Tandarts vraagjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:24

Zo je bent wel erg jong om parodontitis te hebben. Afhankelijk van hoe je verzekerd bent krijg je 70-100% van de behandeling terug. Je kan sowieso een begroting gaan aanvragen bij de mhg en daarmee naar de verzekering gaan. Ook kan je natuurlijk even bellen om te vragen hoe het precies zit.

Je gegevens van je oude tandarts kan je gewoon opvragen. Deze is namelijk verplicht om de gegevens voor een bepaalde periode te bewaren.

Dat je 2x per dag electisch poetst hoeft helemaal niks te zeggen. Een heel groot deel van de mensen poetst namelijk niet op de juiste manier en laat zo na het poetsen nog een hele boel plaque achter in de mond, die voor gaatjes en tandvleesontstekingen kunnen zorgen. Ook hangt het er vanaf hoe je voedinspatroon is. Probeer niet vaker dan 7 keer is te eten of drinken op een dag. Eet in 1 keer een zak drop leeg ipv elk 15 min een dropje.

De behandeling aan het tandvlees is ook absoluut niet leuk. De gevoeligheid ligt ook bij geen mens gelijk, dus de een vind het zeer pijnlijk terwijl de ander er haast niks van voelt. Geef gewoon aan waar de grens ligt en vraag evt. om een verdoving (welke ook bijna pijnloos is). daarna lig je een stuk rustiger in de stoel. Volg de adviezen die je krijgt van de mhg op, het is even wat werk maar je zult al snel resultaat zien. Probeer gewoon een moment op de dag in te lassen dat je er tijd voor neemt.
Succes!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:02

RodeoRoxy schreef:
Zo je bent wel erg jong om parodontitis te hebben. Afhankelijk van hoe je verzekerd bent krijg je 70-100% van de behandeling terug. Je kan sowieso een begroting gaan aanvragen bij de mhg en daarmee naar de verzekering gaan. Ook kan je natuurlijk even bellen om te vragen hoe het precies zit.

Je gegevens van je oude tandarts kan je gewoon opvragen. Deze is namelijk verplicht om de gegevens voor een bepaalde periode te bewaren.

Dat je 2x per dag electisch poetst hoeft helemaal niks te zeggen. Een heel groot deel van de mensen poetst namelijk niet op de juiste manier en laat zo na het poetsen nog een hele boel plaque achter in de mond, die voor gaatjes en tandvleesontstekingen kunnen zorgen. Ook hangt het er vanaf hoe je voedinspatroon is. Probeer niet vaker dan 7 keer is te eten of drinken op een dag. Eet in 1 keer een zak drop leeg ipv elk 15 min een dropje.

De behandeling aan het tandvlees is ook absoluut niet leuk. De gevoeligheid ligt ook bij geen mens gelijk, dus de een vind het zeer pijnlijk terwijl de ander er haast niks van voelt. Geef gewoon aan waar de grens ligt en vraag evt. om een verdoving (welke ook bijna pijnloos is). daarna lig je een stuk rustiger in de stoel. Volg de adviezen die je krijgt van de mhg op, het is even wat werk maar je zult al snel resultaat zien. Probeer gewoon een moment op de dag in te lassen dat je er tijd voor neemt.
Succes!

erg bedankt voor de tips, ik had het daar gevraagd, direct toen we de afspraak maakte maar ze wist het niet 100% zeker! dat zei mijn tandarts dus ook en daarom krijg ik poets en flos les :)) ik zal vooral op mn voeding letten ook :j ik krijg alles te horen de 26ste ook dus parodontitis wel of niet en vooral hoe we mijn problemen gaan oplossen dus voor de mondhygieniste zijn die rescue druppels ook een tip? ik ben namelijk nog nooit bij een mgh geweest en ik heb echt geen idee wat ze gaan doen.. ik ga maandag mijn oude tandarts bellen in de hoop dat ik het dossier krijg :j

