oorbel boven in oor, bultje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starr_

Re: oorbel boven in oor, bultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:56

zoiets noemen we hier een bloemkooloor :P

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:20

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Heb het enkele weken geprobeerd om het goed schoon te houden en dat soort dingen.
Na een tijdje; zei een vriendin van mij, die helemaal piercingfreak is: "Oh my God, heb je dat ding nog in je oor?"
Heb hem er toen snel uitgehaald, en het is gelukkig dicht gegroeid, alleen blijft er altijd een rood plekje zitten :S
Als je je oor niet wil verprutsen, zou ik hem er gewoon uithalen. Zo ken ik mensen die letterlijk paddestoelen op hun oren hebben zitten groeien door dit soort akkefietjes :S

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:38

heb er verder geen last meer van
en het is niet rood. en het valt absoluut niet op :).
het word ook gelukkig steeds wat kleiner .

haal hem er niet uit.
als het bijvoorbeeld over 3 maand nog niet genezen is dan zal ik over na denken om er uit te halen .

maar is de laatste week zo goed genezen in 1 keer,
ik hou hoop :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:54

Schieten en ook ik trek gelijk mijn twijfels. Zijn niet voor niets restricties voor opgesteld. et schieten gaat met zo'n grote kracht dat het kraakbeen beschadigd en onder de huid verder kan ontsteken.

Zit er zo min mogelijk aan. Spoel je hoofd na het haren wassen zo goed mogelijk af, zodat er geen shampoo kan blijven zitten. Alleen na douchen even iets van chloorhexidine tegen irritatie gebruiken (pas op, chloorhexidine ook niet te lang gebruiken). en verder te alleen tijde eraf blijven. Geef het ruimte en rust. Geneest het beter van dan ieder moment spoelen, draaien of iets..

En toch in de gaten houden, klachten die uitlopen als bloemkooloor zijn niet ondenkbaar bij schieten in kraakbeen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:24

Sowieso niet uit halen zolang de ontsteking er nog op zit. Door hem uit te halen kapsel je de ontsteking in en dan heb je een nog groter probleem. :)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:33

Ik heb hem er vroegah ook gewoon ingehouden, met als resultaat een elfjesoor! Het kraakbeen ging helemaal zn eigen leven leiden!
Ik heb hem er nu al minstens 10 jaar uit, maar voel nog steeds een duidelijke bobbel en de vorm van mijn oor is ook niet meer hoe die was voor de oorbel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:35

Alet schreef:
Ik heb hem er vroegah ook gewoon ingehouden, met als resultaat een elfjesoor! Het kraakbeen ging helemaal zn eigen leven leiden!
Ik heb hem er nu al minstens 10 jaar uit, maar voel nog steeds een duidelijke bobbel en de vorm van mijn oor is ook niet meer hoe die was voor de oorbel.

dat heb ik dus ook :)) ik noem t gewoon misvormd maar het lijkt bij mij idd ook op een elfjes oor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:21

Alet schreef:

Gewoon inhouden en er verder niets meer aan doen is ook niet de bedoeling, als je hem in houd is het wel de bedoeling dat je actief de ontsteking weg probeert te krijgen. Vraag aan elke piercer of het goed is om een ontstoken piercing er uit te halen... :) Zelfs mijn dokter vond dat geen goed idee. (ik was op dat moment al bezig met de ontsteking maar het zag er nog steeds niet mooi uit zeg maar. Ik moest er voor wat anders zijn :') )

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:27

Ik heb er toen ik jong was 1 laten schieten, later 1 bij laten piercen. Als je hem wil houden, is het het beste om een ringetje in te doen, gezien dat veel makkelijker schoon houd. 1x per dag goed schoon spoelen onder de douche (straal er goed langs laten gaan) en daarna behandelen met lenzenvloeistof. Wat ook eventueel wil helpen is masseren met calendula, heeft bij mij erg geholpen!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:32

Ik heb het ook gehad bij de 2e oorbel boven in..

Bultje heeft er zeker wel een jaar gezeten en toen ineens was die weg. Heel apart :)
Deed het in begin wel iedere dag met sterilon

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:59

Was er nou niet iets dat sterilon helemaal niet zo goed was?
Er staat me echt zoiets van bij...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:39

Ik heb 4 gaatjes bovenin gehad, allemaal geschoten. Goddank is het goed gegaan, heb bij 1 zo nu en dan een bultje zitten, wat gelukkig ook snel weer weg trekt. Ik heb de oorbellen er nu sowieso 4 jaar uit, en nog werkt het zo nu en dan, niet best :n Toen wist je niet beter en werd alles geschoten, maar ik ben blij dat het nu verboden is, het er resultaten van gezien waar je erg van schrikt.

