Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:De brug hierboven zit ook vast op twee echte tanden hoor, daar is het buitenste stukje af geschuurd waarna ze de brug erover plaatsen. Bij jou zit het toch ook gewoon vast gelijmd?

xxriiannee schreef:JULLIE maken me wel bang met al die ijzer foto's enzo!

A_lette schreef:anneliesdj schreef:De brug hierboven zit ook vast op twee echte tanden hoor, daar is het buitenste stukje af geschuurd waarna ze de brug erover plaatsen. Bij jou zit het toch ook gewoon vast gelijmd?
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 6%26um%3D1 Zoals hier die etsbrug inderdaad
Hier zit het ook 'gewoon' vastgeplakt hoor! Alleen hier zijn ze er al een aantal keer uitgevallen. Volgens de tandarts doordat er teveel druk op kwam te staan. Ze zitten nu al een tijdje weer goed gelukkig, maar heb wel een tijdje aan de mogelijkheid gedacht om toch maar kronen te nemen. Punt is dat ik echt doodsbenauwd ben voor alles wat met ziekenhuizen te maken heeft
) anneliesdj schreef:Ja dat kan maar dan heb je dus een implantaat en geen kroon.
Maar ook een etsbrug wordt gelijmd toch? Lijkt me iig niet normaal dat die er steeds af vallen.
Megamutsj schreef:Een etsbrug zit gewoon vast met speciaal cement, net als een normale brug. Alleen heeft deze minder houvast als een normale brug. Bij een normale brug worden de kauwkrachten opgevangen door de beide buurtanden over het gehele oppervlak, bij een etsbrug alleen aan het voorste deel.
Het is gewoon minder stevig zeg maar als een normale brug.
Een etsbrug word gemaakt als je nog jong bent en de buurtanden zijn nog mooi, gezond en onbeschadigt. Het is dan zonde om de 2 tanden helemaal af te slijpen tot een stomp. Bij een etsbrug word dan alleen de voorkant afgeslepen.
En omdat het bij mij de voorste kiezen zijn + een grote afstand krijgen ze heel wat te voorduren
Vandaar dat ze het bij mij best zwaar hebben (gehad). Heb mijzelf uiteindelijk aangeleerd anders te gaan kauwen, doe dat nu meer naar achter
Nu gaat hij nog maar 2x per jaar naar tandarts ipv 10x per jaar.