zonneallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:00

Ik had het ook, ineens van het ene op het andere jaar, kreeg toen
van mijn buurvrouw de tip om eerst onder de zonnebank te gaan voor
ik in de zon ging en dat heeft bij mij goed geholpen. Ben nu ook van de
zonneallergie af, tenminste, ik krijg niet meer van die rode bultjes die zo
verschrikkelijk jeuken :)

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:04

Ik gebruik zonnebrandcrème van Vision en dat helpt echt als een trein. Als je eenmaal bultjes hebt doet het niet zo veel, maar als je zorgt dat je op tijd begint met smeren kun je wel voorkomen dat je überhaupt een allergische reactie krijgt. Ik smeer me altijd alleen 's ochtends in en daarna ben ik de hele dag 'veilig'. Het ligt zeker aan het merk, want alle tig andere soorten zonnebrandcrème werkten bij mij niet tegen de zonneallergie. Het is trouwens wel prijzig, maar gelukkig ook zuinig in gebruik. Hopelijk vind je iets dat voor je werkt!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:53

Ik kan ook erg slecht tegen zon. Ik verbrand snel en krijg op mijn hals/borst van die hittebultjes. Erg vervelend en uiterst charmant :)) Die zonnebrandcremes die jullie noemen, zijn ze duur? Dat is denk ik wel eens het proberen waard?

Zonnebanken doe ik nu trouwens ook van te voren. 1 sessie van 10 keer. En dan bouw ik het heel rustig op en ga maximaal 20 minuutjes. Dan verbrand ik dus echt al de eerste keren als ik niet uitkijk. Maar hebben jullie dan ook dat (ook al ben je niet verbrand) je huid gewoon echt jeukt na de zonnebank? (niet direct maar een dag erna?)

Irritant he, die zon? Maar toch houden we er van :+:

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:20

Vision kost ongeveer 12 euro voor 100 ml dacht ik :$ Duur goedje dus, maar ik vind het 't wel waard. Bovendien doe ik de hele lente plus zomer met ongeveer 2 flesjes, dus dan is het best te doen!

YankeeBoy

Re: zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:21

waar haal je dat?
en wat voor factor zit erin?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:25

ik gebruik urtizon, homeopatische pilletjes, en sinds drie jaar heb ik geen zonne allergie meer, maar zodra ik hiermee stop, zit ik meteen onder de uitslag.
Als zonneproducten gebruik ik vision en Ultrasun, ik hou namelijk wel van zonnen, en daarmee gaat het ook goed.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:49

Ik koop Vision altijd bij een particuliere drogist, maar je kunt het ook bij de apotheek krijgen en ik dacht dat de Etos en de DA het ook verkopen. Je hebt gewoon verschillende factoren, ik zal even naar jezelf kijken welke je nodig hebt.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 11:20

De reactine tabletjes helpen niet, dus ik ga zowieso kijken naar de verschillende zonnebrandcreme's en factors. Kijken wat bij mij het beste helpt. Bedankt voor de tips allen

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:49

Dames, welke soort bultjes zijn het dan? Hoe zien ze eruit ?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:53

@ hector, bedankt ik zal eens kijken.

@ valeriej, ik krijg kleine rode bultjes op mijn armen, buik, rug, voeten, benen en hals
*overal eigenlijk
die heel erg jeuken. als je dan bijv over je arm gaat, voel je ook duidelijk allemaal bultjes en soms zwelt alles bij mij op van het krabben

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:13

Ik kreeg voor het eerst last van zonne-allergie toen ik een jaar of 9 was. Tijdens een schoolvoetbaltoernooi de hele dag in de zon gestaan en mijn armen helemaal onder die jeukende rode bultjes. Bij mij werkte die homeopatische pilletjes van Urtizon best goed. Ook veel insmeren en tja, soms moest ik gewoon uit de zon blijven. Best vervelend als alle andere leden van het gezin in razend tempo bruin worden en helemaal nergens last van hebben en ik me iedere keer volledig in moest smeren en alsnog of verbrandde of last kreeg van die uitslag.

In de loop der jaren ben ik er steeds beter op gaan letten dat ik me ook bij het eerste zonnetje insmeerde, wel de zon in ging in het voorjoor en braaf Urtizon gebruikte. Dit werkte goed en nu heb ik er eigenlijk al een aantal jaar geen last meer van gehad. Erover heen gegroeid lijkt het wel (ben nu 21). Ben nog wel steeds voorzichtig omdat ik snel verbrand, maar gelukkig geen uitslag meer.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:19

Die tabletjes werken bij mij dus absoluut niet.

