Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:22

opisop_shop schreef:
Saskiaatje dat vind ik je wel mooier staan dat korte haar!

Dankje. :D

Dat lange haar is ook wel erg lang geleden. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:23

Heb geen kapper fobie, maar er is maar 1 kapster die aan mijn haar mag komen. Zelfs nu ik 90% van mijn tijd in Zaandam verblijf, blijf ik naar alphen a/d rijn gaan om geknipt te worden :)
En even bij te kletsen, want kom er al 3 jaar dus is erg gezellig.
Enige wat ik niet meer laat doen is verven, de verf blijft te kort zitten voor het geld dat ik ervoor moet betalen, dus dat doe ik zelf. Kreeg wel complimentjes over mijn verf kunsten :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:25

Volgens mij had ik nu een bijzondere kapster. Normaal staan ze inderdaad vaak tegen je te babbelen (terwijl ik dat niet wil, want ik wil
in opperste concentratie kijken hoe ze het knipt). Deze meid heeft eigenlijk niets gezegd, behalve over hoe mijn haren geknipt moesten worden. :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:26

Ik heb maar 1 kapster die aan mijn haar mag komen :+

Ik heb een volle bos, halflang met slag.
Géweldig vinden ze het...
Alleen, het pluist nogal graag..., niet snijden aub! niet fohnen en daarbij half touperen aub!
En wat deden de meeste?

Jahoor!
Daar gebruik ik elke ochtend anti-pluis voor... }:0
Hartelijk bedankt :roll:

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:26

Nickytje schreef:
Volgens mij had ik nu een bijzondere kapster. Normaal staan ze inderdaad vaak tegen je te babbelen (terwijl ik dat niet wil, want ik wil
in opperste concentratie kijken hoe ze het knipt).
Deze meid heeft eigenlijk niets gezegd, behalve over hoe mijn haren geknipt moesten worden. :D

Haha, idd! :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:30

Pion schreef:
Ik heb maar 1 kapster die aan mijn haar mag komen :+

Ik heb een volle bos, halflang met slag.
Géweldig vinden ze het...

Alleen, het pluist nogal graag..., niet snijden aub! niet fohnen en daarbij half touperen aub!
En wat deden de meeste?

Jahoor!
Daar gebruik ik elke ochtend anti-pluis voor... }:0
Hartelijk bedankt :roll:

Vinden ze inderdaad super geweldig, he! Ik hoor ze het nog zo zeggen: ooooh jij hebt echt zoveel haar, echt geweldig.
Waarom dunt die geit mijn haren dan ZO uit dat ik niets meer over houd? Jaloers ja! :D

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:34

Ik heb ook niet echt geluk met kappers. Al van jongs af aan komt bij ons een thuiskapper langs die voornamelijk oude mensen knipt, die knipte bij mij altijd zo'n standaard modelletje, en dan knipte ik zelf m'n schuine pony erbij.. :D Ik was wel tevreden maar wilde wel een keer wat moderners. Verschillende kappers gehad, ben ook wel eens helemaal gekortwiekt en uitgedund zodat ik geen haar meer overhield :\, ai ai ai toen begon mijn angst.. Uiteindelijk dacht ik een fijne kapster gevonden te hebben, maar die heeft het vorige week helemaal verprutst! Ik wilde geen laagjes maar onder een beetje schuin afgesneden aan de puntjes zodat het niet zo hoekig op 1 lengte zou vallen. Ik heb nu een handbreedte aan laagjes, gesneden, waardoor ik geen haar meer overhoud, onder bij m'n nek heb ik nog zo'n matje over, ik heb thuis nog verschillende plukken bij moeten knippen omdat die gewoon 3 cm langer waren dan de rest, en er zitten vreselijke happen in aan de onderkant en zijkant.. |(
Ik durf het niet meer bij te laten knippen want dan wordt alles alleen nog maar korter en minder, dus ik draag nu gewoon een paar maanden een staart (ik heb een kotshekel aan staarten maar ik durf het echt niet los te dragen, het is te lelijk :\) en ga dan op zoek naar een nieuwe kapper die het een beetje recht kan trekken. ;(

Saskiaatje

Re: Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:39

Een staartje is bij mij geen oplossing. :') Als mijn haar te kort is doe ik een paar weken m'n muts op, dan is het wel weer aangegroeid. :Y)

