Poll: Zou jij je eicellen willen invriezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een eicel in laten vriezen?

A. Ja, want ik wil eerst nog carriere maken
3 (2%)
B. Ja, want in mijn familie wordt men vroegtijdig onvruchtbaar
1 (0%)
C. Ja, want ik wil eerst carriere maken maar de kans bestaat ook dat ik vroegtijdig onvruchtbaar kan worden.
5 (4%)
D. Nee, ik heb toch geen kinderwens
23 (18%)
E. Nee, het kost waarschijnlijk teveel geld.
13 (10%)
F. Nee, ik wil op een natuurlijke manier zwanger worden (of dat nou lukt of niet)
61 (49%)
G. Nee, ben al zwanger
5 (4%)
G. Ik weet het niet
13 (10%)

Totaal aantal stemmen: 124

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:17

aliealie schreef:
nickyu schreef:
vind 35 al vrij oud voor een kind krijgen :o

je kind 15 robbertje voetbal jij 50 ..

om het over alle andere risico's maar niet te hebben

ieder zijn eigen keuze

maar persoonlijk heb ik dan zoiets van tja je kan niet alles willen

rond die leeftijd zitten OOK voor het kind er veel meer gezondheids risico's aan

Misschien is 35 wel oud om een kindje te krijgen, ik zal het niet ontkennen. Ik ben nu 34 en heb een kinderwens. Soms loopt het leven welleens wat anders dan dat je graag zou willen en was er eerder de gelegenheid niet. Misschien is het mij nog gegund, echter ik zou niet alles op alles zetten om dit te realiseren, dus we zien wel wat de natuur in petto heeft!

soms gaat het leven niet zoals het moet
en dan moet het maar zoals het gaat

maar om op je 18e besluiten dat je je eieren in laat vriezen
omdat je eerst nog wilt studeren , wereld reis , carierre op de rails (wanneer heb je die op de rails?)

kweet niet , mijn gevoel is er wat op tegen
zeker met dingen als down in mijn achterhoofd

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:24

Ik zou het niet doen. Ik heb ook absloluut (nog) geen uitgesproken kinderwens, dus het ik weet nog niet eens of ik auberhaupt ooit aan kinderen begin. En mochten er komen, dan zal het natuurlijk moeten lukken, anders maar niet.

En dat heeft niks met een cariere ofzo te maken, want die wil ik niet ;) .

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:28

nickyu : ik weet niet of je reactie rechtstreeks op mij gericht is maar het had niet zoveel met studie, wereldreis, carriere of dat soort dingen te maken maar met een hier verder niet nader te noemen andere situatie.
Laatst bijgewerkt door aliealie op 19-05-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:35

Ik zou, als de Gyn het mogelijk had geacht, zeker voor die optie hebben gekozen. Helaas was die mogelijkheid er niet. Tot op heden heb ik er niet veel moeite mee, maar in je achterhoofd zit toch altijd de wetenschap dat je later zomaar erg alleen achterblijft... En als je toch zelf niet voor kinderen kiest, dan kan je er vast iemand anders erg gelukkig mee maken. Ja, ik vind het dus erg mooi dat het kan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:38

Ik heb al een prachtige dochter en meer kinderen hoef ik niet. :)

Stormchaser

Re: Poll: Zou jij je eicellen willen invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:54

Ik zie één optie er niet tussen staan: Ja, want ik ben ondanks mijn leeftijd nog niet toe aan kinderen maar denk wel dat ik graag over een aantal jaren toch kinderen zou willen krijgen.

Ik ben 30 en zou nu absoluut geen kinderen in mijn leven willen, maar wij zijn beide personen die daar rond ons 40ste wel eens heel anders over zouden kunnen denken. Ben mij er van bewust dat de vruchtbaarheid op die leeftijd aanzienlijk minder is dan die van een vrouw van 27 en daarom zou ik dat dus best willen laten doen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:06

Niwla schreef:
Voor vrouwen die een medische operatie moeten ondergaan vind ik het een goede oplossing.
Voor vrouwen die eerst "vanalles en nogwat" willen doen voordat ze kinderen nemen vind ik het eerlijk gezegd onzin. Het is voor kinderen echt niet leuk om zo'n oude moeder te hebben. De ouders van een vriendin van me zijn halverwege de 60 en dat is toch heel anders dan wanneer je ouders 20 jaar jonger zijn. Als je zo graag kinderen wilt dan houd je er maar rekening mee. Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. -:)

