en het is weer de periode.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Re: en het is weer de periode.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:05

Hier nog één met hooikoorts..
Heb het nu al een aantal jaren..

Nu ben ik een tijdje terug getest op allerlei dingen aangezien ik zo moe was.. daarbij is toen ook nog uitgekomen dat ik allergisch voor paarden ben, fijn als je een eigen paard hebt en dagelijks bent te vinden op stal..

Dan ook nog allergisch voor honden (die ik zelf heb), bomen, huisstofmijt, en nog wel veel meer..

Wordt er stapelgek van.. niezen, rode/jeukende ogen, verstopte neus..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:02

Ja, hier ook volop klachten ondanks de pillen en de neusspray. Na een dagje in de buitenlucht afgelopen donderdag heb ik vrijdag echt koorts gekregen en ben het hele weekend doodmoe geweest ervan. Begrijp je ook meteen weer waar de naam hooikoorts vandaan komt. Gelukkig gaat het morgen regenen, zijn er minder pollen in de lucht, na de regen van gister voel ik me ook alweer een beetje beter.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:04

aaaahh verschrikkelijk!
ik word er heeelemaal gek van!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:22

Heb eindelijk de tip opgevolgd om vaseline te gebruiken. Het leek me altijd onzin maar het helpt dus echt. Heb gisteren gewoon een buitenrit van twee uur gemaakt en heb veel minder klachten gehad. Doordat je vaseline aan de binnenkanst van je neus smeert blijft een groot deel van de pollen daar in plakken. Enige waar ik wat last van had was een loopneus, maar dat is tien keer beter dan een fikse hooikoortsaanval. Een potje vaseline kost bijna niks, dus het kan geen kwaad om een poging te wagen.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:03

Hee.
Die tip. Dat is een handige. Ga ik morgen maar eens proberen.
Ik dacht gisteren: ik hoef geen tabletje in te nemen, Maar ja hoor.
Last van jeukende ogen. Werd gewoon pijnlijk en irritant en natuurlijk die neus weer he.
Het schiet ook allemaal niet op. :\ :=

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:04

Ik ben nu ook snippie verkouden, maar heb geen hooikoorts zover ik het weet. Wel irritant lijkt me dat.. nee bij mij zakt mijn weerstand echt tot in de min als ik in mijn maandelijks feestje zit.. ;(

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:55

Hier nog eentje!
Het is bij mij dit jaar (alweer) vroeg begonnen.
Met als gevolg dat twee pilletjes per dag (Aerius) niet meer helpen op dit moment en de zomer is nog niet eens begonnen :7

Ik heb nu andere pillen, maar die helpen ook amper.
Jeuk in mijn ogen, op mijn huid (als ik geen make-up draag) en hele erge jeuk in mijn oren en keel.
Vooral dat laatste is gekmakend.

Niezen, brandende ogen, verkouden heb ik nog niet gehad gelukkig.
Maar dat is enkel omdat mijn pilletjes dat nog gelukkig tegenhouden :+

Dus over een weekje naar de huisarts en verwijzing naar allergoloog vragen.
Ik weet op dit moment niet hoe ik de zomer en het najaar ga overleven :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:26

Lovelygirlie: als je hooikoorts hebt en pillen gebruikt kun je het beste iedere dag 1 innemen omdat je een spiegel opbouwt. Als je dus iedere dag een pil gebruikt helpen ze beter.
Urselin; Aerius hielp bij mij ook niet, misschien een ander pilletje proberen? Er zijn namelijk genoeg alternatieven met een andere werkzame stof erin. Bij werkt de combi van een pilletje plus een neusspray die ontstekingsremmend werkt het beste.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:54

Neusspray en oogdruppels (livocab en livostin?) in combinatie met pillen helpt bij mij niks.
Het verergerde mijn klachten juist :=
Ik heb nu Telfast en dat helpt ook vrij weinig.
Heb meer last van jeuk in mijn ogen en op mijn huid dan met aerius.
Maar met aerius kreeg ik juist heel veel jeuk in mijn oren en keel :+

Ik ga volgende week naar de huisarts om te kijken wat er nog meer mogelijk is en ik denk dat verwijzing naar allergoloog heel nuttig is.
Mijn hooikoorts loopt van het allereerste begin van het seizoen (geloof dit jaar in februari begonnen) en helemaal tot het einde van het seizoen (september/oktober).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:50

Nou, toen had ik het een paar dagen niet, en was het twee dagen benauwd en waren mijn ogen weer op formaatje pingpongbal :\

Jep hier nog een slachtoffer van deze fijne allergie, en dit jaar lijkt het nog erger te zijn dan andere jaren :\

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:34

hier ook alweer 1.5 maand helaas.
Moet me in juni laten testen tijdens de allergie test joepie :S

Maar heb nu sinds afgelopen maandag Fluticason van HA gekregen. Het werkt bij mij op dit moment beter als de pillen die ik hiervoor gebruikte

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:27

Urselin, dat was ongeveer ook de periode dat ik last had.
Ik slikte pilletjes, gebruikte neusspray e oogdruppels en nog was het vaak niet te harden.

Vorig jaar heb ik een allergie test laten doen en ben toen begonnen met immunotherapie met druppels die ik 2x per week moet slikken.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik helemaal nog geen last heb. Heb misschien 3 pillen gehad dit seizoen en als ik het voel kriebelen neem ik wat neusspray en daarmee gaat het prima.
Heb veel reacties gehad dat het toch niet zou werken maar dat doet het dus wel!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:29

Ik kreeg van iemand anders ook al te horen dat immunotherapie wel degelijk kan helpen bij mensen.
In ieder geval mooi dat het zo goed werkt bij jou Polly :oo!

