Altijd zenuwachtig..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:15

Toekie schreef:
Ik zie hier heel wat herkenbare verhalen voorbij komen. Heb er zelf ook last van, de hele tijd zenuwachtig. Soms ook zomaar, terwijl ik niets hoef te doen. :? Misschien een soort rusteloosheid in een 'stressvolle' periode? Ik zeg ook maar wat hoor.

Degene met de gouden tip mag zich melden. :D

Graag! Moeten we ook een beloning uitreiken daarvoor? Wat zou ik er graag vanaf zijn..

miranda_x

Re: Altijd zenuwachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:24

Ik heb het ook heel snel. Voor de stomste dingen, en waar je dan helemaal niet zenuwachtig voor wilt zijn. Maar ook voor paardrijden, terwijl ik het super leuk vind, en als ik er eenmaal ben is het ook gewoon gelijk over, maar wordt daar wel gek van.
Ik heb thuis ook wel van die pilletjes waar je van ontspant, van A. Vogel volgens mij en Valeriaan pilletjes schijnen ook te helpen, die heb ik hier ook liggen, maar die stinken super erg.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:29

Miranda_x, haha dan heb je meteen al geen zin om ze te proberen he?

Ik heb soms zelfs zenuwen als ik gewoon naar school ga, normale schooldag.. helemaal niks vreemds. Als ik dan eenmaal op m'n brommer zit is het wel over. Paardrijden ook, ben zenuwachtig als ik thuis ben en als ik daar net ben. Zit ik er eenmaal op, is het klaar.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:47

Rianne_ schreef:
Miranda_x, haha dan heb je meteen al geen zin om ze te proberen he?

Ik heb soms zelfs zenuwen als ik gewoon naar school ga, normale schooldag.. helemaal niks vreemds. Als ik dan eenmaal op m'n brommer zit is het wel over. Paardrijden ook, ben zenuwachtig als ik thuis ben en als ik daar net ben. Zit ik er eenmaal op, is het klaar.

Ja echt he, maar ik ben geen kei in pillen slikken, en van die lucht ga ja al bijna over je nek :P Die andere zijn wel te doen ;)
Ja ik soms ook hoor, maar vind het echt irritant, want wordt er altijd naar van.
Ben benieuwd wat er tegen te doen is :P

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:03

Rianne_ schreef:
Hmm ja, maar het is niet dat ik ga hyperventileren ofzo. Het zijn gewoon zenuwen, en mijn ademhaling is dan eigenlijk net zoals normaal.. Ik heb ook geen faalangst, dingen waar ik bang voor ben. Ik weet gewoon dat er niks engs is, en ook al heb ik iets vaker gedaan.. Meestal doordat ik er zin in heb blijf ik zenuwen houden.

Ik zei ook altijd dat ik gewoon normaal bleef ademen. Maar ombewust ga je toch door je borst of sneller ademen.
Heb je voorderest wel een goed zelfbeeld van jezelf? (hoef je van mij niet op bokt te gooien wat je nu van jezelf vind). Maar als je weet waar het probleem bij ligt, dan kan je pas echt geholpen worden.

Een meisje in mijn klas word bijvoorbeeld heel zenuwachtig en dan is ze bang dat ze een scheet moet laten en dan word ze nog zenuwachtiger..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:39

Nassie, ja volgens mij heb ik wel een goed zelfbeeld van mezelf hoor. :) Hmm, nee ik heb geen dingen zoals je klasgenoot. Ik heb heel vaak zenuwen echt zonder reden, dan kan ik niks bedenken waardoor ik zenuwachtig zou worden..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:38

Ik had het trouwens ook inderdaad als ik naar de manege ging! Zo raar! ik snap ook niet waar het weg komt..
Ik ben trouwens vergeten om te vragen welke homepatische pillen het ook alweer waren die ik slikte :o

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:39

Haha, nou ja kan nog wel even wachten hoor. ;) Een paar dagen meer of minder met zenuwen rondlopen maakt ook niet uit, haha. Ben nu alweer zenuwachtig, werd er weer mee wakker.. :Y)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:42

Wel fijn om te lezen trouwens dat meer mensen hier last van hebben :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:44

Inderdaad! :j Ik was al bang dat ik de enige was.. :')

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:51

Hoi allemaal, ik heb er ook last van. Sinds een maand ongeveer wordt ik iedere ochtend wakker met een heel zenuwachtig gevoel. In het begin was het zelfs zo erg dat er heel misselijk van werd en soms zelfs moest overgeven. Bij mij zit er wel iets achter, ik heb een angststoornis. Maar die heb ik al een aantal jaren en dit ken ik ook niet. Het kan zijn dat je je (onbewust) misschien druk maakt over de dag die gaat komen of over dingen die je moet doen. Zenuwen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, maar het kan moeilijk zijn om de oorzaak te vinden (ik ben er ook nog steeds niet helemaal achter). Valeriaan bijvoorbeeld kan helpen om wat te ontspannen, maar mijn ervaring is dat het niet helpt als het heftig is. Ik denk dat het wel zinnig is om voor jezelf de oorzaak te achterhalen en verder zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, van psycholoog tot acupuncturist, dan ligt het er maar net aan wat bij jou past. Succes en ik zal het laten weten als ik er vanaf ben!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:53