Ik heb nu nog altijd 4 donkere plekjes in mijn oor zitten, dat valt ook best op, maar goed, het is niet anders. Toen mocht het nog gewoon, en wist ik helemaal niet welke gevolgen het kan hebben.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:54

mijn broer heeft getzelfde gehad als jij nu hebt denk ik.. hij heeft zijn oorbel er wel uitgehaald.. en het bultje zit er nu al een paar jaar.. hij heeft er helemaal geen last van ofzo..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:01

nou ja op dit moment,
zit er haast geen bult meer :).
geloof helemaal niet meer :)

denk wel dat het weer kom als ik hier zo lees, maar je ziet het niet dat scheeld.

heelveel gaan hier wel discuseren over piercen of schieten .
zolang ik naar de juwelier kan om te laten laat ik dat doen .
kost me heelwat geld :) .

maar dat is mijn mening want ik heb geen last van het bultje die er nu niet meer zit

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:05

heb zelf doordat ik ook zo graag een oorbel boven in wou hebben, een dikke bobbel op me oor gekregen en is heel gevoelig geworden ik hoef maar verkeerd te liggen of de pijn schiet er door heen. Heel vervelend.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:07

Ik heb hetzelfde helaas. Heb de oorbel laten schieten bij de juwelier, toen mocht dat nog. Een half jaar gehad, van begin af aan ontstoken geweest. Oorbel eruit gehaald en nu heb ik ongeveer 6 jaar later nog steeds een bult op die plek....

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:05

:) het is nu verboden maar kon het nog wel laten schieten
bij die juwelier doen ze het nog.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:39

liann15 schreef:
heb zelf doordat ik ook zo graag een oorbel boven in wou hebben, een dikke bobbel op me oor gekregen en is heel gevoelig geworden ik hoef maar verkeerd te liggen of de pijn schiet er door heen. Heel vervelend.

Het is bij mij inderdaad wel heel gevoelig, als ik er soms bij het haarwassen met een nagel bij langs kom, aaai wat doet dat zeer! Zo'n vervelende scherpe pijn, duurt ook heel lang voor het weg trekt, en het doet zo zeer dat ik echt even sterretjes zie op zo'n moment.

Je moet het zelf maar weten ts, maar niet gaan klagen als je zo'n oor krijgt, en die kans is er dus!

Afbeelding

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:42

ik ben echt niet bang voor dat ik z'n oor krijg :+

heb al 3 jaar die andere de bovenste niks mee aan de hand geweest.

op dit moment heb ik ook geen last meer van me oor. geen bultje en geen overgevoelligheid meer, nou ja beetje bij plotseling aanraken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:48

Het is niet omdat je van de ene geen last hebt dat de volgende niet "te veel" is. There's just so much a body can take ;) Dus het kan best zijn dat het bij de 2e of 3e wel fallikant fout gaat. ;) Nu alsnog. Jouw lichaam hoor. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:20

Het mag niet meer, dus wel raar geval dat jouw juwelier het wel doet.

Is trouwens geen kwestie van eerste keer ging ook goed. Met schieten door kraakbeen is er extra risico(daarom mogen oorbellen gewoon nog wel bij de juwelier). De kracht van het pistool is zo groot dat het kraakbeen achter je oor onderhuids opzij wordt geschoten. Dit kan goed gaan, dit kan fout gaan. Meer een toevalstreffer dan dat jouw lijf er zo goed mee om kan gaan dus..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 07:42

:) okee ik begrijp dit allemaal wel ,
maar het bultje is op dit moment in principe gewoon weg .
en z'n heel klein bultje achter de oren maakt mij niet uit want het is nog nooit mega groot geweest.

dus is de kans ook nog dat het zo word ?
hb de oorbel nu goed 2 maand volgens mij nu wel langer

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:49

Geen idee ;)

Je zult het wel merken, zorg dat het schoon blijft en hou het in de gaten. Veel meer kun je toch niet doen.

Je laconieke houding verbaasde mij in ieder geval, dat je zolang het bij de juwelier (illegaal) voor minder centen kan laten doen evt. risico´s graag op de koop toe neemt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:49

Piaffe_Girl: mwa, het kan nog terug komen. Een helix (de piercing boven in je oor, want het is een piercing, geen oorbel) heeft een jaar genezingstijd ;) Dus nog niet te vroeg juichen, heb er twee en die van mij begonnen beide rond de 7 maanden pas te ..... :) Ik heb overigens nooit een bultje gehad.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:00

ik juig ook nog niet :) .
ik kijk gewoon aan , en als het erger word ga ik naar de dokter, en vraag ik daar om advies