is me vriend ook weer een beetje gerust gestelt miss).

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:32

ik vind het prima spul voor op het gezicht hoor!
lekker goedkoop ook, slaat nergens op om weetikhoeveeleuro neer te leggen voor een beetje creme die niks beter werkt dan de goedkopere..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:41

Ik heb geen droog voorhoofd meer sinds ik dat spul van de DA gebruik :D en rimpels heb ik nog steeds niet, alleen bij mijn ooghoeken als ik lach (maar dat schijnt normaal te zijn). :D

Neuh, voor nog geen euro per maand bevalt me dit prima. :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:50

Ja, ik zou het er ook echt niet voorover hebben om ik weet niet hoeveel euro voor een klein potje creme te betalen die waarsch niet eens werkt/goed is...
Al die crempjes die op de reclames komen zijn ontzettend duur en ze blijken fantastische te zijn.. maar dat maken ze mij niet wijs.
Ik heb altijd van me moeder geleerd dat je je gezicht goed moet insmeren.. doe het ook al jaren en bevalt me prima.

Ik heb nog een vraag, hopelijk weet iemand dit.
Ik heb hele lichte rode vlekjes op me wangen (zijn bijna niet zichtbaar en zijn er ook maar heel weinig) maar toch zit ik er mee. Ik doe altijd iets van foundation op anders zou het wel meer opvallen. Wie weet of ze hier een bepaalde creme voorhebben? Dit heb ik al best lang, eigenlijk heb ik dit sinds ik zoveel last heb gehad van puistjes.. ( 5 jaar geleden).
Ik zag gister bij de Kruidvat de creme Bio Oil, die blijkt ook erg goed te zijn voor o.a. littekens. Nou vraag ik me af of die ook voor die rode vlekjes zou werken, of ofdat ze daar een andere soort voorhebben. Vandaag ga ik sowieso langs de drogist om het te vragen, maar wie weet weet iemand hier het antwoord ook :)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:54

Iessie schreef:
Een vriendin van mij wilt haar gezicht alleen maar insmeren met nivea. :))
Ik denk niet dat het kwaad kan, als je er geen puistjes van krijgt (want dan is de crème te vet).

Ik gebruik ook nivea :D
Was een keer op vakantie en was creme vergeten,
meteen superdroge huid,
heb toen nivea gekocht,
bevalt me prima en heb het nu nogsteeds *D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:09

Hebben jullie het dan over die witte pot van niveau? Die gebruik ik zelf ook al jaren en die bevalt me ook prima.. krijg je een mooie zachte huid van.
Alleen wissel in het ook af met andere cremes..

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:44

Moelie schreef:
Ja, ik zou het er ook echt niet voorover hebben om ik weet niet hoeveel euro voor een klein potje creme te betalen die waarsch niet eens werkt/goed is...
Al die crempjes die op de reclames komen zijn ontzettend duur en ze blijken fantastische te zijn.. maar dat maken ze mij niet wijs.
Ik heb altijd van me moeder geleerd dat je je gezicht goed moet insmeren.. doe het ook al jaren en bevalt me prima.

Ik heb nog een vraag, hopelijk weet iemand dit.
Ik heb hele lichte rode vlekjes op me wangen (zijn bijna niet zichtbaar en zijn er ook maar heel weinig) maar toch zit ik er mee. Ik doe altijd iets van foundation op anders zou het wel meer opvallen. Wie weet of ze hier een bepaalde creme voorhebben? Dit heb ik al best lang, eigenlijk heb ik dit sinds ik zoveel last heb gehad van puistjes.. ( 5 jaar geleden).
Ik zag gister bij de Kruidvat de creme Bio Oil, die blijkt ook erg goed te zijn voor o.a. littekens. Nou vraag ik me af of die ook voor die rode vlekjes zou werken, of ofdat ze daar een andere soort voorhebben. Vandaag ga ik sowieso langs de drogist om het te vragen, maar wie weet weet iemand hier het antwoord ook :)

Van Biodermal hebben ze een hele lijn met dat soort cremetjes, en in het boekje van De Tuinen zie ik ook altijd cremetjes staan voor van alles en nog wat, dus misschien zit daar ook iets bij voor vlekjes. Maar ik zou me idd even laten adviseren bij de drogist

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:13

_miepie_: Dat is idd ook een goede ja! Me moeder adviseerde me gister ook al iets van de natuurwinkel, een olie. Zij gebruikt zelf Amandelolie voor der gezicht.
Nog niet bij de drogist geweest, miss straks na het werk.. daar ga ik het sowieso navragen. Tis niet persé nodig, maar als ze er echt iets goeds voorhebben ga ik het denk ik wel proberen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:36

Ik heb jaren een hele slechte huid gehad, van alles geprobeerd, maar daar droogde mijn huid zo vanuit, dat ik daar weer exceem van kreeg.
Doe nu 2x daags wassen met zwitsal, en daarna wat creme, en het gaat super!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:07

Het zal zeker niet slecht zijn, maar ik geloof dat je op je 15e al moet beginnen met een goede dag- en nachtcreme om de rimpels op latere leeftijd onder controle te houden :+

Ik gebruik ook altijd Zwitsal voor m'n gezicht en heel soms Dove (als die dichterbij staat, maar vind ik eigenlijk te vet).

