Help, ik verlies heel veel haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:50

blokje schreef:
Rui hoeft niet bij iedereen voor te komen.

Wat wil je daar mee zeggen? Want vitaminetekort of een schildklierziekte hoeft het net zo goed niet te zijn.

czarina

Re: Help, ik verlies heel veel haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:57

even langs de huisarts, met bloedprikken kan er veel uitgesloten worden..
Zelf heb ik met mijn schildklierafwijking ook last van haaruitval. Maar ook altijd koud, constant nerveus gevoel, aankomen, trillen, duizelig, misselijk, erg moe en nog een hele stapel klachten. Dus als je daar geen last van hebt kan het net zo goed wat anders zijn.
De huisarts kan meer vertellen, en zoals hierboven al ergens staat, het is normaal dat een mens gemiddeld zo'n 70 haren per dag verliezen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:03

Mas schreef:
Ik zelf heb ook één of twee keer per jaar dat ik heel veel haar verlies, geen idee hoe dat komt. Na een paar weken is het weer over.
Bedenkt je dat het normaal is om ongeveer 100 haren per dag te verliezen, dat lijkt veel, maar er groeit nieuw haar voor terug. Zijn je nagels ook zwak en breken ze snel? Dat kan wijzen op een vitamine B12 tekort, dit kun je aanvullen met vitaminetabletten die je bij Kruidvat enzo kunt kopen.

Inderdaad, iedereen begint hier gelijk met enge dingen te gooien enzo maar het is heel normaal wanneer dieren ruien dat wij als mens zijnde ook meer haren verliezen ;)
Dat heb ik namelijk ook 2 keer per jaar meer dan normaal :)
Is heel gewoon zegt de kapster ook, de één heeft er nou eenmaal meer last van dan een ander.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:10

maaikemuis schreef:
Gebruik je toevallig de pil? En dan voornamelijk Stediril (alternatief voor de microgynon).

Kan dat wat zijn?

Ik kamp ook nogal met wat haarverlies, vooral tijdens het douchen valt mij dit op. Ik moet wel zeggen dat ik voorgaande weken enorm in de stress heb gezeten. We houden het in de gaten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:04

Misser schreef:
blokje schreef:
Rui hoeft niet bij iedereen voor te komen.

Wat wil je daar mee zeggen? Want vitaminetekort of een schildklierziekte hoeft het net zo goed niet te zijn.

Ik zeg iook niet dat ze dat heeft.
Maar mijn dokter en kappers (ja ik ga er naar 3 waar ik maar zin in heb) zeggen dat mensen eigenlijk niet in de rui zijn.
Maar het komt inderdaad soms voor dat mensen in het voor en na jaar extra haar verliezen.
Dus het HOEFT geen rui te zijn kan wel