hoe vaak fitnissen in de week voor goede conditie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: hoe vaak fitnissen in de week voor goede conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:28

Dan zit je zeker goed. Het enige waar ik nog wel eens problemen mee heb is dat ik mezelf overvraag. Ben 2 jaar geleden (vlak na mijn prednisolon kuur) begonnen om samen met een vriendin te gaan hardlopen. Ging hardstikke goed, hadden hetzelfde tempo, zijn 'rustig' begonnen 3x in de week te rennen. Na zo'n 3 weken kreeg ik last van mijn kniën. Die waren toen zwaar overbelast. Net toen het echt leuk begon te worden moest ik ermee stoppen. Ik fitness sinds afgelopen september en ben pas de laatste maand me weer gaan concentreren op hardlopen. Het gaat nu nog goed... *apkloppen*
Het fijne aan finess vind ik, is dat je je eigen tempo kunt bepalen, de tijd, de moeilijkheidsgraad etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:30

Ik moet ook echt wennen! ik heb juist altijd minder moeten bewegen omdat ik zo graatmager was en alles kon eten. Nu eet is weliswaar erg gezond al lang, maar echt werken aan conditie en lichaam ken ik niet.
Dan probeer ik het dus eerst even zo, kan het altijd nog opvoeren later!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:42

Voor conditieopbouw kan je bijvoorbeeld op de loopband het beste om de dag doen, dan werkt het het beste, vaker is niet goed want je spieren moeten in die dagen ertussen kunnen rusten.