Pfeiffer vlak voor m'n examens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:14

Ik heb ook wel 3 volle weken op bed gelegen hoor :D Misschien nog wel langer. Maar ik kon in een later stadium best op vakantie (moest ook wel, mijn zus ging in mexico trouwen :=), hoewel ik natuurlijk het grootste deel gemist heb. Het hotelbed lag gelukkig zalig! :D
(maw: ik luister altijd heel goed naar mijn lichaam en heb tijdens de vakanties ook 80 procent van de tijd geslapen :P) Ik heb niet voor niets meer dan 300 lesuren gemist op school! Had daarmee van dat jaar ook een record :P

Maar je kán wel op vakantie met pfeiffer, je moet alleen echt je rust pakken als je het nodig hebt. Dat bedoelde ik ermee te zeggen :) Goed luisteren naar je lichaam dus :) (en hoe moeilijk ook: als iedereen wil shoppen en jij bent eigenlijk te moe, lekker op bed blijven liggen! :) )

TS: als ik jou was, zou ik toch even nog met een decaan praten voordat je de examens echt in gaat. Dan kan zij je vast meer vertellen over de mogelijkheden. Dit valt namelijk onder het kopje: overmacht.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-05-09 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:16

ik heb pfeiffer gehad zonder dat ik moe was, had alleen last van opgezette klieren.
Mijn zusje is enkele dagen heel ziek geweest en daarna ook weer geen last.
Het verloop van pfeiffer kan dus heel verschillend zijn.
Ik heb wel begrepen dat het stoppen met eten van vlees (muv kip, kalkoen, wild) en suikers goed helpt.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:27

Hallo mootjah,
Wat erg voor je zeg, dat je net voor je examens pfeiffer hebt opgelopen.
Ik heb zelf ook de ziekte van Pfeiffer, heb het gekregen met de carnaval dus ben nu ruim 2 maanden thuis.

Bij mij begon het ook met die vreselijke keelpijn! Ik heb ook wel dik twee weken alleen maar op bed gelegen met koorts en keelpijn. Ik kon ook nauwelijks praten, slikken, eten, zelfs drinken deed pijn.
Zoals al eerder gezegd is Pfeiffer inderdaad een virus dus met antibiotica kun je tegen de pfeiffer zelf niets doen. Ik kreeg wel pijnstillers. Maar ja, om die in te nemen, moest je wel weer gegeten hebben... haha, best een drama dus! Ik zou toen eigenlijk ook op vakantie gaan, maar had nog koorts dus mocht niet vliegen. Helaas, die was dus aan mijn neus voorbij gegaan.

Toen ik eenmaal van de koorts een keelpijn af was, dacht ik dat ik wel weer kon gaan werken, maar helaas. De ziekte van pfeiffer werkt toch een beetje anders.

Nu ben ik op zich weer wat fitter maar mijn conditie is nog lang niet wat hij geweest was. Nu moet ik dus alles rustig opbouwen en dat is best lastig. Je moet eigenlijk stoppen voor het teveel is geweest. En als het teveel is geweest, merk je dat wel weer, ben je een dag weer niets waard. Dus ik moet nu een schema voor mezelf maken waarin ik alles rustig opbouw.

En tja sommige mensen zijn er met 2 weken vanaf, bij anderen duurt het een half jaar. Maar ik zou zeker goed naar je lichaam luisteren. Ik hoor inderdaad van alle kanten dat als je het niet goed uitziekt en gewoon doorgaat dat je er nog jaren last van kunt hebben!
In ieder geval heel veel beterschap!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:09

Ik heb het een paar jaar terug gehad. Ik kwam er pas achteraf achter dat het pfeiffer was. Bij mij duurde het gelukkig maar 2 weken. Ik ben volgens mij in die weken ook niet naar school geweest en kon alleen maar op de bank zitten. Mijn kamer is boven en ik weet nog dat ik dacht: ''pfoe dan moet ik dadelijk dat HELE eind naar boven!'' :S Maar goed, ik heb er verder niets aan over gehouden. Ik hoop dat het bij jou snel over gaat. Sterkte! :(:)

Icecrystal

Re: Pfeiffer vlak voor m'n examens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:11

Bedankt, ik hoop idd ook dat het met 2 weken weer over is.Maar gezien de reacties is dit niet vaak het geval..Ik heb net in het ziekenhuis bloedgeprikt. Morgen weet ik de uitslag!

@Dorien: Na die 2 weken heb je dus helemaal geen last meer gehad? had je ook koorts enz?

@shawne: Heb je nu ook veel terugvallen dat je weer moe bent, of is het nu eigenlijk zo goed als over?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:26

Nee, volgens mij was het echt twee weken. Maar dus wel twee weken he-le-maal niks doen. Ook niet computeren. Het is al een paar jaar terug dus ik kan niet meer met zekerheid zeggen of ik koorts had maar in ieder geval wel opgezette klieren en volgens mij ook wel koorts.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:00

Ik heb eigenlijk best vaak terugvallen. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik het niet helemaal goed had aangepakt. Ipv elke dag een beetje te doen en dit langzaam op te hogen, ging ik juist teveel doen waardoor ik de dag erna niets kon doen. Maar het gaat allemaal erg langzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:04

Ik heb wel een tip voor je:
Als je écht ziek bent en er veel last van hebt kan je je examens spreiden. Je doet dan een deel van je vakkendit jaar en een deel volgend jaar. Niet ideaal, maar als je denkt dat je anders zakt...Je hoeft dan volgend jaar ook alleen nog maar de vakken te volgen waarin je geen examen hebt gedaan, in plaats van alle vakken wanneer je zakt.