Idd sifra, zenuwen lijken soms misschien uit het niks te komen, maar dat is natuurlijk niet zo. Je bent je vaak alleen niet bewust van de oorzaak. Bij mij is de oorzaak dat ik heel erg onzeker ben.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:54

Nou ja, ik heb ook vaak genoeg zenuwen terwijl ik die dag niks bijzonders ga doen. Dingen die ik elke dag doe bijvoorbeeld.. Ik ben niet bang om iets fout te doen of zo, dus dat is het ook niet.

Vervelend dat jij er ook zo'n last van hebt sifra01. Succes ermee!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:04

Hier nog zo'n zenuwlijer :D .

Heb het ook sinds een paar maanden.
Als ik ga rijden op m'n paard, voor een cursus, voor een bezoekje aan de paardenwinkel en natuurlijk voor allerlei nieuwe dingen.
Snap er ook niets van.
Ik heb phosphor gekregen van een homeopaat, die leek te helpen, maar nu lijkt het juist weer erger te worden.
Ik heb wel veel stress gehad de laatste tijd, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft.
Paardrijden gaat bijna niet meer, want als ik zo zenuwachtig aan kom, krijg ik het niet weg, dus ga ik onzeker rijden, en mijn paard doet dan gezellig mee.....

Dus ik wacht ook tot iemand het wondermiddel weet!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 15:59

marijkedam, dat is helemaal vervelend! Ik ben wel zenuwachtig voordat ik ga rijden, als ik onderweg ben naar de paarden toe. Maar zodra ik aan het opzadelen ben is het meestal wel weg, en anders wel als ik er eenmaal op zit. Voor jou nog meer te hopen dat er een wondermiddel is dus!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:06

Dit ga ik hier ook even volgen.
Heb hier ook last van.. Zoals sommige zeggen inderdaad zelfs soms op een gewone schooldag. Héél vreemd. :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:07

Haha, er komen steeds meer mensen met hetzelfde probleem. WAAR BLIJFT HET WONDERMIDDEL? :D

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:08

Denk niet dat dat bestaat? ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:09

Hmm, er moet toch een oplossing voor zijn?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:10

Ik meld me ook.
Ik had het na dat me vader was overleden.
ik was 11 jaar |(
indd had ik het ook voor het slapen gaan.
Ik lag aan vanalles te denken waar ik
super zenuwachtig van werd.
Wij hebben toen een aardstralingsmens laten
komen en toen bleek dat ik mijn bed boven
een watersprong (http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersprong) stond.
een watersprong zit diep in de grond ofzo.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:11

Rianne_ schreef:
Hmm, er moet toch een oplossing voor zijn?

Ik weet niet of het ooit helemaal weggaat. Maar het zou alvast heel leuk zijn! :)
Ben wel benieuwd of er mensen zijn die iets weten wat helpt..
( Rescue heeft me trouwens wel geholpen bij mijn praktijk examen met de auto ;) )

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:15

IneV, nou ja volgens mijn moeder groei ik er ooit wel overheen. Maar dat betwijfel ik want naarmate ik ouder word, wordt het alleen maar erger. :')

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:15

Ik ken het ook wel. Ik haat het om te bellen naar iemand onbekend (zelf soms naar iemand bekend) en ik vermijd dit dan ook in hoeverre ik dit kan! 's avonds pieker ik vaak nog een aantal uur in mijn bed over school(werk), de paarden, mijn werk... allerlei stomme dingen waar ik me dan heel hard in 'opfok'. Ik heb nog niets geprobeerd er tegen te doen, omdat het niet in zo'n erge mate is dat ik er écht last van heb, buiten wat slapeloosheid :) Vroeger had ik geregeld maagklachten e.d. die kwamen toen ook van dat zenuwachtige en stressy gedrag.
Dat is gewoon je aanleg denk ik ;) Ook mijn moeder zegt: dat gaat wel over :D

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:19

Bij mij is het een beetje verminderd, dat is waar.
Dus misschien gaat het toch wel over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:21

Rianne_ schreef:
Nou ja, ik heb ook vaak genoeg zenuwen terwijl ik die dag niks bijzonders ga doen. Dingen die ik elke dag doe bijvoorbeeld.. Ik ben niet bang om iets fout te doen of zo, dus dat is het ook niet.

Vervelend dat jij er ook zo'n last van hebt sifra01. Succes ermee!

ik heb dat ook hoor, zoals ik al zei... Ik word zelfs zenuwachtig als ik naar de ruitershop ga :+ .. Da's echt niet omdat ik bang ben dat ik dan iets verkeerds ga doen of iets... Da's gewoon, onverklaarbaar voor mij :')