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:44

Vroeger knipte mijn mama het, toen ben ik drie x naar de kapper gegaan en ik eindigde met een schuine pony (best oke, maar paste niet bij mijn gezicht) dus toen heb ik zelf een rechte pony erin geknipt en ik knip nu al jaaaaaaaren zelf mijn pony en mijn mama weer de dode punten aan de achterkant haha :D

Fobie niet echt maar ik zeg maar zo: ik verkl** het liever zelf dan dat de kapper het doet (A)
En wat wel echt stom is, is dat ik best een grote mond heb (figuurlijk) maar ik als de kapper vraag 'en van vind je er van, is het goed zo?' echt NIKS durf te zeggen. Dus ik ga nooit naar de kapper :D
Moet er wel bij zeggen dat ik gezegend ben met supermakkelijk, snelgroeiend, uberstijl (echt geen krul in te krijgen die niet binnen 10 minuten uitzakt) en heel dik haar. Ik kan me wel voorstellen dat als je krullen heb dat bijv. recht knippen ook een stuk lastiger is...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:44

Evelli schreef:
Heb geen kapper fobie, maar er is maar 1 kapster die aan mijn haar mag komen. Zelfs nu ik 90% van mijn tijd in Zaandam verblijf, blijf ik naar alphen a/d rijn gaan om geknipt te worden :)
En even bij te kletsen, want kom er al 3 jaar dus is erg gezellig.
Enige wat ik niet meer laat doen is verven, de verf blijft te kort zitten voor het geld dat ik ervoor moet betalen, dus dat doe ik zelf. Kreeg wel complimentjes over mijn verf kunsten :)

Heb haar zelfs laatst de vrije had gegeven :) gedurft maar wel goed uitgepakt :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:46

gaaf hoor nickytje!
staat je echt onwijs goed :D

ik heb jaren lang dezelfde kapster gehad en die vond het altijd geweldig dat ik van alles uitprobeerde (had haar tot over mijn schouders en heb toen stekels achter laten knippen :D )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:52

Ik heb absoluut geen kapperfobie. Kom op zeg, het is maar haar :D Groeit wel weer aan. Ben een paar weken terug van zo: http://i60.photobucket.com/albums/h15/x ... 110022.jpg
Naar zo: http://i60.photobucket.com/albums/h15/x ... 160024.jpg

Gegaan. Het was nog korter, maar d'r zit inmiddels alweer een paar centimeter aan.

Snap niet dat mensen zo moeilijk doen over hun haar. Als het te kort is, nou en? Dan is 't een paar dagen wat korter... daarna zit 't altijd wel weer. Ik ken echt niemand die ooit is geknipt en er daarna niet uitzag (ook al vonden ze zelf van wel).

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:54

Geen fobie, maar wel een "zonde van mijn geld" gevoel..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:59

ik heb ook lichtelijk een fobie.
Ik heb lang haar, tot onder aan mn rug
en er is maar 1 kapper die het mag knippen, want ik ben als de doood dat iemand er teveel afhaalt!

*behoorlijk balen dus voor mij dat mn kapper met zwangerschapsverlof gaat voorlopig!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:01

Zonde van het geld én zonde van mn haar..
Ik wil zó graag lang haar. Aangezien ik krullen heb is het pas mooier als mn haar echt goed lang is.
Nu ben ik in een jaar tijd 2x naar de kapper geweest, en mn haar is ruim 10 cm korter dan vorig jaar. Knap he.
Geen kapper meer voor mij. Tot nu toe kom ik er altijd huilend vandaan en durf ik een week niet over straat.
Mn pony knip ik overigens altijd zelf, aangezien kappers die áltijd helemaal verkeerd knippen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:12

Ik had heel eg lang haar, wat ik toen helemaal geweldig vond. :j

Afbeelding

Maar gegeven moment realiseer je je gewoon dat je die fase in je leven gehad hebt. Dat je toch spontaner over wilt komen op mensen, dan dat je doet met lang, sluiken stijl haar mat niet echt flatteerd. (aka, we werden modebewust *kuch*)

http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... AG0025.jpg
Dit vond ik persoonlijk een heel leuk, hip kapsel, en ik was er ook heel tevreden mee. :j

Maargoed, haar groeit wanneer het niet groeien mag :D en ik moest weer naar de kapper. Eigenlijk wilde ik hetzelfde, maar mocht wel ietsje anders, maar géén rechte pony! Du zij fanatiek knippen, en zegt opeens... Ohh, ik heb een foutje gemaakt, nu kunnen we het beste een rechte pony knippen. Maar daar heb je ook het gezicht voor! Wacht maar af, gaat er prima uit zien. :+

http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... s-0014.jpg
Toen kregen we wat mijn vader mijn gereformeerde periode noemde. :+ _O- Ugh, verschrikkelijk...