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:10

bij mij in de klas gebruikt ongeveer de helft van de meiden ook telkens zwitsal enzo :)) het is lekker zacht en ruik zo lekker :P

volgens mij kan het geen kwaad hoor :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:43

Moelie, ik zou niet meerdere crèmes door elkaar gebruiken, maar 1 soort. Je houdt moet anders steeds weer opnieuw wennen aan ingrediënten en dit maakt je huid niet rustiger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:12

Ik ben allergisch voor zwitsal, krijg er allemaal kleine bultjes van. Beetje jammer want het ruikt echt zoo lekker. :=

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:36

Quellian schreef:
Het zal zeker niet slecht zijn, maar ik geloof dat je op je 15e al moet beginnen met een goede dag- en nachtcreme om de rimpels op latere leeftijd onder controle te houden :+

Ik gebruik ook altijd Zwitsal voor m'n gezicht en heel soms Dove (als die dichterbij staat, maar vind ik eigenlijk te vet).

Dan heb ik geluk want ik smeer me gezicht al heel lang in, ik deed het iig al zeker op mijn 15e.
Dove (die blauwe pot) heb ik ook welles geprobeerd... maar die is idd heel erg vettig!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:38

Heino schreef:
Moelie, ik zou niet meerdere crèmes door elkaar gebruiken, maar 1 soort. Je houdt moet anders steeds weer opnieuw wennen aan ingrediënten en dit maakt je huid niet rustiger :)

Hmm ja, dit vroeg ik mij dus af. Ik gebruik al jaren verschillende cremes. Ik begon met Niveau en die gebruik ik nu nog steeds, alleen word die afgewisselt met andere cremes. Ik weet niet of het zo slecht is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:48

Door veel drogisterijen wordt zelfs aangeraden om je dag- en nachtcrème van hetzelfde merk te houden, dus ik denk het wel ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:07

Grappig om te zien dat zoveel mensen het Niveau noemen. ;)

Afbeelding

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:29

Ik smeer ook Zwitsal op mijn gezicht :o
Deze:
Afbeelding
Daarvan blijft mijn gezicht goed, geen pukkeltjes of vette plekken.
Bij andere cremes ben ik ervan verzekerd dat ik binnen no time onder de pukkels zit en dat mijn huid uit zijn doen is....
Dus daar waag ik me niet meer aan, per toeval ben ik zwitsal gaan smeren en bevalt prima :) Doe het nu zeker 2 jaar dagelijks.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:15

Moelie schreef:
Quellian schreef:

Dan heb ik geluk want ik smeer me gezicht al heel lang in, ik deed het iig al zeker op mijn 15e.
Dove (die blauwe pot) heb ik ook welles geprobeerd... maar die is idd heel erg vettig!

Ik doe het denk ik ook al vanaf mijn 15e, zie ook nog geen rimpels (als ik op veilige afstand van de spiegel blijf staan en m'n lenzen niet in heb). Heel soms heb ik een gekke bui en gebruik ROC antirimpelcreme, heb ik mijn plicht weer gedaan tegenover mijn snuit :+

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 15:30

Karin: Haha, idd ik wist niet dat je het zo schreef! Het is dus Nivea..

Ik weet echtnie ofdat je persé dezelfde dag en - nachtcreme moet gebruiken. Zo erg lijkt het mij eigenlijk niet dat je verschillende cremes gebruikt. Misschien juist wel beter omdat je dan niet altijd dezelfde dingen op je gezicht smeert. Ik doe het al jaren (verschillende cremes gebruiken), en heb er nooit last van (gehad).

Denk dat ik nu nog geen anti-rimpelcreme hoef te gebruiken, ik geloof daar ook nooit zo in. Als je je gezicht maar gewoon elke dag goed insmeert, dat is het belangrijkste.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:37

Nuja, als je verschillende producten gebruikt moet je lichaam zich daar steeds weer op aanpassen. Een gemiddelde crème werkt ook pas na een paar weken optimaal :)