RodeoRoxy

Re: Tandarts vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:05

ik heb nog nooit van die druppels gehoord?
Heb het even opgezocht en je zou er rustiger van moeten worden, het doet niks tegen de evt. pijn. Denk zelf eigenlijk dat het wat onzin is. Je bent verder toch niet meer bang? Zo ja geef het dan van te voren aan, dan kunnen ze er daar rekening mee houden. Je kan bij zo'n tandvleesbehandeling altijd eerst vragen of de mhg een klein stukje wil proberen, doet het erg zeer dan kan je om een verdoving gaan vragen. Maar misschien dat het allemaal wel mee valt dus.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:17

RodeoRoxy schreef:
ik heb nog nooit van die druppels gehoord?
Heb het even opgezocht en je zou er rustiger van moeten worden, het doet niks tegen de evt. pijn. Denk zelf eigenlijk dat het wat onzin is. Je bent verder toch niet meer bang? Zo ja geef het dan van te voren aan, dan kunnen ze er daar rekening mee houden. Je kan bij zo'n tandvleesbehandeling altijd eerst vragen of de mhg een klein stukje wil proberen, doet het erg zeer dan kan je om een verdoving gaan vragen. Maar misschien dat het allemaal wel mee valt dus.

ik stress heel erg en ben in het algemeen gewoon heel erg bang, gewoon voor het feit dat ik er heen moet, tuurlijk neemt het de pijn niet weg maar ik laat ook nooit iets doen zonder verdoving.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:02

ik snap het best hoor dat je bang bent! Maar super dat je nu ervoor gaat!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:58

mathes schreef:
Ik zou voor de zekerheid zorgen dat iemand je op komt halen.
Ik heb vorig jaar 2 kiezen laten trekken. (uiteraard ook met verdoving) en voelde me er zo belabberd door, dat ik blij was dat ik zelf niet hoefde te rijden.

Zeker omdat je zelf aangeeft dat je bang bent voor de tandarts...wat ik met het trekken dus ook was.

Ben het hiermee eens :j ,ik zou het zekere voor het onzekere doen.
En als het meevalt is het altijd mooi meegenomen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:23

Heb je alles al nagevraagd? Zoniet dan vraag ik het morgen even aan mijn pa. Die is tandarts.

Wel goed van je dat je naar een andere tandarts gestapt bent.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:48

ik weet wel dat ik vergoed ben :j ik weet het alleen nog niet zeker van dat dossier... vind t ook zo raar om het op te vragen :o

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:27

Waarom? Het zijn jouw gegevens! Je oude tandarts kun je gewoon bellen en vragen het door te sturen. Ik denk dat ze heus niet raar doen over de telefoon!

Met de tandvleesbehandeling gaan ze het stukje tussen tand/kies en je tandvlees schoonmaken. Het is niet echt prettig, doet soms een beetje zeer. (bij mij tenminste)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 08:39

dan zal t bij mij ook wel pijn doen, ik heb er zo'n hekel aan als er aan mn tandvlees word gezeten he ^) vooral op sommige plekken krijg ik gewoon nare kippenvel als dat haakje er al komt :')

dinsdag is het alweer zo ver, dan krijg ik nieuwe schone tandjes *\o/* (en gratis bijgeleverde hamsterwangen) daarna nog een weekje en dan alweer de monghygieniste

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:41

Je gevens kun je zo opvragen hoor!

Pff ik moet ook zo naar de tandarts toen heb nog 30 minuten en dan moet ik weg haha

ik heb ook heel vaak gaatjes komt omdat ik bijna geen glazuur op mijn tanden heb zitten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:03

heull veel succes dan ook! ik heb wel altijd een voldaan gevoel als ik ervandaan kom, ik vind altijd dat ik mezelf dan een kadotje mag geven :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:48

haha ik had zonder verdoving (moest maar 1 gaatje) maar voel me momenteel niet zo super

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 08:38

nou, daar ga ik dan zo over een half uurtje... := was net nog redelijk rustig maar nu eigenlijk al niet meer, heb wel goed geslapen en heb gelukkig ook gegeten.. *zucht*