Help! Prikken!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Help! Prikken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:58

@bella: daarom heb ik ook mijn eigen lidocaïne zalf :o Mn vader heeft veel contact met artsen, dus zo kom ik eraan :Y)

Maar ik neem aan dat ze dat in het ZKH ook hebben? Ik ben niet te prikken zonder mn zalf en pillen :n

En mensen die zeggen dat je er niks van voelt?? Dat is echt bullshit...:( Ik kan me daar ook zo boos om maken. Blijkbaar heb ik (en de TS) een lagere pijngrens ofzo, maar het doet me gewoon écht écht écht veel pijn, en het is ook zo'n gemene pijn. Ik kan me nu nog precies de pijn voor halen die ik had toen ik voor het eerst bloed moest prikken. (nu doe ik het dus met zalf)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 22:01

Het gaat met niet echt om de pijn... das ook niet echt fijn natuurlijk maar dat is het niet.
ik wordt gewoon helemaal panisch als iemand met een naald aan komt om mij te prikken.
Ik weet niet waarom, het is gewoon zo.
Mijn moeder zegt dat het komt omdat ik toen ik klein was heel veel nare onderzoeken heb gehad.

4 jaar geleden werd ik geopereerd aan mijn hoofd omdat ik crouzon heb (www.laposa.nl) en een ernstige slaap apneu had ontwikkeld. (je stopt in je slaap met ademen)

Ik heb echt geroepen dat ik liever dood ging dan dat ze me gingen prikken.
Gelukkig ben ik nu iets ouder en wijzer, maar ik sta nog steeds achter wat ik toen zei.

Er bestaat gewoon niets ergers dan prikken.

Je moet het zien als claustrofobie (heb ik trouwens geen last van)
Dit wordt wel door iedereen erkent, maar kennelijk ligt dat met prikken anders...

Ik ben echt super blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. (klinkt een beetje fout)
Eindelijk een beetje erkenning.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:02

Zelfde probleem, ik vind prikken ook vreselijk! Toen ik een jaar of 12 was moest ik bloedprikken en ze moesten me ook met een aantal man in bedwang houden, uiteindelijk hebben ze het maar niet door laten gaan omdat het niet perse nodig was. Toen we daarna in de kantine zaten was ik alsnog flauwgevallen (kan niet tegen bloed en prikjes, val ik van flauw).
Sindsdien heb ik nooit meer bloed laten prikken, maar ooit zal het toch eens moeten.
Idd ze zeggen altijd: Gewoon niet kijken, het stelt niks voor, voor je het weet is het al gedaan.
Maar dat stelt mij absoluut niet gerust. Ik weet helaas ook niet wat ik eraan moet doen, maar iig succes ermee!
Het is bij ons natuurlijk ook vooral erg omdat wij er ons zoveel zorgen over maken, maarja tis niet makkelijk om dat niet te doen!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:51

Morgen is het zover... dan heb ik intake.
Woensdag wordt ik (als het goed is) geopereerd.
Ik moest een formulier in vullen met een paar vragen en of er ook bijzonderheden waren. Daar heb ik dus ook duidelijk neer gezet dat ik bang ben voor prikken, hopelijk hebben ze het door.
Wish me luck!

Ik word woensdag geopereerd en misschien ben ik 's avonds dan al weer thuis. Ik hoop het!

Groetjes!

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:48

Succes! Hoop voor je dat het allemaal zo goed mogelijk loopt!

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:04

Jeetje meid was vervelend dat je er zo'n angst voor hebt. :(:)
Maar ik begrijp je wel.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:10

Ik heb het dus ook, maar gelukkig minder erg dan jou.
Ik stel zoveel mogelijk prikken uit en als het dan echt MOET dan val ik altijd flauw.
Wordt zelfs al benauwd als ik er diep aan denk of het op tv zie.
Zelfs toen ze een infuus uit mijn zus der arm trokken viel ik bijna flauw.

Ik hoop voor je dat je een kapje mag!!!
Sterkte meid, je bent niet alleen ;)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:15

Ik ben super bang voor prikken.. als ik ze eenmaal heb gehad.. denk ik meestal ohww valt mee.. maar toch als ik de volgende keer weer moet, zit ik er weer onwijs tegen op! Moest keer een onderzoek.. moest ik ook onder narcose.. dus ik werd geroepen.. begon ik toch te huilen.. die vrouw.. van jaa het onderzoek stelt echt niks voor.. je merkt er niks van! maarja.. het is niet het onderzoek.. de prik!!! :o Maar meid, Super veel succes je bent niet de enige met prik angst ;)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:44

Heey. :)
bedankt voor alle fijne berichtjes.
Ik zal even een verslagje doen van hoe het is gegaan.

Maandag moest ik voor een pre-operatief spreekuur naar het ziekenhuis.
Ze kijken dan hoe groot je bent en hoeveel je weegt en ze meten je bloeddruk.
Ook krijg je dan een gesprek over de operatie en je moet een vragenlijst invullen.
Alles was goed en ik kerngezond.

Op naar de anesthesist.
Op het formulier dat je moest invullen moest je ook bijzonderheden opschrijven.
Ik heb dus opgeschreven dat ik met een kapje onder narcose wil.
Hij vroeg waarom, en ik dus alles uitleggen.
Hij zij dat het wel mee zal vallen en dat ik een speciale zalf zou krijgen waardoor ik het niet zou voelen.
Nou je ziet me wel zitten trillen.
Gelukkig zat mijn moeder naast me en die zij dus ook dat dat geen zin had omdat ik gewoon geen controle meer over mijzelf heb.
Toen heeft hij naar mijn medisch dossier gekeken.
Daarin stond dat ze mij bij mijn vorige operatie iets hadden gegeven waardoor je normaal 2 volwassen mannen plat legt.
Nou ik dus niet.
Toen zij hij gelukkig dat hij geen zin had in een gevecht en dat ik toch met een kapje mocht! *\o/*
Je wil niet weten hoe blij ik was.

Ik moest alleen nog even een vinger prik halen.
Gelukkig ging dat redelijk goed.
Ik zat wel helemaal te trillen enzo, maar het viel mee.

We moesten dinsdag bellen hoe laat ik woensdag in het ziekenhuis moest zijn.
Ik moest om half 10 in het ziekenhuis zijn en zou rond 11 uur half 12 worden geholpen.
Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was ging het allemaal heel snel.
In plaats van 11 uur ging in al om 10:15 naar ok.
Gelukkig met een kapje onder narcose en alles is goed gegaan.

Ik werd om half 3 weer wakker en om half 10 ('s avonds) mocht ik naar huis.

Alles gaat nu redelijk goed met me.
Ben wel bont en blauw en vreselijk opgezwollen maar voor de rest valt het wel mee.

Voor de liefhebbers van een foto, er staan before foto's in mijn profiel
After foto's alleen via PB want ze kunnen voor sommige mensen best heftig zijn. (als je niets bent gewend)

Suzanne