Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RodeoRoxy schreef:Zo je bent wel erg jong om parodontitis te hebben. Afhankelijk van hoe je verzekerd bent krijg je 70-100% van de behandeling terug. Je kan sowieso een begroting gaan aanvragen bij de mhg en daarmee naar de verzekering gaan. Ook kan je natuurlijk even bellen om te vragen hoe het precies zit.
Je gegevens van je oude tandarts kan je gewoon opvragen. Deze is namelijk verplicht om de gegevens voor een bepaalde periode te bewaren.
Dat je 2x per dag electisch poetst hoeft helemaal niks te zeggen. Een heel groot deel van de mensen poetst namelijk niet op de juiste manier en laat zo na het poetsen nog een hele boel plaque achter in de mond, die voor gaatjes en tandvleesontstekingen kunnen zorgen. Ook hangt het er vanaf hoe je voedinspatroon is. Probeer niet vaker dan 7 keer is te eten of drinken op een dag. Eet in 1 keer een zak drop leeg ipv elk 15 min een dropje.
De behandeling aan het tandvlees is ook absoluut niet leuk. De gevoeligheid ligt ook bij geen mens gelijk, dus de een vind het zeer pijnlijk terwijl de ander er haast niks van voelt. Geef gewoon aan waar de grens ligt en vraag evt. om een verdoving (welke ook bijna pijnloos is). daarna lig je een stuk rustiger in de stoel. Volg de adviezen die je krijgt van de mhg op, het is even wat werk maar je zult al snel resultaat zien. Probeer gewoon een moment op de dag in te lassen dat je er tijd voor neemt.
Succes!
ik zal vooral op mn voeding letten ook
ik krijg alles te horen de 26ste ook dus parodontitis wel of niet en vooral hoe we mijn problemen gaan oplossen dus voor de mondhygieniste zijn die rescue druppels ook een tip? ik ben namelijk nog nooit bij een mgh geweest en ik heb echt geen idee wat ze gaan doen.. ik ga maandag mijn oude tandarts bellen in de hoop dat ik het dossier krijg
RodeoRoxy schreef:ik heb nog nooit van die druppels gehoord?
Heb het even opgezocht en je zou er rustiger van moeten worden, het doet niks tegen de evt. pijn. Denk zelf eigenlijk dat het wat onzin is. Je bent verder toch niet meer bang? Zo ja geef het dan van te voren aan, dan kunnen ze er daar rekening mee houden. Je kan bij zo'n tandvleesbehandeling altijd eerst vragen of de mhg een klein stukje wil proberen, doet het erg zeer dan kan je om een verdoving gaan vragen. Maar misschien dat het allemaal wel mee valt dus.
mathes schreef:Ik zou voor de zekerheid zorgen dat iemand je op komt halen.
Ik heb vorig jaar 2 kiezen laten trekken. (uiteraard ook met verdoving) en voelde me er zo belabberd door, dat ik blij was dat ik zelf niet hoefde te rijden.
Zeker omdat je zelf aangeeft dat je bang bent voor de tandarts...wat ik met het trekken dus ook was.
,ik zou het zekere voor het onzekere doen.
ik weet het alleen nog niet zeker van dat dossier... vind t ook zo raar om het op te vragen
vooral op sommige plekken krijg ik gewoon nare kippenvel als dat haakje er al komt
(en gratis bijgeleverde hamsterwangen) daarna nog een weekje en dan alweer de monghygieniste
was net nog redelijk rustig maar nu eigenlijk al niet meer, heb wel goed geslapen en heb gelukkig ook gegeten.. *zucht*