Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:00

@Cyntje: breekt ook niet bij iedereen zo spontaan ;) . Ik heb me er nooit druk om gemaakt, moet ik eerlijk bekennen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:01

Ik alleen toen ik de twwede keer in de auto naar het ziekenhuis reed.
Ik was nog wel heel bedachtzaam op een vuilniszak gaan zitten.
Nu realiseer ik me dat deze de autostoel nooit droog had gehouden :+

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:01

ik kan me de bevalling van mijn dochter nog donders goed voor de geest halent was geen makkelijke bevalling en een 8 ponder die eruit moest :oo

maar dat neemt niet weg dat ik nu geen kind meet zou willen
iedere bevalling is anders en iedereen ervaard de pijn ook anders

en tja de kwaaltjes ed horen erbij ( heb ik gelukkig geen last van gehad ) maar na 8 maanden ben je ook wel blij als het er dan na een paar weken er echt opzit en je lekker van je kruimel kan gaan genieten !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:02

avaluna schreef:
@Cyntje: breekt ook niet bij iedereen zo spontaan ;) . Ik heb me er nooit druk om gemaakt, moet ik eerlijk bekennen

Nee, ik weet :Y)

Maak me er ook niet druk om maar lijkt me gewoon niet lekker... :+
En als het gebroken moet worden komt het er alsnog uit... :P

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:03

De bevalling lijkt me nog het minst erg, de rest van je leven met kinderen opgescheept zitten, DAT is pas erg :Y)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:04

ja klopt ylana, maar dat is toch iets anders dan dat je net je kindje op de wereld hebt gebracht, en niet op je buik wilt.
dat je bijvoorbeeld zegt, nee eerst wassen anders wil ik haar niet bij me hebben haha, niet om in discussie te gaan hoor

Ylana

Ezumii schreef:
De bevalling lijkt me nog het minst erg, de rest van je leven met kinderen opgescheept zitten, DAT is pas erg :Y)

Hahaha!!!

onley

na de bevalling van mijn eerste heb ik gezworen om nooit meer een kind te willen :o
die ellende die pijn en dan nog eens die knip erboven op
nee dankje,

maar ja ik ben nu 35 weken zwanger en beleef deze zwangerschap zelf ook weer heel anders als mijn eerste zwangerschap, wat ik de eerste x allemaal niet had
heb ik nu wel :+

angst heb ik niet en pijn doet het wel
maar ach geen enkele bevalling is hetzelfde als je eerste x
dus ook deze zal wel anders zijn en hopelijk erg snel gaan ;)

voorbereiden kun je je ook niet ja je kunt jezelf veel rust geven
en meer niet.

maar ik denk ook niet dat er ooit nog een 3de komt :+

Diablo

Ylana schreef:
patserke schreef:
het is toch wel van je zelf wat op je buik komt te liggen

Ongesteld zijn is ook iets van me zelf. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar ook niet vies van ben :+

Hihi, ongesteld zijn en een baby, niet te vergelijken toch? Het kon me echt niets schelen hoe vies mijn kinderen waren, ik was alleen maar opgelucht dat ze er uit waren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:05

patserke schreef:
ja klopt ylana, maar dat is toch iets anders dan dat je net je kindje op de wereld hebt gebracht, en niet op je buik wilt.
dat je bijvoorbeeld zegt, nee eerst wassen anders wil ik haar niet bij me hebben haha, niet om in discussie te gaan hoor

Ik ben gewoon vies van bloed en troep...
Maar ook heel blij met douches en zeep :D

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:06

Ezumii schreef:

ja het is een zware job, mijn broer heeft er 2 en een daarvan heeft hdhd, en me zus is in juni uitgerekend.

en de broer van mijn schoonzus heeft een dochtertje die nu in het ziekenhuis ligt op de ic, die heeft een vergroot hersenstam en een vergroot hartje, ze weten niet of ze het overleeft, ze is pas ander half jaar oud

patserke

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:07

@ylana; ja anders zouden we allemaal stinken hahahaha

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:08

ja het is een zware job, mijn broer heeft er 2 en een daarvan heeft hdhd, en me zus is in juni uitgerekend.

en de broer van mijn schoonzus heeft een dochtertje die nu in het ziekenhuis ligt op de ic, die heeft een vergroot hersenstam en een vergroot hartje, ze weten niet of ze het overleeft, ze is pas ander half jaar oud[/quote]

niemand zegt dat kinderen "hebben" makkelijk is en altijs van een leien dakje gaat maar ooooohhh wat een liefde krijg je terug voor alles wat je doet

maar t aller ergste lijkt me toch wel dat je kind in het ziekenhuis ligt zeker hoe de situatie bij dat kleine meisje is ....

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:13

ja klopt, het is waarschijnlijk iets erfelijks. ze ligt ook aan de beademing enzo.
mijn vriend heeft 4 zussen en je ziet wel een verschil van opvoeding en hoe de kindjes zelf zijn

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:14

nou het is wel mede een reden voor mij om niet aan kinderen te beginnen, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt een sterke kinderwens heb. Vind kindjes van vriendinnen wel steeds leuker en zie om mij heen toch wel iedereen zwanger worden, dat vind ik wel erg leuk om te zien. Maar zou echt niet willen bevallen. Ik denk dat als je kinderwens sterk genoeg is, je je daar echt wel over heen zet..als je de bevalling als reden hebt om niet aan kinderen te beginnen, is lijkt mij de kinderwens niet heel sterk. Das in ieder geval bij mij het geval. Maar goed, word bijna 32, het kan natuurlijk nog veranderen..

