5 Liter water per dag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske_

Re: 5 Liter water per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:34

ik heb een keer gelezen dat 4 liter de max is.
(veel) water drinken is gezond, maar te veel spoelt je vitamines en zouten weg waardoor je tekorten krijgt.
Ik probeer zelf altijd 1,5 liter water te drinken en daarnaast drink ik soms nog thee, sap of melk. Zo kom ik makkelijk aan de twee liter.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:38

je hebt gemiddeld 2,5 liter water per dag nodig. Ook al drink je meer maakt het niet uit, water is beter voor je lichaam dan cola of al die andere troep. het zuiverd je lichaam, je lichaam bestaat voor 70 % uit water !!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:38

Ik zou zeker naar de dokter gaan, vijf liter is echt niet goed. Beetje rare vergelijking die ik ga maken, wij hadden een hond die 9 liter dronk op een dag. Door die enorme hoeveelheid water kon hij zijn afvalstoffen niet kwijt, dat klinkt tegenstrijdig. Daardoor vergiftigde hij zichzelf. De urine is dan ook niet meer geconcentreerd en eigenlijk plas je dan gewoon water en de afvalstoffen blijven in het lichaam.
Onze hond kreeg een dieet na eerst op de faculteit diergeneeskunde opgenomen te zijn geweest. Er is voor hem een dieet samengesteld, zoutloos en alles wegen, plus een afgemeten hoeveelheid water per dag. Bij hem was de oorzaak te kleine nieren.
Ik zou echt eens overleggen met de dokter want ook al drink je soms eens een tijdje niet zoveel water ieder ander zou werkelijk ontploffen bij zo'n hoeveelheid, je doet dat vast niet zomaar.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:38

Het is toch vrij gevaarlijk hoor.

Je circulerend volume zal niet alleen hoger zijn (waardoor je bloeddruk heel hoog kan worden en je hart een te grote belasting krijgt, met hartfalen eventueel tot gevolg), maar je natrium zal ook heel erg laag worden. Je plast teveel zout uit waardoor je hersenen te weinig zout hebben en je zelfs een herseninfarct kan krijgen met coma tot gevolg.

Ik zou toch eens een bloed onderzoek laten doen naar je natrium, kalium, ureum, creatinine enzo... Diabetes is mogelijk maar zal zich normaal anders presenteren.

Mij lijkt het eerder een verslaving. Je bent verslaafd aan water drinken zonder dat je lichaam je die impuls geeft.
Ben je onlangs gestopt met roken of een andere verslavende gewoonte? Het kan zijn dat je water drinkt als vervangmiddel ofzo.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:57

Heb je wel goed geteld met je 5 liter per dag?

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:30

Zoveel water drinken is niet goed. Niet voor je zouten, mineralen, vitamines en je nieren!! Die draaien overuren. Veel drinken is goed, omdat je dan al je afvalstoffen kwijt kan. Maar 2 liter per dag is al zat, en dan hoeft maar 1,5 water te zijn. Je zou evt nog totaal per dag 3 liter vocht kunnen nemen, maar ik zou echt stoppen met die 5.

Ik heb zelf ook wel een periode gehad dat ik erg veel water dronk. Kwam toen ook wel op zoveel als jij nu. Maar dat het zo erg was is denk ik maar een weekje geweest, omdat ik me toen ook realiseerde dat het niet goed was. Tis meer een soort gewoonte dan. Ben toen in een klap helemaal om gegaan. (nog even los van het feit dat je je maag aardig oprekt als die continu zo gevuld is met water!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:29

siskeh schreef:
ahhh maar dan is dit een langzame vergiftiging, om het zo maar even te zeggen.
en 3 liter achter elkaar vind ik wel heel wat anders dan verspreid over de dag...

overigens neem ik aan dat je naast dat water ook nog andere dingen drinkt?

Nee drink alleen water, mede omdat ik aan de lijn ben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:32

Oke ben er dus uit dat het slecht is, zal het dan minder gaan doen. Het is dus een GEWOONTE geworden om elk ander half uur van de dag een flesje water op te drinken. Waarbij ik uiteindelijk op 5 liter uit kom [ soms 4 maar echt niet minder.] Daarnaast drink ik niets meer, dus geen thee of koffie.
Zout daarnaast, eet ik ERG veel. Zou dat de situatie minder erg maken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:33

Ik weet dat ze in Amerika in de warmere delen (rond las Vegas etc) aanraden om 1 tot 1,5 gallon per dag te drinken. 1 gallon is ongeveer 4 liter. Dus om nou te zeggen dat het perse slecht voor je is, vind ik wat overdreven, dat hangt van heel veel dingen af. Bijvoorbeeld of je veel sport, of het erg warm is in de ruimte waar je zit, of de luchtvochtigheid goed is. Maar het is ook van mens tot mens verschillend, als ik maar 2,5 liter vocht per dag drink heb ik continu dorst. Ik drink zeker 4 liter per dag. En ik ben net getest op vanalles, en k ben kerngezond. Sommige mensen drinken gewoon meer dan anderen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:34

nou, ik denk het niet, aangezien je ook andere mineralen binnen moet krijgen.
maar eet je veel zout omdat je veel water drinkt?
want dan zou het al een teken zijn dat je een tekort aan zout zou kunnen hebben

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:39

zelfs 2,5 liter is veel....niet vergeten dat je met groenten en fruit ook veel vocht binnen krijgt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:56

Dat maakt het vast niet minder erg, maar zal wel met elkaar in verband zijn. Teveel zout is ook niet goed voor je, ook niet als je dat gaat compenseren met veel water.

Toch is 5 liter erg veel hoor. Je staat om 8 uur op, begint met een flesje water om gemiddeld genomen 23.00 uur s ávonds je laatste flesje met een halve liter naar binnen te gieten.

Wat voor werk doe je trouwens, saai dat je tijd zat hebt om je af te laten leiden met een slokje water? Misschien geen flesje op je bureau zetten, zo wordt de drempel groter en als je dorst hebt een beker water pakken.