Nouja, ten eerste vind ik dat je niet een kind "neemt" zoals je een hond neemt, maar dat het een bijzonder iets is als je zwanger raakt. Ten tweede geloof ik dat God je zegent met kinderen maar ik kan me voorstellen dat niet religieuze mensen daar niet in geloven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:11

Ik zou het op dit moment niet doen. Mocht ik bv kanker krijgen en eicellen inlaten vriezen is de enige mogelijkheid om kids te krijgen. Dan had ik het gedaan.
Maar ik laat niet mijn eicellen invriezen voor dat bedrag omdat ik eerst aan mezelf wil denken. Mocht ik mijn carriere zo belangrijk gaan vinden later, dan krijg ik liever geen kinderen. Want als ik kids krijgen, wil ik wel echt de tijd voor hun hebben.
En mocht ik onvruchtbaar zijn, heeeeel vervelend... maar so be it. Het had dan zo moeten zijn en dat zal ik dan maar moeten accepteren.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:14

Hi Niwla, is jouw bericht n.a.v. van mijn reactie? Want ik geloof niet dat ik heb gezegd dat ik kinderen "neem". Ik ben niet religieus maar ben het met je eens dat je nog altijd kinderen "krijgt". De periode waarin ik graag kinderen zou willen krijgen bepaal ik wel graag zelf. Als het dan niet lukt is dat risico voor mezelf.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:50

San1978 schreef:
Ik ben 30 en zou nu absoluut geen kinderen in mijn leven willen, maar wij zijn beide personen die daar rond ons 40ste wel eens heel anders over zouden kunnen denken. Ben mij er van bewust dat de vruchtbaarheid op die leeftijd aanzienlijk minder is dan die van een vrouw van 27 en daarom zou ik dat dus best willen laten doen.

Misschien ben je er pas met 45 aan toe, of 50... 60 misschien? Waar ligt de grens?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:22

Ik heb optie G gekozen: ik ben al zwanger. Ben alleen nu niet meer zwanger, maar heb al twee kinders ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:24

brigitta1987 schreef:
Ik vind het altijd zo apart dat mensen zeggen dat je kinderen krijgt. Ik bedoel, van wie dan? :+
Je neemt zelf de beslissing dat je kinderen wil en je onderneemt zelf actie, daar is geen krijgen bij volgensmij.

(niet rot bedoeld hoor, maar ik snap het echt niet)

Ondanks al die actie die je onderneemt moet je toch nog maar afwachten of het lukt. Je hebt dat dus echt niet zelf in de hand... er kan zo ongelofelijk veel misgaan. En juist daarom is het een geschenk als het wel allemaal goed gaat.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:26

Dat ligt eraan, ik ebn nu 17, maar weet zeker dat ik kinderen wil..
Als het lot me emezit wil ik tegen/rond mijn 20e de eerste hebben, maar daar moetvriendlief het ook mee eens zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:29

Mijn ouders waren allebei heel jong toen ze mij kregen en ik ben altijd heel blij geweest met jonge ouders.
Daarom zou ik er zelf ook niet aan moeten denken dat je er op je 40 ste of 45 ste nog een keer aan gaat beginnen, en op latere leeftijd zo gebonden bent, de leeftijd waar menigeen die al jonger aan kinderen is begonnen, wel leuke dingen kan gaan doen en niet iedere keer om de kinderen heenhoeft.

Het maakt dan ook niet uit of het op die leeftijd op de natuurlijke weg gaat, of dat je zwanger wordt omdat je hebt laten invriezen.

"Dag meisje, ben je lekker met je Opa en Oma op stap?"
"Nou nee, niet met Opa en Oma, dat zijn mijn ouders...."

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:32

Ik heb voor F gekozen, Ik hou sowieso al niet van polonaise aan m'n lijf en zeker niet voor zoiets "onnodigs" als dit. Ik vind het een ander verhaal als mensen niet of heel moeilijk zwanger kunnen worden, maar om het te doen omdat het dan beter in je leven past vind ik om te :r

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:55

odetteke schreef:
San1978 schreef:

Misschien ben je er pas met 45 aan toe, of 50... 60 misschien? Waar ligt de grens?

