Crashdieet: welke en ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:10

kan je niet beter een paar belansdagen in acht nemen. Ipv je hele stofwisseling inclusief je darmen naar de gloria te helpen. Het duurt namelijk meer dan jaar voordat je darmen weer herstelt zijn.

Bij ons op school zijn die overspannenhuisvrouwen met dat Erica Terpstra dieet bezig. Je ziet ze afvallen, maar je ziet ook dat het lichaam het niet bij kan houden. Rimpels, loshangent vel. Super dat dieet. Kilo,s lichter met zijn alle, allemaal maatje 34, niemand die inziet hoe slecht het is.

Laat mij maar bij de dietiste lopen en langzaam me kilo,s verliezen. ( sinds nov. 08 tot nu 8 kilo afgevallen)

Jannepauli

Re: Crashdieet: welke en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:16

Je hebt helemaal gelijk Esmeralda.. het is veel beter om langzaamaan je eetpatroon te veranderen, en je lijf de kans te geven zich aan te passen aan een nieuwe situatie. Zoals ik de TS al eerder aangeraden heb, kijk nou 's kritisch naar je voeding, weet wat je eet en probeer te discipline op te brengen om de foute zaken eruit te schrappen! En beweeg!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:17

Jullie lezen echt niet: ik loop 3 x in de week hard, 45 minuten per keer.
Daarbij nog paardrijden 5 x en stalwerkzaamheden.
Tevens houd ik me al aan een aantal calorieen.

Het is net wat Daffodil zegt: dit werkt dus even niet meer voor mij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:20

Jij bent degene die niet wílt lezen Fitzroy :)

Je vraagt om ervaringen en tips, maar als je die krijgt (en het dus niet is wat je wilt horen), dan lezen wij met z'n allen niet. Grappig :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:23

fitzroy, ik begrijp je frustratie wel. je doet er alles aan en toch lukt het niet om die kilootjes kwijt te raken.
misschien gebruik je wel te weinig kcal om je verbranding goed te laten werken.. daar zijn formules voor. (heb ik vorige week op mn dieetclubje geleerd :) )

veel succes verder!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:29

Ik ga mee met alle bovenstaande reakties ongeveer. Een crashdieet zal je niet helpen. Je kunt ook gewoon accepteren dat je die 3 hele kilo's net even teveel hebt... de wereld vergaat niet hoor!
Je lichaam zal niet voor niets die kilootjes niet kwijt willen raken, moet je hem dan gaan dwingen door eigenlik je eigen lichaam te "mishandelen"? Is misschien een hard woord, maar zo zie ik een crash dieet wel!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:36

Ik heb het 10 dagen ziekenhuisdieet gedaan....
Werkt best wel zo lang je het vol houdt... Inmiddels zit alles er weer aan....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:50

Quellian, ik vraag om ervaringen met crashdieten, niets meer en niets minder. Hoe ik wel zou moeten lijnen volgens jullie vraag ik niet. Ik heb al aangegeven dat ik weet dat het niet gezond is, dus ik vraag niet om adviezen hoe wel te moeten lijnen.
Als ik dan adviezen krijg om meer te bewegen, terwijl ik al heb aangegeven heb dat ik 3 x hardloop in de week, wordt er echt niet gelezen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:05

3 x hardlopen in de week a 45 minuten per keer, is echt niet zoveel hoor... . Je kan er makkelijk nog een keer per week bij doen van ongeveer 30 min.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:20

Nee, dat kan niet ;)
Ik heb 2 schroeven in mijn lijf, dus 3 x is eigenlijk al te veel.
En ik weet dat jij sportverslaafd bent nog uit het hardlooptopic :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:28

Wat een gemekker weer over goed of slecht...ieder zijn eigen keuze zou ik zeggen ;)

TS geeft zelf aan dat ze dat niet wil horen, dus waarom weer "een mening" opdringen!

Ik ben ook bezig om mijn zomermodel weer in shape te krijgen :P

1 tip voor snel kilo's kwijt te raken: Het eierdieet!
5 kilo in week en je valt niet van je graat (ff googelen op Eierdieet)

Ik heb afgelopen week een eigen variant erop gedaan en in 1 week 3 kilo kwijt (ik eet 3 eieren per dag := ),
die andere 2 kilo .....tja personeelsfeest en een verjaardag gehad met hapjes en veel drank :+

Inmiddels ben ik al 8 kilo kwijt (waarvan 3 kilo op de variant van het eierdieet)
Nu ga ik verder op Lowcarb en vetvrij....dusss lekker SLANK de zomer in :Y)

Succes!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:37

Crashen zou ik idd ook niet doen :n Maar ga er verder niet over oordelen, wil alleen dit zeggen :) Je sport al vrij veel, maar je doet alleen cardio training. Ga eens 2 of 3 keer per week krachttraining erbij doen! Grote kans dat je in gewicht wat zwaarder wordt :j Maar als je voor je begint je omvang opmeet zal je zien dat je wél slanker wordt :j En doordat je meer spiermassa hebt gaat je verbranding ook sneller :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:38

volgens mij is het geen gemekker over goed of slecht, maar over nuttig of onnuttig :P ...

Ik snap niet dat je een crashdieet wil als je er dan vrijwel van verzekerd bent dat het er weer aankomt + een beetje :).

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:48

okey, jij wilt 3 kilo super snel kwijt, hoe sneller ze weg gaan, hoe sneller ze erbij zitten. Het heeft gewoon geen zin. Mochten alle crashdieeten werken, en blijvend zijn, dan hadden we geen te zware mensen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:51

Ik heb wat meer kilo's te gaan dan jij maar was ze met Cambridge heel snel kwijt. En ook in de tweede week wel meer dan alleen een beetje vocht, dus je zou dat eens kunnen proberen.