Afbeelding
Toen ben ik spontaan bij die kapper weggegaan, waar ik al sinds mijn kleutertijd kwam, en stapte spontaan hoppa bij een andere kapper naar binnen met de mededeling.
Ik wil het kort. 8-)
Wist ik het zeker?
Ja, ik wil het kort. 8-)

En toen gingen we naar dit, waar ik helemaal verliefd op werd. 8-)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:50

Jullie durven wel zeg, van lang haar naar kort-korter-kortst :D Ik ben echt een watje wat kappers betreft, sinds mijn moeder mij ooit eens overgehaald heeft om mijn lange haar af te laten knippen tot een boblijn met pony (vreselijk, heb jankend voor de spiegel gestaan 's nachts :o ) en nog heel lang met een pony rondgelopen tot mijn haar begon te krullen en ik het langer wilde hebben.

Heeeel lang niet naar de kapper geweest, moeder knipte de puntjes en dat was het. Tot ik eens een keer een fase had met een knot met een pluk los die ik een beetje opkrulde met zo'n ronde borstel. Speciaal door mijn moeder laten krullen omdat ik bang was om de borstel vast te draaien. 3x raden wat er gebeurt: de borstel komt vast te zitten en moest, omdat ik examen moest doen een half uur later, eruit geknipt worden :\ Dus toen maar eens wél naar de kapper om dat recht te laten trekken...

Sinsdien wel vaker naar de kapper geweest en nu ook gewisseld van kapper. Ik weet nu wat ik wil en meestal wordt dat aardig goed geknipt: laagjes en van voren wat korter. Lekker veilig :D Ik wil er ook niks anders mee, maar zou ook niet weten wat me zou staan :+ Bovendien ben ik erg trots op mijn schouderlange, blonde krullen dus die blijven er mooi zitten!

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:17

Echt een fobie heb ik niet maar vind t toch elke keer weer spannend :=
Ik kreeg tijdje geleden een nieuwe kapster omdat de andere ermee stopte. De eerste keer had ze gewoon goed geknipt en was ik er wel tevreden mee. :j
De keer daarna zei ik dat ik het gewoon hetzelfde wou als vorige keer. Maar in plaats van knippen wou ze deze keer mn haar snijden. Daarmee heeft ze het gewoon echt verpest, al mn blonde haar was weg en het bruinere haar wat eronder zit zag er niet uit. :=
Geluk heb ik nu een andere kapster :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:19

Een fobie heb voor knippen heb ik niet, wel voor verven. Ik wou het blond maar het werd oranje :+ Ik heb een dag zitten huilen en het later toch maar weer terug geverfd. En nu verf ik het nooit meer.

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:22

Tamara schreef:
Bovendien ben ik erg trots op mijn schouderlange, blonde krullen dus die blijven er mooi zitten!

Engeltjeshaar :D

Bij mij is het vorig jaar december verpest :\had langer haar, bijna tot aan mn bh bandje, in laagjes, van voren wat korter en een schuine pony. Wilde gewoon hetzelfde, alleen even bijpunten en voorál zo min mogelijk van de lengte af.
Gewoon alles weer mooi voor de kerst ( 8)7 )
Het is een of andere a-symmetrische boblijn geworden, schots en scheef.. haar hing boven mn schouders :\
Het was echt súper truttig -O-
Ik heb het nu een maand of wat geleden met bibberende knietjes nog bij een andere kapper een beetje laten redden.. maar nu is het toch echt een kwestie van geduld (rustig wachten op de dag...) het moet gewoon bijgroeien nu.
de lengte achterop is al aardig bij, alleen de schade die ze aan de voorkant heeft veroorzaakt duurt nog wel even voordat dat weg is :\

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:37

Ik deel deze fobie!

