Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mysa schreef:Injecties maandelijks ja, helaas, vergeet ze nog wel eens, maar schijnt nogal ongezond te zijn.

karuna schreef:B12 die te laag is is idd heel erg ongezond weet ik uit ervaring helaas. Heb er oa trombose door opgelopen. Ook kun je er andere neurologishe verschijnselen van krijgen. Ik moet nu ongeveer eens in de 6 weken prikken met 1000 mg dan blijft het nivo goed. Was eerst eens in de 2 maanden maar daarvan merkte ik ook dat ik meer andere klachten erbij kreeg. Maar ook nu vergeet ik de injecties nogal eens en merk pas als ik ga omvallen en nog moeier wordt dat ik weer aan een injectie toe ben.
Ik overleg maandag en ben benieuwd waar hij op uitkomt kwa medicijnen. Ik heb nu 2 medicijnen opgeschreven en dus de psyllium zaadjes. Die link heeft idd de pure versie. Ik hoop wel dat er een goed werkend iets is want ik ben het nu langzaamaan wel zat.

mysa schreef:breghje, sorry, ik was niet duidelijk, ik bedoelde dat het niet zo gezond is om ze vaak te vergeten.
Twee wekelijks lijkt me trouwens wel erg vaak. Internist zei mij destijds dat 1x maand ruim voldoende is, en 1x per twee maanden heb je net genoeg, volgens hem.
Karuna, had nog nooit gehoord dat je er zelfs trombose van kunt krijgen. En vermoeidheid? Ja, daar heb ik veel last van, maar dat kan ook best andere oorzaken hebben, zoals verminderde opname van voedingsstoffen in het algemeen of vochtverlies.
) en dan afbouwen tot... waar het helpt. Ik zat alleen nog met mijn hoofd bij mijn vorige schema denk ik, elke 4 weken heb ik dus een dubbel dart moment want zowel ijzer als B12, en om de week alleen ijzer. Minder moet echt niet, dan heb ik nergens energie meer voor. Eigenlijk is dit net op het randje maar omdat het makkelijker prikken is zo (anders moet ik zowat elke week naar de ha) laat ik het maar zo.
Sindsdien moet ik elk jaar mijn neus laten zien bij mijn gastro, dus het is niet voor niets geweest gelukkig. 

Nu maar eens kijken of dat wel werkt. Dat samen met oppassen met dingen eten, niet al te veel vezels en vet eten en dan over 2 maanden weer terug ter controle of deze medicijnencoctail wel zijn werk goed doet. Als de normacol niet goed gaat wordt het Regulan als test maar dat is nog lastiger te krijgen. 

..) toen kreeg ik wat last van mijn buik, maar niet dramatisch of echt pijnlijk, meer heel erg lastig en opgezwollen.