Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:09

Ik drink soms ook zoals jou maar een glaasje op een dag. Zijn echt dagen dat ik gewoon geen drinken door me keel krijg en echt heel veel sport. Alleen als ik een zware training achter de rug heb gehad ongeveer 2 liter in een keer naar binnen werk en dan nog dorst heb.

Gwen: hahahah _O- wat een humoristische beschrijving, geweldig.
Maar inderdaad, elk lichaam heeft weer een andere hoeveelheid behoefte aan vocht.

Muisbal

Re: Drinken er meerdere mensen zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:40

Nou, ik ben naar de supermarkt gehold en heb een fles aanmaak limonade gehaald, een lege 1,5 liter fles gevuld met water + limo en drinken maar!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:43

Ik drink ook veel te weinig. Als ik vrij ben dan drink ik 's morgens 1 of 2 bekers koffie en 's avonds 2 bekers.
Als ik op mijn werk ben dan drink ik 3 bekers koffie en 2of 3 glazen water en 's avonds thuis weer 2 bekers koffie. Volgens mij kom ik lang niet aan de 2 liter per dag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:44

Ik krijg ook veel drinken niet weg. Ik heb ook weinig dorst. Alleen als ik ga sporten krijg ik dorst.
Ik moet mezelf dwingen om meer te drinken, het is zo goed voor je.

Tips zijn als je opstaat een glas water en bij elke maaltijd. Dan heb je toch al meer binnen dan nu.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:45

Ooh, ik drink ook veeeeeel te weinig. :')

Gelukkig heb ik dan een lieve moeder die dan de hele
dag achter me aan loopt met een kop thee :')

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:08

isabelleke schreef:
hiboune schreef:
je moet wel meer gaan drinken is beter voor je hele lijf (vooral de nieren)

probeer eens iets lekkers te drinken te vinden!
limonade?

limonade is vloeibaar voedsel en door de suikers zeer ongezond, dan drink je misschien nog beter niet
de enige zuiverende vloeistoffen:
water, thee en ook nog soep

Hoe kom je daar bij? Niet alles draait om suikers en afvallen, en water is ook niet een must om je vocht binnen te krijgen. Kan me voorstellen dat je niet aan je vocht komt als je van jezelf alleen water mag drinken. Ook yoghurt en vla bijvoorbeeld bestaan deels uit vocht, ook daar hebben je nieren al baat bij. Ik zou zeggen, neem gerust een glas limonade of (vers) vruchtensap. :)

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:10

Het vaker naar het toilet moeten schijnt tijdelijk te zijn. Het is net als bij een droge spons heb ik begrepen: als ie droog is sijpelt het water er eerst voornamelijk langs voordat het opneemt (dus wanneer je net begint meer te drinken, moet je vaak naar het toilet), wanneer de spons wat vochtig is geworden, kan ie veel meer vocht opnemen (en hoef je dus minder vaak naar het toilet).

Maargoed, zelf drink ik ook vrij weinig, vind er niet zo veel aan. Ik krijg er soms wel eens hoofdpijn van en dan probeer ik wat meer te drinken. Maar meestal houd ik dat maar een paar dagen vol. Wel heb ik de (beetje vreemde) gewoonte om een glas water te drinken voordat ik ergens heen ga, omdat ik dan niet weet wanneer ik weer wat te drinken krijg, en ik daarvoor meestal al een poos niks gehad heb (en stel je voor dat je dan net wel dorst krijgt ;))

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:16

ik drink juist wel erg veel zo een 2 flessen spa rood op een dag
vooral in de zomer
ik voel me er wel goed bij en hoef ook niet vaker naar de wc
vooral tegen me hoofdpijn werkt het goed

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:19

Erg ongezond om zo weinig te drinken! Ik had zelf ook altijd de neiging om te weinig te drinken, maar ik heb het mezelf gewoon aangewend (werd geloof ik al eerder gezegd). Ik drink nu ongeveer 2 liter per dag aan water en groene thee. Lekker hoor en veel minder hoofdpijn!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:26

Wat drinken jullie weinig! Ik drink bij het ontbijt een glas melk, rond 11 uur een glas, bij het middageten een glas (of als ik op school ben 1 a 2 flesjes water), rond 3 uur een glas drinken, bij het avondeten een glas water, om 8 uur nog een glas drinken en tussendoor ook nog redelijk veel! :=

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:42

Ik drink ook echt absoluut niet veel. M'n moeder zegt altijd dat ik veel meer moet gaan drinken, vooral als het zo warm is!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:47

Meende dat laatst uit onderzoek is gebleken dat 2 liter water per dag veel te veel is? Meer dan je lichaam aan kan?

Als ik aan het werk ben: Ik drink 's ochtends een kop thee, halverwege de ochtend een glad water oid, met de lunchpauze een kop thee, halverwege de middag een glas water en als ik er niet echt aan denk dan drink ik verder de hele dag niks meer.
's Weekends: 's ochtends een kop thee, met de lunch een kop thee, halverwege de middag iets van sap en 's avonds nog een glas, als ik daaraan denk.
Ik drink in de zomermaanden wel echt meer dan in de winter.
In de winter doe ik een maand met een literpak drinken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:01

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:04

drink zelf ook extreem weinig. kan zo vergeten te drinken en dus hele dag niets drinken.
heb daardoor zeer droge huid en handen gekregen maar ik vind het ook moelijk genoeg te drinken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:05

Hier nog iemand hoor. Op een 'goede dag' drink ik hooguit 1 glaasje, bij het tandenpoetsen 's avonds :+ Maar normalitair drink ik eens.. 4 á 5 glazen, op schooldagen misschien 2 of 3.