Volgens mij ontkom je niet aan maaltijdvervangers als je dit wilt. Ik zou wel voor jezelf bepalen waar de grens ligt aan wat je wilt doen om af te vallen, en anders een met een dietiste naar je eetpatroon kijken.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:05

Of je accepteerd gewoon die 3 kilo
Soms kan je iets wel erg graag willen, maar als het gewoon niet gaat. Waarschijndelijk is dit gewoon je goede gewicht.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:28

Ach het is bokt, dus je wordt vanzelf afgeslacht omdat je nou eenmaal iets vraagt wat "maatschappelijk onverantwoord" is.

Ik ben met het Scarsdale dieet 15 kilo afgevallen en de manier waarop er nu iets bijgekomen is, staat los van dit dieet. Toen ik namelijk weer "gewoon" ging eten, kwam er helemaal niets bij!

Ik ben vroeger in een jaar tijd 35 kilo kwijtgeraakt door bij een dietiste te lopen en zelfs die gaf aan dat je lichaam op een gegeven moment "gewend" is aan wat je naar binnen krijgt en als dat heel weinig is, gaat je lichaam in de spaarstand. Wil je je lijf dan weer "wakker" schudden, kan het heel zinvol zijn even iets te doen waardoor de boel weer in beweging komt.

Overigens vind ik dat er hier echt heel overdreven gedaan wordt over zo'n crashdieet....zo'n drama is het niet zolang je dit niet ellenlang achter elkaar doet, want dan zou je inderdaad voedingsstoffen te kort kunnen komen.

Meid, zoek iets uit wat bij je past en waarvan je denkt, dit kan ik wel een week of twee volhouden en gewoon doen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:44

Quellian schreef:
Editje: ik zie nu op de diëtensite een andere versie van fruitdieet dan dat ik heb gevolgd.
Ik at de hele dag fruit (behalve dingen als duiven en meloen -suikers- en bananen -zetmeel-) en 's avonds at ik verse groentensoep waarvan ik de boullion had getrokken van kipfilet.

Dan is dat niets voor mij... ik kan geen dag zonder duiven :+

Ik heb ooit 1 dag het ziekenhuisdieet of iets wat daar veel op lijkt gevolgd, en aan het eind van de dag van ellende een zak paprikachips leeg gegeten :+
Ik zou toch voor 2 balansdagen per week gaan als ik jou was :o

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:48

Modifast.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:52

Mensen houden zich te vast aan een getalletje.
Stel je weegt 80 kilo en valt 15 kilo af helemaal blij 65 kilo vervolgens kom je dus 3 kilo aan en dan ineens SHOCKKKKK.

Ik moet afvallen en zo snel mogelijk.
Ik kan je vertellen crash-dieet werkt niet en tuurlijk ze werken maar na het gewone eten komt het weer aan.

Zo kun je ook een soep maken van boullion met allerlei groentes deze soep moet je 3x daags eten en dat 7 dagen lang (af en toe mag je een bruine boterham) verder niks je valt hiermee tussen de 3-7 kilo per week af
Is het gezond :n

Wil je weten of je echt aangekomen bent, meet dan alles op en houd je daaraan maar niet aan dat getalletje wat de weegschaal zegt, of calibreer jij die altijd van te voren ...vast niet

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:25

Ik heb wel eens het ziekenhuisdieet gevolgd. Twee weken en ik heb me er heel strikt aan gehouden. Resultaat: niets :+ Niks eraf en niks eraan.

Sonja Bakker hoor ik wel heel veen goede verhalen over, ik ken iemand die 40 kilo is afgevallen. Maar ik weet niet of dat wat is om snel een paar kilo's kwijt te raken.

Jammere aan al die dieeten vind ik dat er nooit een is bedoeld voor vegetariërs. Of je moet alles gaan omrekenen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:12

Iedereen schommelt trouwens ook in gewicht he.. Het getalletje op de weegschaal zegt héél weinig, want zoals ik al zei, spieren zijn zwaarder dan vet. Iemand die heel slank en gespierd is kan zwaarder zijn dan iemand die wat molliger is maar nooit aan krachttraining doet..
Daarbij kan het ook zijn dat je met het warme weer wat vocht vasthoud en ook voor je menstruatie houd je lichaam vocht vast, kan soms wel een kilo tot anderhalve kilo schelen :j
Je kunt beter gewoon je maten opnemen en kijken of je slanker wordt dan naar een streefgewicht toe werken :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:24

Ook hier ervaring met het eierdieet. Goed vol te houden (je mag het maar een week doen) en ben hiermee 5,5 kg afgevallen. Die 5,5, kg is er nog steeds af. Ik eet wel weer normaal/gezond (lees: 3 keer per dag een maaltijd en 2 a 3 keer per dag een tussendoortje als in stukje fruit of een plak ontbijtkoek). In het weekend ga ik rustig uit eten en neem 's avonds wel wat lekkers.
Daarnaast sport ik 4 keer per week in de sportschool (spinning, bodyvive 2x en Pilates). Een enkele keer ga ik op de crosstrainer.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:19

wat moet ik me bij een eierdieet voorstellen. De hele dag eieren eten?? Daar laat je toch verschrikkelijke winden van :o

** heb even op google gezocht en weet het nu ** :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 01:27

Ik heb een soort driedagendieet gedaan (of vijfdagen, weet niet meer) op alleen beschuit en sinaasappels en eieren geloof ik, google maar eens. Het misleidende van dat soort dingen, die je drie dagen doet bijv, is dat je al veel gewicht verliest puur omdat je bijv. minder vocht binnen neemt en omdat er minder in je maag/darmen zit dan normaal, dus het zijn echt geen kilo's vet die je in een paar dagen kwijt raakt.. hou daar rekening mee ;)