Zijn er meer mensen galblaasloos???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:34

Slachtoffer meldt zich…

Ik heb nog een ouderwetse jaap van 14 cm over mijn buik lopen, wat niet goed gehecht was.
Ik heb flinke napijnen gehad en was toen de jongste van de wereld met zoveel kleine en grote stenen. Ik was toen 15 jaar oud, had een bonk van 2,3 dwarsdoorsnede, eentje van 1,7 en 25 kleintjes…
Ik heb voor de operatie enorme aanvallen gehad maar toen ze na de echo eenmaal wisten wat ik mankeerde, lag ik binnen no-time op de operatietafel (omdat ik nogal een gevalletje apart was).
Als ik even terugreken, moet het in 1990/1991 zijn geweest.

Ik heb jaren erna nog last gehad van mijn voeding en de reactie van mijn lever en darmen erop. Zodra ik wat (vets) at kon ik beter meteen al op de WC gaan zitten want ik wist dat ik dan moest gaan rennen. Ook mijn litteken was niet goed gehecht met als gevolg dat ik echt een heel lelijk litteken heb (heb er inmiddels schijt aan gekregen) en dat ik mijn buikspieren daar niet kon trainen aangezien er een zenuw meegehecht was. Zelfs na de operatie heb ik nog diverse onderzoeken gehad omdat ik zoveel napijn had.

Nu járen later heb ik nergens meer last van. Mijn stoelgang is prima in orde en dat is het belangrijkste voor mij. Heb wel tijden last gehad van overdreven maagzuur maar ik weet niet of dat echt perse samenhangt met het ontbreken van een galblaas.

Weet wel dat ik het bijzonder ‘oneerlijk’ vond toen mijn vader een aantal jaren later ook eraan werd geholpen en die alleen maar 4 puntjes in zijn buik had!

Ik kan me trouwens nog levendig herinneren van het moment dat de drain uit mijn buik gehaald moest worden…dat deed vréselijk pijn!!! en kan me nu nog voor de geest halen dat ik zowat in staat was om de haren uit het hoofd van de zuster te trekken…

Madeira_

Re: Zijn er meer mensen galblaasloos???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:29

Sterkte allemaal, klinkt niet goed :(:)

Ik ben helemaal opgeknapt :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:24

@Imago01: dat is ook een lekker verhaal... Echt vervelend dat het niet goed gehecht was en je er nog zo lang veel pijn aan hebt gehad. Je was er inderdaad wel vroeg bij. En dan je vader wel met 4 kleine sneetjes...wat flauw zeg.. }:0 Maar die drain...brrrr...

Mama_Suus

Re: Zijn er meer mensen galblaasloos???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:33

Ow ja die drains, herinner ik me ook nog levendig! Eerst al de nacht na de operatie, dat er een mannelijke zuster per ongeluk aan trok.... En dan het eruit halen.. Ik had er 2. De eerste heeft de zuster eruit gehaald, de 2e heb ik zelf gedaan