Naar ongeval. Rust houden of doorgaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: Naar ongeval. Rust houden of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:20

Gisteren heb ik zowel hier op het werk als op de stal waar ik rijd afgesproken dat ik de komende 2 weken rustig aan ga doen. Wil niet zeggen dat ik niks ga doen, maar ik reduceer mijn activiteiten met 50% voor 2 weken. Ik weet dat de activiteiten die de andere 50% vormen nog steeds meer zullen zijn dan de gemiddelde persoon uitvoert maar helemaal stilzitten werkt toch averechts bij mij. Ik heb gisteren lekker gewandeld en een klein stukje gejogd met de hondjes (niet gereden!). Daarna goed gegeten en vroeg op bed gegaan. Heerlijk geslapen en voelde me vanmorgen super, echt fit en niet eens meer zo stijf. Vanmiddag vroeg naar huis, eigen paard longeren en 2 rijden (zijn 2 brave jonkies die aan 20 min. genoeg hebben ;-) ). Dus al met al doe ik het heeeeeel rustig aan voor mijn doen, hahaha. Nee, zonder gekheid. Ik voel me prima. Geen pijn en dus ook geen reden om een pijnstiller in te nemen. Heb zondagochtend de laatste Ibu 600 ingenomen en daarna niets meer. Is wel een goed teken denk ik. Volgens de dokter scheelt het ook wel dat mijn lichaam wel e.e.a. gewend is om schokken op te vangen en bovendien doe ik aan krachttraining die mijn spieren al behoorlijk op de prijs stelt. Kan toch zijn dat een goede lichamelijke conditie het genezingsproces bevordert. Laten we het hopen en dat ondanks mijn 'bewegingsreductie' van 50% niet alsnog de man met de hamer op bezoek komt.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:00

Ik vind dit erg moeilijk.

Zelf heb ik 2 keer een hersenschudding gehad. Een keer een lichte, waarna ik eigenlijk na 2 dagen weer gewoon alles ben gaan doen dan ik altijd deed. Hier heb ik echt helemaal niets van gemerkt. Die andere keer was wel een goede hersenschudding (hersenkneuzing). Hiervoor heb ik een hele tijd ook echt plat gelegen. Toen ik dacht dat het weer ging ben ik gewoon begonnen met dingen te doen. Dit was alleen niet heel verstandig, want ik heb daarna echt nog lang met hoofdpijn rondgelopen. Nu kan ik het nog steeds wel merken. Ik heb altijd een beetje hoofdpijn, waarschijnlijk omdat ik neit genoeg rust heb genomen.

Het is denk ik heel erg aftasten en voor jezelf bepalen wat je wel en niet kan. Luister ontzettend goed naar je lichaam. Voel je hoofdpijn opkomen, dan zou ik meteen stoppen. Dit zou ik de eerste weken echt even goed doen. Je kan beter nu iets te lang rust nemen dan daarna nog heel lang met hoofdpijn rondlopen.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:01

lekker uitrusten en ziektewetje trekken

met deze mooie dagen is het ook beter voor je herstel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:59

Een goede conditie is altijd een voordeel bij een herstellingsproces :j

Hoe gaat het trouwens met je buurman nou? :+

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 08:33

@poes: hahahahahaha: buurman houdt zich netjes aan het 'geen contact meer opnemen en niet meer sms-en'.

Verders heb ik gisteren 2 paarden gereden en 1 gelongeerd. Daarna gegeten en weer op tijd op bed gegaan. Nergens last van! Ik voel me prima op wat spierpijn in de nek na. Maar dat is niet eens heel storend gelukkig.