Net als ProudJustify ga ik naar de zonnestudio en dit werkt perfect mits je goed opbouwd. En een mooi voordeel is dat je al met een kleurtje de zomer ingaat :)

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:10

Ik ben net terug van vakantie & daar had ik last van bultjes op mijn huid. Maar ik heb al verschillende keren gelezen dat deze bultjes rood zijn & jeuken (zoals jullie ook bevestigen..). Bij mij waren deze bultjes echter doorzichtig en zat er vocht in, het was precies alsof ik onderhuids zweette. Ook jeukten ze niet.

Iemand die dit kent ?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:03

zijn dat niet gewoon warmte bultjes?
dat hoor je ook weleens

overigens werkt opbouwen met de zonnebank bij helemaal niet.
net zoals alle pilletjes, ook niet
niks helpt eigenlijk, ja binnen blijven, maar daar ga ik niet voor op vakantie!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:32

Ik krijg rode bultjes die soms samen hele plakaten vormen. Gloeit en juikt/brand helemaal soms met blaasjes erop, ook doorzichtig met vocht erin.

Zoals je verhaal overkomt denk ik inderdaad dat je zonneallergie het Valeriej

YankeeBoy, dit is denk ik toch echt van de persoon afhankelijk als het bij jou niet werkt wil het nog niet zeggen dat het bij een ander niet werkt..
Bij mij werken de pilletjes dus ook niet maar een zonnebank kuur in een studio dus weer wel.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:47

ja, ik zeg ook dat het bij mij niet werkt, bij een ander blijkbaar wel.
Dan ben ik toch lichtelijk jaloers, want ik wil er gewoon vanaf!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:29

Bij mij kwam er wel echt geen jeuk aan te pas hoor.

Ik ga niet panikeren, ik zie wel of het nog eens terugkomt of niet :-)

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:31

Ik krijg ook rode bultjes, soms zelfs jeuk en blaasjes. Ik smeer zonnebrand uiteraard. En neem 's ochtends en 's avonds een hooikoorts tabletje. Gewone anti-histamine, dat gaat de allergische reactie tegen. Werkt voor mij net zo goed als de pilletjes van de dokter.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:45

Valeriej het jeukt ook niet altijd hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:26

Oh hier nog een klant :D

Heb ook al zó veel geprobeerd...
Loratadine ( allerfree en claritine ), desloratadine, aerius, reactine ( andere werkzame stof als allerfree ), xyzal en vandaag zou ik nieuwe pillen ophalen, tagevil.
Alleen, daar mag je niet mee autorijden dus die heb ik in de apotheek laten staan. :+

Urtizon gebruik ik ook, vorig jaar leek het te helpen. Dit jaar haalt het nog niks uit.
Qua zonneproducten, biodermal ben ik allergisch voor :+ Dus dat wordt em ook niet. Misschien moet ik die andere ook eens proberen, maar ja om nou iedere keer tig euro uit te geven, om even te 'proberen'.

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een homeopaat of chinese kruidenarts, wellicht kunnen die nog wat voor me betekenen..
Ik weet het ondertussen ook echt niet meer :D

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:04

Ik heb het aardig extreem moet ik zeggen en krijg daarvoor Tavegil tabletten.
Dat helpt. (De zwelling neemt af en de jeuk ook.) Enige nadeel is dat je er wat suf van kan worden, maar ik neem
voor de nacht een tabletje en dan slaap ik lekker diep en heb ik overdag nergens last van ;)

Calcium Sandoz bruis krijg ik ook, omdat de zon het calcium gehalte in je bloed
laat dalen (als ik het goed heb.)

Zonnebrandcreme gebruik ik van het merk Ladival en dan met sun-block.

Als ik dan nog een klein beetje oplet met wat ik draag is het tamelijk goed uit te houden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:14

Ik heb er een aantal jaar geleden bio-caroteen van biodermal voor geslikt. Dat is vooral het caroteen wat oa in wortel zit, in een geconcentreerde vorm. Mij heeft het heel erg geholpen tegen de zonneallergie, als wel tegen de warmte allergie. Heb er nu, ( zonder die tabletten te slikken ) bijna geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:31

In mijn zoektocht naar middeltjes, net maar even naar de reform geweest.
En heb nu een nieuw spulletje 'Allersolv'. Het is een kuur van capsules en moet volgens de reformmevrouw écht helpen ( tegen tig soorten allergieën, dus ik word me toch stralend en gezond _O- ). We'll see....

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:33

Joepiee, hier nog 1.
Vreselijk die zonneallergie :\

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:17

ik heb ook last van zonneallergie, en dan vooral op mn borst/schouder.
het word bij mij vuurrood en dik, en gaat jeuken als een gek.

ik heb hier én een verkoelend middel voor én een bestrijdings middel.
dit laatste heb ik nog niet gebruikt, die heb ik pas sinds kort.

ik ga ook gelijk zo vroeg mogelijk in het jaar de zon in. de huid laten wennen aan de zon.
verder goed insmeren en vet houden.