Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:26

Ik begrijp er zelf dus ook helemaal niks van maar goed. Zal wel zo horen.
Terugkeren op de werkplek gebeurt toch niet meer.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:26

Tegen je burnout bedoel je Frouk? Ik zou het zonder medicijnen doen, zolang je dat redt. Veel rust nemen (maar dat gebeurt vanzelf wel) en goed luisteren naar wat je lichaam je aan geeft. Niets forceren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:27

Frouk schreef:
Zijn er eigenlijk ook dingen die je er tegen kunt doen behalve medicatie via de ha?

Veel mensen lopen hier bij een psycholoog of een andere hulpverlener.
Verder sluit ik me aan bij sifra. Als je zonder medicijnen kan is dat mooi. Ik heb het zelf ook een hele tijd zonder weten te redden, maar ben uiteindelijk ook depressief geworden. Toen ben ik pas met medicijnen begonnen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:29

Frouke Sowieso even rust nemen voor jezelf ... heel belangrijk Wat zijn je klachten zoal?

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:39

Zo, deel 2 alweer.. Toevallig zag ik dat ik op pagina 3 van het vorige deel ook al erbij was. Nou ja, ik vind het echt fijn om hier wat steun te hebben.

Ik moet zo gaan, naar HA. Ik heb alles opgeschreven. Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Hoe hebben jullie dat gedaan met je werk? Hoe hebben jullie daar gebracht dat je het niet meer trekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:39

Frouk: welkom hier, wat slecht van het UWV zeg!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:40

Ik storte op mijn werk in, dus het was wel duidelijk. Zat jankend bij mijn leidinggevende.

Anders zou ik het eigenlijk niet weten. Lastige situatie om te moeten aankaarten dat je het niet trekt.

Succes bij de huisarts!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:41

Nou het gaat weer hard hier vandaag, als we zo door gaan zitten we zo aan deel 3 :D maar dat is natuurlijk niet zo mooi. Heb wel bijgelezen maar niet alles is blijven hangen.

PW je werkgever is verplicht om er alles aan te doen om jou zo gezegd weer aan het werk te krijgen, anders wordt hij in gebreken gesteld en kan hij een boete krijgen. Toen ik net thuis kwam te zitten en we wisten dat mn contract niet verlengd zou worden vond mijn werkgever en ik het niet nodig nog naar de gesprekken te gaan maar we zijn dit dus verplicht, hij moet er alles aandoen om jou weer aan het werk te krijgen, zegmaar. Geloof dat dit straks dit ook is ivm jou uitkering. Weet niet of dit duidelijk is maar dit is wat ik ervan weet.

Welkom Frouk, hoop dat je hier de steun vind die je zoekt, we zijn er voor je! Het leed dat UWV heet, weet er alles van, helaas. Succes bij de HA en goed dat je je klachten op hebt geschreven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:44

@ Angela: Mijn baas wist al wel dat ik last had van paniekaanvallen en ook dat het de laatste tijd slechter ging. Ik vroeg al meer vrije dagen, maar dat kon niet vanwege drukte. Uiteindelijk heb ik hem gewoon gezegd dat ik echt een paar dagen vrij moest hebben om bij te tanken. Maar in dat lange weekend ging het juist helemaal mis, ik kon niet meer ontspannen, slapen ging niet en ik was bijna het hele weekend aan het hyperventileren. Helemaal gek werd ik ervan. Toen heeft mn vriend op maandagochtend gebeld dat ik niet kwam en zo is het gaan rollen. Ben niet meer terug geweest.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:45

Dank je CIV, dan begrijp ik het idd wat beter :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:46

Angela, gewoon naar de huisarts gaan en zeggen wat je niet lekker zit, hoe je je voelt en indd goed dat je het opgeschreven hebt, ben toen ook naar de huisarts gegeaan en zei dat ik zo moe was en paniekaanvallen had, na een heel gesprek met vragen kwam hij erachter dat ik oververmoeid was, 4 weken later weer er naartoe toen was het het hek van de dam en ik moest me ziek melden op het werk vanwege mijn burn-out.
Juist omdat ik ineens thuis zat en rust aan mijn hoofd kreeg kwam alles naar boven.
Je Ha zal je helpen om erachter te komen wat je nu het beste kan doen… Succes

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:48

Dat was bij mij ook, als je tot rust komt lijk je eerst alleen maar verder weg te zakken. Ik was één bonk spanning en alles was me teveel. Heb de eerste weken alleen maar voor me uit zitten te staren zo ongeveer.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:56

Angela_ schreef:
Hoe hebben jullie dat gedaan met je werk? Hoe hebben jullie daar gebracht dat je het niet meer trekt?
Voordat ik instorte had ik al wel wat klachten maar ik dacht net als Sifra het in de vakantie wel over zou gaan. Nou niets bleek minder waar, we waren er nog niet of ik kreeg last van paniek/angsaanvallen. We zijn er 3 dagen geweest en konden terugkomen, was geen leuke ervaring. Na de 3 weken vrij wilde ik "gewoon" weer gaan werken, mijn baas wilde dat ik eerst naar de bedrijfsarts zou gaan want die voorzag dat het niet zou gaan. Ik ben na overleg toch gaan werken maar het ging inderdaad niet, heb toen ook te horen gekregen dat mn contract niet verlengd zou worden wat mij weer rust gaf om me op mn herstel te richten, ben niet meer terug geweest.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:56

sifra01 schreef:
Tegen je burnout bedoel je Frouk? Ik zou het zonder medicijnen doen, zolang je dat redt. Veel rust nemen (maar dat gebeurt vanzelf wel) en goed luisteren naar wat je lichaam je aan geeft. Niets forceren.