De kappers vreselijk zijn ze.
Elke keer kom ik weer met een kapsel thuis, dat de meeste mensen van me schrikken. Of het net carnaval is geweest. Of ik mijn hele leven op een wortel wil lijken, de meisjes met de rose haren, zwarte lola, heeft je haar in de fik gestaan. Nu heb ik ook weer een kapsel dat vreselijk is.

Toch ben ik de laatste keer weer naar de kapper geweest, en heb duidelijk gemeld.

MIJN EIGEN HAARKLEUR, ZODAT IK NIET TERUG HOEF TE KOMEN OM DE UITGROEI TE VERVEN.

Nou, kwam terug van de kapper. Naar stal voor de test. Kom ik daar wordt ik als eerste aangesproken, van hé rooie.

Gelukkig heb ik nu nog niet zoveel uitgroei, maar ja over een paar weken moet ik toch echt weer.

En dan wat ik nog vergeet, wat ook erg aan de kapper is!
Het wachten, het duurt uren voordat je klaar bent. Kilometers folie verdwijnen in je haar. Als de schaar eraan komt, meld ik altijd alleen de puntjes, geen laagjes. Om te redden wat er te redden valt. Dan krijg je de vraag, moet ik het even droog fohnen? Allerlei middeltjes worden er dan nog even ingesmeerd. En je komt als een vette suikerspin weer bij de kapper vandaan.

Als ik thuis kom, is het eerste wat ik doe mijn haar wassen.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:40

Vroeger ging ik bijna nooit naar de kapper, maar nu vind ik hartstikke leuk om iets nieuws uit te proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:46

Hermelijn schreef:
Ik heb absoluut geen kapperfobie. Kom op zeg, het is maar haar :D Groeit wel weer aan.

Precies mijn instelling. :D
Staat je erg goed trouwens, je nieuwe kapsel!

Qua kleuren heb ik er al van alles in gehad en qua knippen ben ik ook niet echt bang aangelegd. Als een nieuw kapsel leuk is is dat mooi meegenomen, als het tegenvalt gooi ik er wel weer een andere kleur in of laat ik het weer aangroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:49

Ik durf wel wat veranderingen te ondergaan hoor :D

Had vroeger stijl, dun haar tot op mijn kont en sinds ik het korter knip komt er echt hartstikke veel slag in :+: Vinnik niet erg O:) Nu heb ik een scheve pony,haar tot op mijn schouders en sinds twee weken -eindelijk- highlights.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:52

Ja hoor, ik.
Vorig jaar voor het eerst in mijn leven, met krijsend geweld (ok, nou ook weer niet zó overdreven, maar ik werd wel echt naar binnen gesleurd met de grootste tegenzin) naar de kapper gegaan. Eng!! Meisje was erg lief, voelde er niks van, en ze deed heel braaf (omdat ik het dus eng vond) alleen voorzichtig bijpunten en er wat haarspul ingooien (en me heel lief heel erg complimenteren op mijn mooie krullen).
Heb alleen helaas sindsdien niet meer de moed bij elkaar gekregen om de volgende stap te zetten, nl er een model oid in te laten knippen.

Ernstig hoor.
Maar, ik heb mezelf beloofd het deze zomer weer te proberen.
Haar kleuren en al dat 'echte' werk heb ik me dus ook nog niet aan gewaagd. Vind mijn echte haarkleur wel best, dan maar niet zo modieus en hip. :Y)

Maar goed, I'm working on it... een echte fobie is het ook niet hoor, eerder een enorme weerzin en omdat mijn haar langzaam groeit ben ik bang dat ik heel lang met een raar, lelijk kort mij niet staand kapsel moet rondlopen. :+
*Herinnert zich daarnaast vader die volledig geklit super lang haar van mij en zuslief met een VORK uit aan het kammen cq trekken is en echt niet maar 1 keer trauma*
Ik ben zelfs heel huiverig om mijn haar te kammen (een ander mijn haar laten kammen is uit den boze, vandaar dat ik de kapper ook eng vind). Ik heb krullen, dus ik doe eigenlijk het gros in de douche modelleren en daarna met mijn handen (en nee, ik heb geen coupe pluizenbol als resultaat).

:+ :D

Is idd maar haar, maar kan er sowieso niet goed tegen als mensen aan me zitten. Blijf vooral uit mijn persoonlijke ruimte. }:0