Bultjes op bovenarm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Re: Bultjes op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:23

Het kunnen ook een soort gerstenkorels zijn, gewoon kleine puistjes.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:55

Ik heb ze ook en ook op m'n bovenbenen.
Erger me er niet echt aan, valt ook niet zo heel erg op.
Maar zomers zijn ze idd minder,miss maar ff een zonnebankje 8-)

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:03

Ik heb ze dus ook.
Een beetje op beide bovenarmen, maar vooral op mijn bovenbenen.Vind het dus ook echt een ramp om kortbroekje/rokje aan te doen.
Lastige is, dat je er ook niet af kan blijven. nja ik in ieder geval.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:07

Rinde schreef:
Dat is Keratosis Pilaris. Groot deel van de blanke bevolking heeft hier last van, het is dan ook erfelijk.

Er is helaas niets aan te doen en het zal dan ook niet weggaan. Scrubben heeft geen zin en kan het vaak nog erger maken, net als het gebruik van bodylotions. Ik adviseer je om even langs de dokter te gaan en een receptje te halen voor Ureum Vaseline Crème. Dit moet je drie keer per dag opsmeren en hierdoor trekken de bultjes vaak weg. De roodheid zal blijven, maar wanneer je zelf een beetje bruiner wordt zie je het al stukken minder.

Heb hiervan een plaatje opgezocht op Google, en het lijkt verdcaht veel op mijn huis ;(
moet binnenkort toch naar de dokter, dus zal hhet gelijk even meenemen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:23

Rinde schreef:
Dat is Keratosis Pilaris. Groot deel van de blanke bevolking heeft hier last van, het is dan ook erfelijk.

Er is helaas niets aan te doen en het zal dan ook niet weggaan. Scrubben heeft geen zin en kan het vaak nog erger maken, net als het gebruik van bodylotions. Ik adviseer je om even langs de dokter te gaan en een receptje te halen voor Ureum Vaseline Crème. Dit moet je drie keer per dag opsmeren en hierdoor trekken de bultjes vaak weg. De roodheid zal blijven, maar wanneer je zelf een beetje bruiner wordt zie je het al stukken minder.

Inderdaad.
Tip: Eucerine zalf met 10% ureum, verkrijgbaar bij de apotheek, €9,95 per tube.
Ik smeer 1x per dag en is daardoor een heel eind weg.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:58

Elan, kan je die zonder recept halen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:05

Ja, ligt gewoon in de apotheekshop, zijn meerdere eucerine producten dus wel makkelijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:10

*gaat gouden tip geven*

ga naar de site van Lush en bestel een flink blok van de Buffy Butslayer (ofzo iets :') ) Is een soort scrubblok. Scrubt echt goed, maar tegelijk zitten de scrubdeeltjes in een heerlijk zacht goedje die je huid ook weer verzorgen.

Ik had er ontzettend last van op mijn bovenbenen, sinds ik dat gebruik.. nooit meer.

*zet amerikaans accent op*
tis écht géwéldig* :)) :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:14

Buffy the backside slayer bedoelt suze :)

Product waar ik ook gelijk aan dacht. Heb vele reviews gelezen van mensen die dat product met succes voor hetzelfde gebruiken.

Zoeknaam is eigenlijk gewoon buffy, een soort vettig scrubblok. Daarmee scrub je lichtjes, maar het laat ook gelijk een verzorgend laagje achter.

Op www.lush.nl bij het forum kun je ook een heel topic vinden met alleen maar ervaringen en reviews van alleen dit product :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:15

haha ja die bedoel ik :+
benaming is iets netter dus := :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:53

Ik heb het ook... Op mijn bovenarmen, bovenbenen en sinds kort ook op mijn kuiten. In combinatie met eczeem!
Heb er niet veel last van. Houd mijn huid goed soepel door te smeren met paraffine-vaseline, cremor cetomacrogolis of bodylotion van Kneipp met Ureum (te koop bij DA).
Af en toe scrub ik mijn huid, verder doe ik er niet zoveel aan. Gaat toch niet over!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:07

nog iemand die het heeft!!
dacht ook altijd dat ik de enige was.
ik heb het in de winter een stuk erger dan in de zomer dus mijn theorie is dat kleding toch een beetje irriteerd (want in de zomer draag ik iig veel minder lange mouwen en lange broeken).

heb eigenlijk nooit moeite gedaan om het te verminderen. ik heb er geen last van en het valt niet extreem op..
heb ook wel eens geprobeerd regelmatig te scrubben of in te smeren met vette creme maar dat hielp allemaal niets dus ach..
ik vergeet altijd dat ik dat heb..(de achterkant van mn bovenarmen zijn nogal moeilijk te zien haha)

(heb overigens in de zomer ook last van een soort zomer exceem, zodra het ineens heel veel warmer wordt krijg ik uitslag, maar dat wordt ook met de jaren minder (vroeger als kind zat ik helemaal onder, wat een hel) en ik weet nu hoe ik er mee om moet gaan, namelijk rustig aan warme temperaturen wennen)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:05

ik heb het al jaren op mijn bovenarmen en bovenbenen..

baal er ook erg van want ziet echt niet uit