Ik heb voor morgen een afspraak met de huisarts :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:35

Ik ga na de zomer beginnen met de immunotherapie, ik krijg namelijk vaak luchtwegontstekingen door de hooikoorts (en huisstofmijt) en medicatie werkt niet meer. Heb daardoor een compleet studiejaar moeten missen.... elke week zat ik weer aan de loeizware kuren.
Dit jaar gaat het gelukkig iets beter, al zat ik 2 maand geleden nog op vrijdagavond bij de huisartsenpost omdat ik te ziek was (en dan weer loeizware kuren die alleen bejaarden krijgen :+)

Ik ga wel voor de prikken, want daarvan is bewezen dat het werkt. Dus elke week een prik (en dan later om de week en weer later elke maand) 3 tot 5 jaar lang. Druppels zijn niet onderzocht op de effectiviteit en de tabletten al helemaal niet. Dus ik ga voor de 80 procent bij wie de prikken helpt :P

En tot die tijd geniet ik van een regenbui in de lente en de zomer :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:28

ik heb de druppels en vind dat wel heel fijn, die kan ik ook gewoon meenemen en ben dus niet afhankelijk van medicatie of ik al dan niet wegkan.
De druppels helpen bij mij echt wonderlijk goed en ik was echt een zware patient voorgaande jaren. Waren dagen dat ik er niet eens over dacht om bij de paarden te gaan kijken, dan stuurde ik wel iemand anders. Als ik de deur van de auto opendeed ging het al fout. Heb toen ook een speciaal luchtfilter gekregen.
Helaas kreeg ik zoveel last van de bijwerkingen van de pilletjes tegen hooikoorts dat het echt niet meer verder kon.
Was wel een grote gok hoor om te beginnen, mijn collega is sinds dit jaar gestopt met het motorlessen en dat moest ik dus gaan overnemen, maar dat betekend wel dat ik 2 dagen in de week de hele dag buiten moet kunnen zijn, en dat kan nu gelukkig!!

Heel veel sterkte iedereen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:52

Het probleem.
Mijn moeder wilt de tabletjes niet meer halen.
Dom weg omdat ze het te duur vind.
Ik moest maar minder paardrijden.

maargoed. Word dan maar tijd dat ik ze zelf ga halen....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:17

Nou volgens mijn huisarts werkt de desensibilisatietherapie niet, dus dat wilde hij me niet voorschrijven.
Ik heb wel een kuur prednison (lage dosering) voorgeschreven gekregen om te kijken of dat werkt.

En in eerste instantie wilde hij natuurlijk geen allergietest laten doen bij mij, maar ik mag gelukkig toch de allergietest doen :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:59

jammer dat je huisarts die mening heeft.
Van prednison word je toch ook zo opgezwollen? Dat zijn precies de bijwerkingen die ik heb van de allergiepilletjes.
Succes met de allergietest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:47

Ik bedoel met neusspray geen livocab, maar nasonex of een andere neusspray met cortison. Dit werkt namelijk ontstekingsremmend. Je gebruikt dan een pilletje als anti histaminicum en een spray tegen de ontstekingsreactie van je neusslijmvlies. Verder zweer ik sinds kort bij vaseline (gewoon een beetje in je neusgaten smeren voor je naar buiten gaat), zie eerdere post. Ik krijg namelijk wel klachten als ik langere tijd buiten moet zijn, wat je helaas al snel bent als je een paard en een hond hebt.

Telfast hielp bij mij trouwens ook niet, ik heb een twee jaar xyzal gebruikt icm nasonex dat werkte bij mij redelijk/goed. Moet nu omdat ik graag zwanger wil worden andere medicatie gebruiken (polaramine en beclomethason), helaas werkt deze medicatie iets minder goed en zit ik nu als gevolg daarvan met dikke lymfeklieren. Mijn afweersysteem draait overuren. Als je echt last hebt van ontstekingsreacties als gevolg van je allergie kan ik me voorstellen dat je HA tijdelijk prednison voorschrijft. Dat zijn volgens geen doseringen waar je veel bijwerkingen van zult krijgen.

Lovelygirlie: hoezo moet je de pillen zelf betalen? Als je ze door de HA laat voorschrijven worden ze vergoed door je verzekering. De pillen die de HA voorschrijft werken ook veel beter dan de pillen die je zelf kunt kopen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:04

Bij mij is de hooikoorts vorig jaar pas opgedoken, daarvoor nooit last van gehad!
Net als SusanH gebruik ik nu Nasonex als ontstekingsremmer en een tabletje denk anti histaminicum. Gebruik deze allebei elke dag in de ochtend, de rest van de dag nergens last van.
Ik ben allergisch voor graspollen......laat ik nu net bij een heel groot meer met kilometers gras eromheen wonen _-:( !
Ben dus nu ook extreem vroeg met de medicijnen begonnen, vorig jaar kon ik namelijk helemaal niks meer zien en ruiken omdat het water uit me ogen stroomde en het snot uit me neus... heb zelfs opmerkingen gehad of ik aan het huilen was....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:11

SusanH schreef:
Verder zweer ik sinds kort bij vaseline (gewoon een beetje in je neusgaten smeren voor je naar buiten gaat), zie eerdere post. Ik krijg namelijk wel klachten als ik langere tijd buiten moet zijn, wat je helaas al snel bent als je een paard en een hond hebt.

hey daar heb ik dan overheen gelezen :o
werkt dat dus echt? Mijn HA heeft dat ook weleens geadviseerd maar heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan :+ .
Ga het denk ik toch maar eens proberen als het echt werkt..

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:54

Jaaaaa zoo irritant vandaag op de fiets naar me paard toe, tranende oogjes en jeuk :( en dan nog ff paardenallergie erbij helemaal lekker, alleen heb die gelukkig heeel licht maar wel last vooral bij het verharen in de lente.