Na beugel geen spalkje maar een bitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:12

_karin_ schreef:
Ik ben verliefd op mijn kleine nachtbeugeltje. :+:
Ik slaap niet eens goed zonder het ding.
Je klikt hem er zo in en hij past perfect.

In het begin was hij inderdaad wat strak maar dat trekt heel snel weg. Ik heb een spalkje onder die overigens prima zit en waar ik ook nooit last van heb gehad.

Je moet hem alleen wel goed blijven schoonmaken. :')

Haha dus het valt allemaal wel mee, ik flipte al gelijk wat een poedersuiker ding :P
maarja even doorzetten dan komt het goed.
Ja heb hem al in het tandpasta gezet _O-

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:12

Huh dat is echt HEEEEEEEEEL anders als ik me had voorgesteld :D Deze heb ik inderdaad wel eens eerder gezien.
Ik dacht dat ze waren om tanden te bleken, dat je er dan een speciaal middeltje in moest spuiten.

Een spalk lijkt me wel gemakkelijker hoor, en ze gaan wel eens los, maar in principe kun je vaak dezelfde dag bij de ortho terecht om hem te laten lijmen, is echt 5 min werk.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:13

xtostarlight schreef:
Huh dat is echt HEEEEEEEEEL anders als ik me had voorgesteld :D Deze heb ik inderdaad wel eens eerder gezien.
Ik dacht dat ze waren om tanden te bleken, dat je er dan een speciaal middeltje in moest spuiten.

Een spalk lijkt me wel gemakkelijker hoor, en ze gaan wel eens los, maar in principe kun je vaak dezelfde dag bij de ortho terecht om hem te laten lijmen, is echt 5 min werk.

Hahah :P.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:15

Ik heb zelf ook een spalkje,volgens de ortho zou die na ongeveer 8 a 10 jaar zodanig loslaten dat het verwijderd kon worden.Inmiddels heb ik al vanaf mijn 14e een spalkje en ben nu 26, ik heb er totaal geen last van en denk dat het ook heel raar zou voelen als het in ene weg is.
Met bepaalde dingen eten is het idd wel eens naar dat er wat achter blijft maar regelmatig een tandenstoker er tussen en het probleem is opgelost.
Zo'n bitje zou voor mij geen uitkomst zijn aangezien ik met mijn losse beugel ook niet consequent was(vond het smerig en er niet uitzien,bovendien sliste ik ermee en kon sommige woorden niet uitspreken),dus ik kreeg al vrij snel zo'n treinrails op mijn tanden :D

xannemijn

Re: Na beugel geen spalkje maar een bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:17

Maar de geene die een bitje hebben. Hadden jullie
het bitje op het begin ook gewoon 's nachts gedragen terwijl je hem dag en nacht moest dragen?
Want ik denk dat ik hem alleen 's nachts in ga doen.
en overdag als ik uit ben uit school denk ik

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:18

Ik zou altijd een spalkje pakken iedereen heeft dat blijft echt wel ok zitten sommige hebben het alleen boven niet. Dat zit er tenminste voor je hele leven een bitje draagt geen mens meer na een jaar en als je 30 bent draag je het helemaal niet meer

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:19

Maar het is ook zo met een bitje als je hem bijv en tijdje niet in heb gehad, en dan doe je hem weer in en dan gaat het weer zo staan als eerst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:20

Neem ajb een bitje, zeker als je ortho het aanraad. Ik heb een spalkje gehad en dat ding is zooo vaak stuk gegaan, en nu staan mijn tanden dus weer scheef. En dat wil je echt niet. Ik heb nu eindelijk een bitje, maar recht worden m'n tanden niet meer. ;) bij mij lag het aan de zuurgraad in mijn glazuur ofzo, waardoor de lijm niet goed pakte.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:22

Juul schreef:
Neem ajb een bitje, zeker als je ortho het aanraad. Ik heb een spalkje gehad en dat ding is zooo vaak stuk gegaan, en nu staan mijn tanden dus weer scheef. En dat wil je echt niet. Ik heb nu eindelijk een bitje, maar recht worden m'n tanden niet meer. ;) bij mij lag het aan de zuurgraad in mijn glazuur ofzo, waardoor de lijm niet goed pakte.