Grens moet elke vrouw voor zichzelf bepalen. Als ik 45 ben en ik zou graag een kindje willen, waarom niet? Argumenten refererend aan leeftyd vind ik onzin. Zolang een vrouw nog niet in de overgang zit mag dat geen issue zyn imo. Voor iedereen die dit wel vindt de vraag: als je op je 45ste ongepland zwanger raakt zou je het dan weg laten halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:56

Ik kan niet stemmen, mijn mening zit er niet bij.
Ik denk dat de natuur niet voor niets geregeld heeft dat je na een bepaalde leeftijd minder vruchtbaar wordt.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:15

Ik denk dat ik het nooit zal doen omdat, wanneer ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen, ik heel graag zou adopteren. Dit roep ik al sinds ik vrij klein was. Ik weet niet wat het is, ik ken niemand met een adoptiekindje, maar toch zou het echt iets zijn wat ik zeker zou willen doen. Als dat natuurlijk allemaal mogelijk is.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:24

ik vind dat als het voor een medisch probleem is het moet kunnen maar niet vanwege leeftijd. het is niet voor niks dat de natuur het zo geregeld heeft:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:26

aliealie schreef:
nickyu : ik weet niet of je reactie rechtstreeks op mij gericht is maar het had niet zoveel met studie, wereldreis, carriere of dat soort dingen te maken maar met een hier verder niet nader te noemen andere situatie.

neh was in het algemeen
je ziet nogal veel sleutel kinderen in de problemen komen
gaat gelukkig ook vaak goed
maar veel kids worden opschool opgevoed
tenminste .. dat schijnt te worden verwacht

verder kan me zomaar een aantal gezondheidsredenen kunnen verzinnen
mijn zusje bv die weet dat ik jong borst k heb gekregen en dat daarna de kans verkeken
is , dus die probeert jong zwanger te raken , lukt helaas niet

kan nog wel paar gezondheidsredenen verzinnen
maar die optie ivm gezondheid staat als zodanig niet in het rijtje

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:27

Vandaag in de krant 66 jarige die zwanger is.
Vreselijk :=
Waarschijnlijk met dit?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:35

San1978 schreef:
[Ik ben 30 en zou nu absoluut geen kinderen in mijn leven willen, maar wij zijn beide personen die daar rond ons 40ste wel eens heel anders over zouden kunnen denken. Ben mij er van bewust dat de vruchtbaarheid op die leeftijd aanzienlijk minder is dan die van een vrouw van 27 en daarom zou ik dat dus best willen laten doen.

Misschien ben je er pas met 45 aan toe, of 50... 60 misschien? Waar ligt de grens?[/quote]

Grens moet elke vrouw voor zichzelf bepalen. Als ik 45 ben en ik zou graag een kindje willen, waarom niet? Argumenten refererend aan leeftyd vind ik onzin. Zolang een vrouw nog niet in de overgang zit mag dat geen issue zyn imo. Voor iedereen die dit wel vindt de vraag: als je op je 45ste ongepland zwanger raakt zou je het dan weg laten halen?[/quote]

uh ja .. idd vrouw bepaald zelf maar overgang is erg ruim begrip
nu ben ik 37 en zit al 8 jr in de overgang 8-)
in mijn geval niet helemaal van nature maar okee
vriendin van mij was 32 toen ze in de overgang raakte
de meeste vrouwen ergens tussen hun 40ste en 50ste jaar

had ik nu nog wel kinderen kunnen krijgen
en er waren geen lichamelijke redenen om het niet te doen had ik graag een huis vol gehad
maar niet meer op mijn 40ste , dan had mijn man zich mogen laten helpen
of ik zelf , maar had er dan echt wel heeeel goed voor gezorgd dat het niet meer kon

stel .. alles gaat verder de komende jaren heel erg goed
en ik mag op mijn 40ste ? zou ik het niet doen
daarom had ik ook weinig moeite toen men wist dat het voro mijn 40ste
uit gezondheids overwegingen niet mocht en men er over dacht mijn eierstokken
uit te halen .. die zitten er nu dus niet meer

ja had graag een huis vol gehad
maar het lot heeft anders bepaald

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:52

Vind het wel gek hoor := Ik wil geen kinderen dus heb voor D gekozen. Vind het een beetje raar, net of dat je oneerlijk bent tegen over je kind omdat je er toen nog geen tijd voor had en na 10 jaar wel.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:22

Mijn moeder heeft dit wel gedaan.

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:24

Waarom zou dat oneerlijk zijn?
Wat heb je liever, een goedlopende baan en daarna een kind. of eerst een kind en daarna maar zien hoe je het gaat onderhouden..

Ben blij dat mijn moeder het wel heeft gedaan