Ik weet dat ik meer moet drinken en het is niet dat ik geen dorst heb ofzo, maar ik vergeet het gewoon :o Best slecht, aangezien ik al half van m'n stokje ga als ik eens flink gezweet heb of de avond ervoor 1 glas alcohol heb gehad (ik moet dan altijd heel veel plassen, wat ik er dan nooit bij drink). Als ik me zo voel, drink ik altijd wel een paar glazen en dan gaat het weer goed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:05

Joosi, het is een kwestie van wennen. Al neem je steeds een paar slokjes. Je kan ook thee nemen.

Maar zo is het heel slecht voor je nieren, die hebben water nodig om afvalstoffen af te voeren, ze kunnen er door in functie achteruit gaan.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:13

Sinds ik met mijn vriend samenwoon, ben ik erachter dat ik te weinig drink. Het viel hem op (ik had zelf niet in de gaten dat ik soms de hele dag niks drink). Wat bij mij erg goed werkt is allemaal lekkere drankjes kopen, maar ook van die kleine pakjes (Taksi, Fristi, Wicky, Multivit, etc). Deze pakjes heb ik in de auto liggen, en tijdens het rijden drink ik meestal een pakje. :+ Werkt erg goed, en zo drink ik veel meer! Ik merk nu trouwens dat ik te weinig gedronken heb, als ik hoofdpijn krijg. Soort alarmbelletje. 8-)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:29

Voor wie weinig drinken, hoe ben je daarin verzeild geraakt? Vind je het teveel moeite en zou dat zijn begonnen met ´negeren´ van de prikkel van je lijf naar vocht ofzo..

De gewoonte om naast je ontbijt wat te drinken is erg makkelijk aan te leren. Vooral ook erg belangrijk om na de nacht je nieren weer op gang te helpen :j

Neem standaard een flesje/ pakje met drinken mee en onder werktijd/ school heeft iedereen vast wel even een keer pauze. Maak er gewoonte van dan ook echt wat te drinken :) En je hoeft niet ineens hele liters weg te gaan werken. Sowieso langzaam opbouwen, maar ´vergeten´. Gemakzucht eerder terwijl het toch ongelooflijk belangrijk is..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:57

Ik drink juist erg veel, zeker 2 liter op een dag en meer als ik ga sporten. Het is toch een kwestie van gewoontes aanleren, zoals Bienotje ook al aangeeft. Gewoon iets drinken bij ontbijt, lunch en avondeten en tussendoor ook nog twee glaasjes. Op die manier zit je al aan een liter en heb je groenten, fruit, vla, en andere dingen die vocht bevatten nog niet eens meegeteld :)

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:28

Letsdunit schreef:
Ik vergeet het ook vaak hoor. Wat wel helpt is bijvoorbeeld te ontbijten met cornflakes ofzo dan heb je al wat melk binnen.
Op mijn werk krijgen we om het uur zowat thee dus daar drink ik wel genoeg.

Haha, dat heb ik ook. Als ik op stage ben dan drink ik voldoende maar als ik vrij ben of ik heb school dan drink ik veeel te weinig.
We moeten meer drinken damens! :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:29

Ik drink 's ochtends een glas chocomel, 's middags een glas fris, bij het eten een glas water en 's avonds nog een kop thee of glas fris. That's it.. := Erg weinig maar zo doe ik het al jaren.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:30

Ook ik drink te weinig. Eigenlijk alleen als ik alleen thuis ben. Op het werk drink ik juist heel veel thee en water.
Maar als ik thuis ben, vergeet ik dat gewoon. Ik kan goed 's avonds voor de tv zitten en als vriendlief dan vraagt
wat ik wil drinken denken van 'oeps, vandaag nog niets gedronken!'
Heb dan ook niet echt een dorstgevoel.
Als mn vriend thuis is, dan zorgt hij er wel voor dat ik genoeg drink, zodra hij het voor mn neus zet, drink ik het
ook wel op, maar zelf vergeet ik gewoon dat ik ook nog moet drinken.

Vandaag was het ook weer bagger, 's morgens huishouden gedaan, 's middags naar mn paard en toen ik om 16 uur
bij ons mam was, bedacht ik me pas dat ik nog niets gedronken had. Dus daar maar meteen 3 glazen thee naar binnen
gekieperd.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:34

En hier nog één die veel te weinig drinkt! Op een verjaardag moet ik altijd maar aanhoren dat het slecht is :P En als ik dan water wil, dan ben ik weer goedkoop :+
Als ik paard gereden heb ofzo. dan lust ik wel een glaasje! Ben ook sinds tijdje gestopt met prik drinken :P Weet niet waarom.. maar daar ben ik nu ineens tegen :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:36

Waarom ik weinig drink? Ik heb geen dorstgevoel, daarom vergeet ik te drinken. :+ En als ik wat meer drink heb ik gelijk een abonnement op het toilet. Het komt vooral door het feit dat ik gewoon geen dorst heb, en daarom dus ook niet drink. Verder heb je zelden hoofdpijn, maar tegenwoordig wel snel vermoeid, maar of dat aan te weinig drinken verweten kan worden?

Ik trouwens nooit frisdrank, ik drink water of melk en heel af en toe vruchtensap. En 's avonds een bakkie koffie :+

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:38

ik drink ook veelste weinig 1 a 2 kopjes water per dag maar meer ook niet.
dit is echt heel slecht voor je en ik moest hier vanmorgen nog naar het ziekenhuis voor om bloed te prikken.
ik wordt gewoon missleijk als ik veel drink en vergeten doe ik het ook niet maar ik ga niet drinken als ik geen dorst heb..
alleen is het helaas al zo ver dat ik nu al naar het ziekenhuis moet .. = (