Ik heb dit zelf ook gedaan omdat ik chronisch vermoeidheidssyndroom heb.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:47

Hier nog iemand met Pfeiffer. Heb ook inderdaad 2 weken doodziek op bed gelegen, dat ik niet eens zelf kon douchen. Gaat nu steeds beter, ben nog wel snel moe ed en moest stoppen met autorijden. Stopte voor groen licht en vergat om een fietser te sturen ed. Het zit dus ook in je hersenen. Indd kijken of je je examens kan spreiden!

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:55

Dat met autorijden had ik inderdaad ook. Dat lukt nog niet al te best...

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:58

Whaah! en ik maar denken dat ik de enige was.. ik had 2 maanden voor examens .. dus niet egt fijn.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:00

Nee indd, ik baal er ook van. Had eergisteren mn rijbewijs kunnen halen. Maargoed. :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:00

Ik rij nog steeds af en toe mijn eigen huis voorbij en het is al 15 jaar geleden dat ik pfeiffer had... Heb er toch iets aan overgehouden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:03

Ik had ook pfeiffer. Ik had 2 weken vrij genomen van school, en daarna had ik direct 2 weken vakantie, dus bij elkaar een maand. Ik heb in die maand hele erge keelonsteking gehad en heel erg ziek geweest. Daarna heb ik er nog een aantal maanden last van gehad. Elke dag na school heb ik wel zo'n 3 uurtjes geslapen, en had hele erge last van hoofdpijn. Maar na een half jaartje was het wel ongv helemaal weg gelukkig.

Beterschap en succes ermee! Erg lastig zo net voor je examens.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 17:27

@Oamaru: Jeetje wat balen van je rijbewijs zeg,ik merk dat nu zelf ook al dat m'n moeder een pullemand voor me neer zet,voor de schillen van de aardappels,en dat ik dan vraag waar de schillen in moeten :Z

@mistral: Heb je wel je examens kunnen doen?

Ik ben verder nog niet heel erg moe, maar heb wel ontzettend last van die keelontsteking. Gister kon ik amper nog praten maar nu komt er echt bijna niks meer uit.Ook de koorts snachts is erg vervelend, m'n bed is net een bad als ik wakker word :9 Eten kan eigenlijk helemaal niet meer en drinken is heel pijnlijk..Ook heb ik er vanacht nog een verkoudheid bij gekregen,pff het lijkt allemaal niet mee te vallen.
Maargoed heb ik wel eindelijk is tijd om te leren :Y)
Als er nog mensen tips hebben om wat sneller van die keelontsteking af te komen, erg graag!

Ik heb trouwens ook nog even dat spul gekocht wat hiboune me als tip had gegeven! Dus hoop dat dit gaat werken..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:41

Echineacea helpt om je weerstand te verhogen. Maar moet je wel blijven slikken totdat je weer helemaal beter bent, anders krijg je een terugval. Heb je in druppelvorm en in pilvorm. Tegenwoordig ga ik alleen nog voor de pilvorm want die druppels zijn echt supervies. Kun je gewoon bij de drogist kopen, is homeopatisch.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:46

Na je lichaam luisteren!!
Ik heb de eerste 2 maand ook gewoon doorgelopen, en ben in totaal 6 maand uit de running geweest!!
Ik ben uiteindelijk na een homeopate geweest, en die heeft mij 2 korreltjes gegeven...en toen voelde ik mij een stuk beter!!:)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:59

Ik heb het helaas ook gehad en ben er volgens mij nooit van af gekomen. Ben weer te snel dingen gaan doen en voel me nu (zo'n 3,5 jaar later) nog net zo moe :\ Ik ben bang dat dit nooit meer over gaat. Sinds vorige week loop ik stage, maar ik kan nu al niet wachten tot ik klaar ben (nog 7 weken :\) omdat ik gewoon dood op ben.