woow, dat is heftig :wow:. Staan je tanden wel al iets beter met het bitje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:23

Nope. :n

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:23

Jeetje, draag je het bitje overdag en 's nachts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:24

Alleen 's nachts. Maar dat maakt ook niet uit verder want het is op maat gemaakt aan mijn tanden toen, en toen stonden ze dus alweer scheef door het spalkje.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:25

owja dus dan heeft het ook niet heel veel zin :(

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:27

Ik heb ook een bitje, maar bijna nooit in.
Mijn tanden zijn wel ietsje schever gaan staan maar niet opvallend ofzo, maar dat is mijn eigen schuld!
Als ik mijn bitje een aantal nachten weer indoe staan ze gelijk wat beter, dus ik doe hem zo om de week 2 nachtjes in en mijn tandjes blijven prima staan. :)

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:28

Dat is wel fijn. dat je het zo in kan doen als ze even niet goed staan

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:31

Nou mijn bitje krijg ik echt niet meer in hoor als ik het een week niet in had gehad deed het al echt pijn kon ik de volgende dag niet eten :P . En ik raakte dat ding kwijt. Neenee doe mij maar een fijn vastzittend ding nog nooit last van gehad, heb hem al 5 jaar ofzo !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:32

Bedoel je gewoon zo'n klein nachtbeugeltje (plaatje)?
Die heb ik ook, vind ik beter dan zo'n spalkje. :j Je voelt hem toch niet zitten als je slaapt, en dat spalkje onder vind ik nogal irritant (nog steeds, m'n beugel is er al een tijdje uit) laat staan als ie boven ook nog zou zitten. :=
Bovendien heb ik met dat plaatje iig wel het idee dat alles normaal goed blijft staan. :P

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:32

Ik heb dat nu ook dat als ik hem in doe dat het super pijn doet en dat ik bijna moet kokken(kokhalzen)
brr vervelend gevoel

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:34

Fiffill schreef:
Bedoel je gewoon zo'n klein nachtbeugeltje (plaatje)?
Die heb ik ook, vind ik beter dan zo'n spalkje. :j Je voelt hem toch niet zitten als je slaapt, en dat spalkje onder vind ik nogal irritant (nog steeds, m'n beugel is er al een tijdje uit) laat staan als ie boven ook nog zou zitten. :=
Bovendien heb ik met dat plaatje iig wel het idee dat alles normaal goed blijft staan. :P

Het is er http://www.perfectsmile.nl/beugels/?gcl ... 3godbEcT3w zo een. ik weet niet
wat voorn 1 jij erhebt denk wel dat het erop lijkt.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:34

De eerste zes (?) weken ofzo had ik hem overdag en 's nachts in.

Ik weet nog wel dat ik hem in het begin niet zonder mijn handen loskreeg. :') Nu kan ik echt hele charmante salto's draaien met het ding. :')

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:37

_karin_ schreef:
De eerste zes (?) weken ofzo had ik hem overdag en 's nachts in.

Ik weet nog wel dat ik hem in het begin niet zonder mijn handen loskreeg. :') Nu kan ik echt hele charmante salto's draaien met het ding. :')

Hahah, Ik wou hem net uit doen met me nagel gelijk me nagel gebroken :P Auw.
ik moet hem 1 week dag en nacht in ik doe hem alleen 's nachts in.
krijg je hemm later beter uit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:40

Ah nee zo een heb ik niet, ik heb een "plaatje" die precies op m'n verhemelte past en dan een draadje voorlangs langs mijn tanden. Ik voel het dus eigenlijk bijna niet. :)

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:41

Fiffill schreef:
Ah nee zo een heb ik niet, ik heb een "plaatje" die precies op m'n verhemelte past en dan een draadje voorlangs langs mijn tanden. Ik voel het dus eigenlijk bijna niet. :)

Owja die, die heb ik ook een tijdje gehad daar voelde ik ook niets van ideaal :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:44

Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-05-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:44

xannemijn schreef:
Dat is wel fijn. dat je het zo in kan doen als ze even niet goed staan

Het is niet zo dat mijn tanden dan weer keurig recht gaan staan hoor. ;) Maar ze gaan dan wel wat "fijner" in mijn mond staan, ietsjes rechter. ;)