Aften..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:08

Op aanraden van mijn huisarts ben ik mijn tanden met Zendium gaan poetsen. Hij had gehoord dat dit zou helpen tegen aften. Ik ben wat gezonder gaan eten, genoeg vitaminen etc. om mijn weerstand op te bouwen en met deze tandpasta gaan poetsen, en heb (even afkloppen) al een tijd geen aften meer gehad.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:10

Het Zendium poetsen heb ik ook lang gedaan! Het leek wel te helpen.
Je hebt in NL via de huisarts Lidocaïne orale gel. Dit doe je met een kwastje op je aft en dan is die eventjes verdoofd zodat je snel pijnloos een broodje kunt eten.
Verder heb ik gehoord dat vitamine B zou kunnen helpen.
Ieg goed voor jezelf zorgen en je weerstand op peil houden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:14

Janine1990 schreef:
Vroeger ontzettend vaak gehad!
M'n moeder zei dat ik meer fruit moest eten.
De afgelopen jaren nooit meer gehad. Ik eet gewoon gezond en ontbijt elke ochtend met jus d'orange, vers!
Ik denk dat je daar eerst eens aan moet beginnen :j

Ik eet best wel gezond, we hebben altijd vruchtensapjes en fruit etc dus denk niet dat het daardoor komt!

Ik kreeg via PB een berichtje over een product van Oral B en dat heb ik gekocht, ben benieuwd of dat werkt en anders heb ik hier nog veel meer tips, bedankt!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:26

Ik heb ook jarenlang last gehad van aften. Inmiddels ben ik er alweer een tijd vanaf, maar ik had er gemiddeld drie tot vier tegelijk in mijn mond. Eén keer heb ik een aftenexplosie in mijn mond gehad, een gevolg van een allergische reactie op een antibiotica (amoxicycline-clavulaanzuur). Toen had ik er tenminste 16 rondom mijn huig. Ben helemaal geen piepert, maar heb toen vier dagen bijna niets gegeten. Vervolgens gaf iemand mij de tip om te gorgelen met waterstofperoxide. Dit verdooft de aften dusdanig dat je even pijnvrij bent en normaal kan eten.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:15

Ik heb ook al jaren lang last van aftens. Wat bij mij erg goed werkt is poetsen met paradontax. Daarnaast heb je verschillende middeltjes pyralvex maar bij mij wordt het alleen maar erger. Ik gebruik GUM van de kruidvat dat verzacht en maakt het minder pijnlijk. En ik merk als ik aftens heb en ik appels eet het ook erger word.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:27

YankeeBoy schreef:
als ik mezelf een tijdje ' verwaarloos' krijg ik ze
laat naar bed, ongezond eten.
weet niet of da thet is bij jou, maar misschien heb je er iets aan

Hier hetzelfde :j

Ik heb ze eigenlijk alleen op het puntje van m'n tong. Ik knip ze eraf met een nagelknippertje, smeer er tandpasta op, ga ff staan jodelen en de volgende dag is ie weg.

Kana

Re: Aften..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:16

Ik had ze echt altijd op mijn amandelen, was ik er net vanaf huppa had ik er weer 3.

Ik krijg ze als mijn weerstand heel laag is, ik drink nu ( op aanraden van de dokter) elke dag een Yakult en serieus ik heb ze niet meer. :)