Sterkte en luister idd goed naar je lichaam.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:05

Bij mij is 3 weken terug ook pfeiffer geconstateerd. En dinsdag heb ik ook m'n eerste examen.
Ik liep steeds al rond met zo'n onuitgerust gevoel. En steeds wat hangerig en nergens echt
zin in. Toen naar de huisarts gegaan en die keek naar m'n keelamandelen en die waren al
helemaal opgezet maar ik had er helemaal nog geen last van. Maar toch maar even bloedprikken.
Moest ik een week op de uitslag wachten en ondertussen had ik al hartstikke last van m'n keel.
Kon nauwelijks slikken en daardoor ook niet eten en drinken. Ben in een week tijd 4 kilo afgevallen,
wat er nu grotendeels alweer aan is. Nu paar weken verder, zit ik veel thuis omdat ik vrij heb
voor de examens. Ik heb me nog niet echt toe het leren kunnen zetten, maar dat ook om andere
redenen. Dinsdag me eerste examen, ga gewoon maar het beste er van maken.
Het is trouwens niet zo dat ik er doodziek van ben, ik lig niet de hele dag op bed en autolesrijden
doe ik nog 1x in de week. En ben sinds vorige week weer begonnen met paardrijden, net een uur
springles gehad en moet wel zeggen dat ik kapot ben. En morgen weer 7 uur werken, dus zal zo
me bedje maar induiken.
Wat ik veel hoor van mensen om me heen, pak je rust als je die nodig hebt! En blijf niet doorgaan,
want dat maak je het voor jezelf alleen maar erger.
Succes iig met je examen als dat lukt!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:17

@Janna: Jij ook veel succes met je examens, ik hoop voor je dat je je kan concentreren,of heb je daar niet zo'n last van?

Ja ik ben ookal 2 kilo afgevallen inmiddels :( , ik heb vandaag de bloedtest binnen gekregen. En zoals al verwacht is het inderdaad pfeiffer. M'n keel gaat nu wel wat beter, mede door gorgellen met mintwater. Alleen nu heb ik er nog een stevige verkoudheid bij te pakken. :Z Ook begint m'n concentratievermogen stevig af te takelen.. M'n moeder vertelde me vanmiddag wat over 1 miljoen :P . en het einde was: "zo kan ik dus ook wel 1 miljoen krijgen :Y) ". Dus ik vraag hoe? Terwijl ze me al een halfuur daarover aan t vertellen was := , haha.
Ik probeer maar zo lang mogelijk in bed te blijven liggen enzo. Dinsdag m'n eerste examen, tekst verklaren Nederlands, ik hoop ontzettend dat ik me dan wel kan concentreren. Is daar nog iets voor? Banaan eten ofzo hoorde ik :o? ?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:03

Ja ik heb het ook gehad toen ik klein was (6 ofzow)
Was erg vermoeiend maar ik weet er niet meer zo veel van
Wel sterkte :(:)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 02:53

Ja, begin dit schooljaar.
Zelfde verhaal met opzette klieren etc.
Ik zou wel even naar de dokter gaan om antibiotica te gaan halen voor mijn 'keelonsteking' ...niet dus!
Toen was het; laat jij je maar even prikken.
Ja dan sta je wel even gek te kijken.
Eigenlijk ben ik, toen de koorts en keelonsteking over was weer zoveel mogelijk gaan doen.
En ja met je examens, het moet te doen zijn hoor.
Je kan mooi zelf je dag indelen, en wanneer je moe bent gaan slapen/rusten.
Ik val nu nog wel eens 's middags na school in slaap, of houd het op school bijna niet uit, maar het gaat bij mij al zoveel beter.
Doe eigenlijk bijna alles gewoon weer, wel in iets mindere maten, was eerst echt een losbol.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:16

Hey

Ik loop zelf al 8 jaar met Pfeiffer rond, het komt en het gaat. Gaat over het algemeen heel goed en heb nergens last van, alleen na een keelontsteking ben ik een paar weken maar heel weinig waard.

Ik zat vooral met mn lever die niet volledig wou functioneren, wat ook veel vermoeidheid met zich mee brengt! En met bloedprikken bleven mn waardes van mn lever verhoogt, maar niemand wist waarom.
Ben uiteindelijk op advies van iemand naar een osteopaat gegaan en die kwam dus achter het slechter functioneren van lever (en nieren) heeft me behandeld, heb anderhalve week met koort en kotsend en heel ziek op bed gelegen, maar daarna nooit meer ergens last van gehad.
Heb nu net keelontstekingachter de rug (bacterieel) en ben nog steeds beetje moe van steeds, dus straks weer naar de osteopaat een keer.
Die zei ook dat hij heel veel mensen behandelde die Pfeiffer hebben/ hadden en er slecht vanaf kwamen en dat ze ontzettend veel baat bij een behandeling hadden.

Miscchien voor jullie ook een tip. Ik ben er ontzettend van opgeknapt!

*voor mensen uit Friesland, in Leeuwarden zit een hele goede, ik heb wel een nummer per pb*

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:13

hmm dat is wel een goede Marij.. ik weet natuurlijk nu nog niet hoe snel ik ervan af ben , maar ik houd het in m'n achterhoofd!
Het gaat al een stuk beter, mn keelontsteking is helemaal weg. De verkoudheid is ookal over, en ik doe gewoon weer wat ik eerst deed maar dan in mindere mate. Ook heb ik wel dat ik aan t einde van de dag heel erg moe ben, maar daardoor slaap ik extra lekker en wordt ik gewoon om half 9 weer wakker! Ik hoop dat ik mezelf niet aan het afdraaien ben? Aan de vele reacties hier te lezen hebben veel mensen eerst weer het gevoel dat ze alles kunnen, en zakken ze daarna weer in.
We zullen het zien!