Pebblesther schreef:Ja dat is natuurlijk ook zo. Ik heb vitiligo en mijn vriend niet dus hebben wij denk ik 50% kans om het door te geven aan "onze kinderen".
Wat ik wel vreemd vind bij onze familie is dat ik verder helemaal niemand ken die het heeft, ouders sowieso niet en opa's en oma's volgens mij ook niet. Maar ik heb mijn opa's en oma's natuurlijk nooit in badkleding ofzo gezien dus voor het zelfde geld heeft één van hun wel kleine plekjes.
Maar m'n zusje en ik hebben het beide dus ik ga er vanuit dat er bij ons wel een erfelijke factor een rol speelt.
Nee, dat is niet waar.
Met eczeem is het geloof ik zo dat als één van de ouders eczeem heeft, de kinderen 30% kans op eczeem hebben. Beide ouders » 70%.
Dit klopt ook wel want ik heb eczeem en mijn beide broertjes niet.
Vitiligo weet ik geen percentages maar het is nooit zo van "één heeft het dus 50% kans".
En dan is het nog zo, als je kinderen het hebben; in welke mate hebben ze het? Mijn vader heeft echt heel, heel ernstig eczeem (hij is net terug van 2 weken ziekenhuisopname) terwijl ik het voornamelijk op mijn handen en voeten heb. Soms wat meer op mijn armen maar er is mee te leven.
Een huidaandoening zou ik dus nooit een reden vinden om geen kinderen te krijgen.