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:15

Ik ben vorig jaar juni bevallen van onze dochter. na 15 uur weeen (rug) was ik er wel flauw van. Maar zodra jij je kindje op je buik hebt liggen verneem je al niet eens meer (of het kan je niet schelen) dat ze je daar beneden aan het hechten zijn!!

Volgend jaar de 2e (voornaamste reden: wil mijn 2 paarden naar de Z rijden en daarna mag de merrie ook een veulen, hihi...)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:09

Ieeeek Utrolig, echt, ik heb het hele topic doorgelezen, gewoon neutraal, tot jij begon over hechten! :=

Dát lijkt me toch zó vreselijk, dat je lijf zo met je op de loop gaat dat je het niet eens meer voelt dat er in je geknipt wordt en daarna weer dichtgenaaid. IEK!

Desalniettemin zou ik dolgraag kinderen willen (over een paar jaar), ondanks de bevalling. De hele zwangerschap lijkt me prachtig, 9 maanden iets in je buik dragen dat écht van jou is, nog van niemand anders, wetende dat 'het' er na die tijd uitkomt als jóúw kindje, die je je leven lang zal koesteren.

De misselijkheid, rugpijn, inknipjes, baby uit je doos getrokken krijgen, poepluiers, slapeloze nachten, peuterpubertijd, slechte schoolresultaten, gebroken armen en benen, eerste vriendjes, ruzies en 'ik haat je en ik loop lekker van huis weg' vergeten we dan gewoon allemaal maar. :+:

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:11

Samantha_ schreef:
Haha nee geintje. Je kan je er niet op voorbereiden

Succes alvast!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wel is het zo dat je bevallingen niet te vergelijken zijn.

Ik heb me voorbereid door de epino te gebruiken. Een soort ballon om het geboortekanaal VOOR de bevalling al op te rekken om zo de kans op een knip of scheur te verkleinen.
http://www.epino.nl

Ik was voor de bevalling al in staat een ballon van 10 cm doorsnede uit te persen. Hierdoor was bij mij de boel al opgerekt en was het persen voor mij een stuk gemakkelijker. ( ik herkende wat ik moest doen.)
De oudste was er binnen 20 minuten persen zonder knip en scheur. Terwijl de eerste gemiddeld 1 uur duurt. De tweede was er binnen 2 minuten.
Natuurlijk heb ik geen zekerheid of ik zonder de epino ook zonder scheuren was bevallen. Feit is wel dat de meeste vrouwen wel scheuren of een knip krijgen.
Ik ben heel enthousiast over de Epino!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:16

Nou heb ik hier wel over gehoord, maar als het eenmaal uitgerekt is, komt dat nog goed dan?
Ik bedoel een knip zetten ze weer dicht, maar dit...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:20

Ylana schreef:
Nou heb ik hier wel over gehoord, maar als het eenmaal uitgerekt is, komt dat nog goed dan?
Ik bedoel een knip zetten ze weer dicht, maar dit...

De boel is heel elastisch hoor. Als je een nieuw elastiekje uitrekt komt hij ook weer terug in de oude stand. Alleen is bij het gebruik van de epino de boel heel geleidelijk opgerekt en niet in één keer met grof geweld bij de bevalling.

Maar om je vraag heel concreet te beantwoorden: Mijn vriend merkt geen verschil tov voor mijn zwangerschappen.! :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:29

:D

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:33

Mijn dochtertje is inmiddel bijna 11mnd en ik ben de eerste 4 maanden doodziek geweest broerd en migraine. Tegen de bevalling zag ik niet op en ook ik trok me niks aan van andermans verhalen. De 1 is zwanger en voelt zich kiplekker terwijl een ander 9mnd ziek is. Kijk een bevalling is geen pretje maar ook dit ervaart iedereen weer verschillend. Als zo`n kleintje (glibberig en wel) op je buik word gelegd is dat 1 v/d mooiste dingen die je ooit mee maakt en is de rest zo vergeten :o
Succes met de laatste loodjes! ;)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:35

Ik ben niet zo bang voor de pijn lijkt me het allemaal dwars en dubbel waard. Wil eind dit jaar ook stoppen met de pil.
Stiekem hoop ik ook dat ik een beetje dezelfde bevalling heb als mijn moeder had van mij --> half 8 vliezen gebroken en ik was er al om kwart over 11. Mijn moeder zei dat het alleen zeer deed toen ze uitscheurde en toen het hoofdje tussen de bekken zat.

Op tv zie en hoor je ook meerendeels gruwelijk zware bevallingen en de makkelijke word nauwelijks over gesproken.
Nee ik zou me mentaal gewoon de allerergste pijn voorstellen kan het alleen maar meevallen ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:37

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:40

Wat grappig, nog nooit van gehoord, epino.
Zal er eens aan denken als er een 2e komt. ;)

Ik ben trouwens wel enorm geknipt en gescheurd. Nu na bijna 10 maanden heb ik er nog erg last van, met zitten en met s*x. Zo erg dat de huisarts me door wil verwijzen naar een gyn voor een evt operatie.