Rust moet sowieso al, wegens de pfeiffer. Dus ik gok dat het samen overmoet gaan... Want de pfeiffer zorgt ook voor zoveel frustratie af en toe

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:16

Frouk schreef:
sifra01 schreef:
Daar ben je lekker mee Frouk. Welkom hier trouwens. Kun je nu wel weer een uitkering krijgen dan?

Nee want het uwv ging niet meewerken omdat ik voor school wel stage moet lopen en dat beschouwen ze ook als een vorm van werk ofzo. Iig ik heb gedaan alsof mn neus bloedde en me beter gemeld. Wilde niets meer met dat heel uwv te maken hebben. Gelukkig woon ik nog thuis dus als ik even geen inkomen heb, supporten mn ouders me gelukkig wel wat :)

Dit komt me heel bekend voor. Bij het UWV deden ze heel erg moeilijk. Op een gegeven moment ben ik gewoon weer aan het werk gegaan om daar vanaf te zijn. Belde die arts van het UWV me om te vragen of ik me asjeblieft ziek wilde melden omdat het niet goed voor me was om nu al weer aan het werk te zijn. Ik heb hem verteld dat ik zieker werd van het UWV dan van werken..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:27

Ik ben dus duidelijk niet de enige die problemen had met het uwv..
Nou ik heb me beter gemeld vanaf 6 april en niets meer vernomen dus om mij maken ze zich blijkbaar totaal niet druk

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:31

Ik moet morgen naar de arts van het uwv. Ben benieuwd. Ik ben er 1x eerder geweest, maar dat was met een of andere consulente die gewoon van alles vroeg over m'n ziektebeeld en zij heeft me dan weer aangemeld bij de arts geloof ik. Hoop wel dat het een beetje normaal type is die een beetje begrip kan opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:52

Ik ben weer terug van de HA, ik moet morgen eerst weer bloedprikken, om lichamelijke dingen uit te sluiten. Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de haptonoom, en ded 18e een afspraak bij de maatschappelijk werker.

Ik moet me van haar per direct ziekmelden, en dit ook blijven voorlopig. Pas op de plaats dus. Ik moet nu dus mijn werk gaan bellen, en ik heb geen idee hoe ik dat ga aanpakken, en wat ik moet zeggen. ;(

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:01

Ze neemt je dus wel serieus gelukkig Angela. Vertel op het werk gewoon dat je je niet goed voelde en naar de huisarts bent gegaan. En dat zij nu heeft gezegd dat je je ziek moet melden. En misschien kun je dan nog wat van je klachten aangeven. Succes hoor

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:02

Bij mij was de assistente oid bij het uwv heel begripvol. Maar de desbetreffende arts had op dat moment controle oid, er was iig iemand bij, en toen leek het wel alsof ik een crimineel was. Toen diezelfde arts mij opbelde was hij echter enorm begripvol en wilde me overtuigen om toch eerst volledig te herstellen.

Maar het achterstallige betalen, tjah, ik werk zelf ook bij een groot verzekeringsbedrijf en er zijn gewoon veel te weinig mensen voor de hoeveelheid werk. Wat echter niet wil zeggen dat je onvriendelijk moet worden.

Wat is een haptonoom?

Ik heb echt een hekel aan bloedprikken, maar het is wel fijn om te weten dat je lichamelijk dan gezond bent. Gewoon aan je werkgever doorgeven wat de huisarts zei. Dat je volgende week meer weet en om meer problemen te voorkomen dat je beter thuis kan blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:07

En daar begint het alweer.. Ik wil het het liefste weer uitstellen allemaal.. Ik vind dit zo moeilijk, wat zullen ze wel niet van me denken. Heb weer allemaal spookbeelden in mijn hoofd. Het liefste schrijf ik alles op ofzo, in praten ben ik op dit moment niet zo goed..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:13

Angela, misschien kun je ze dan een emailtje sturen? Dan zullen ze alsnog wel contact met jou opnemen maar dan weten ze er al vanaf. Zou dan emailen als je weet dat je leidinggevende niet bereikbaar is, erg slecht ik weet het. Ik email ook liever dan dat ik bel alhoewel het laatste tijd weer beter gaat.

Nou ik mag me in gaan schrijven voor de WW verwacht dat het weer zo'n ellende wordt als met de ZW, belde ze van de week al maar het kan wel een aantal weken duren voor ik op gesprek mag komen ivm de druktes. Dus het zal weer wel een aantal weken duren met mn inkomsten ook :( Is er hier al iemand van de ZW naar de WW gegaan? Kunnen ze dit ook zomaar van je verwachten? Hoopte eigenlijk eerst voor 50% ofzo beter gemeld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:24

Wat zegt je arts ervan? Vind die je weer genoeg hersteld?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:27

Gaat dat niet automatisch dan CIV? Weer een lekker vooruitzicht....
Wel heftig dat ze je nu ineens helemaal uit de ZW hebben geknikkerd. Je moet thuis al rustig aan doen, hoe kunnen ze dan verwachten dat je zonder problemen weer volledig aan het werk gaat?