échte stevige schoenen die steun geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:08

Ahum..
Vooral doen zo, je lichaam geeft toch niet voor niks aan dat je niet voldoende steun hebt van je schoenen?
Van pijnlijke voetzolen, zere knieen vermoeide rug, halve avond een zeer lijf.
Met goede schoenen, nergens last meer van.

SuperLiesje

Re: échte stevige schoenen die steun geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:14

Ik heb zelf net vrijdag birkenstock teenslippers gekocht :) heb nu wel wat spierpijn mja, mijn voetjes zijn dan ook niet gewend aan zo'n voetbed. Ik heb last van overbelaste (ontstoken) peesplaten onder mijn voeten en moet dus ook altijd goeie schoenen hebben

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:14

Ik werk bij een schoenenzaak, en stevige schoenen zijn. Wolky´s, Ecco´s, Rieker, Gabor, Geox (wel de sportmodellen) Ara's. Dat zijn schoenen met een goed voetbed.

En verder ligt het er net aan wat je fijn vind lopen. Ik kan hele dagen op mijn Le coq's (10 uur werken) en ik kan ook uren op mijn moccasins (instappers) lopen. Terwijl er bij geen van beide echt een goed voetbed zit. Net als bij gaastra's ik kan er ook uren op lopen. Maar helft van mijn collega's vinden het meer uitgaans-schoentjes en die kunnen er ook niet op lopen.

Terwijl ik niet op birckenstocks kan lopen, veel te hard voetbed.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:18

Ik heb met werken altijd op Le Coqs gelopen, kon dr prima op lopen.
Mijn moeder heeft Gaastra's.
Misschien ook iets?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:41

Hier hetzelfde probleem! Ook ijsmeisje ( :D ) maar ontzettend last van m'n rug. Heb sowieso een zwakke rug, dus wil ook graag een keer een paar goede schoenen hebben, maar ze moeten geen bergen met geld kosten.
Hebben ze van Birkenstock of Mephisto ook dichte leren schoenen? Wij mogen geen stof namelijk en soms is het een behoorlijke smeerboel dus dan wil k geen sandaaltjes :P

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:44

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:04

ik vond altijd mijn airstep schoentjes heerlijk lopen. Het zijn natuurlijk geen bergschoenen oid, maar het oog wil ook wat he ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:04

Wolky's schijnen ook heerlijk te lopen :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:32

moonfish13 schreef:
Ahum..
Vooral doen zo, je lichaam geeft toch niet voor niks aan dat je niet voldoende steun hebt van je schoenen?
Van pijnlijke voetzolen, zere knieen vermoeide rug, halve avond een zeer lijf.
Met goede schoenen, nergens last meer van.

Bedoel je mij?
ik zeg toch alleen maar dat ik geen wandelschoenen wil? er zijn zat andere schoenen met een goed voetbed die een iets mooier uiterlijk hebben.

Vikki: mooie schoenen!

Ik heb net Birkenstocks gekocht :j ze zaten heerlijk en ik vond ze nog erg mooi en betaalbaar ook! :)

http://www.birkenstockusa.com/images/products/14394.jpg
deze zijn het

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:38

Mogen jullie daarop werken ja? Wij namelijk niet. Althans het mag waarschijnlijk wel maar door al t water (om de 'lepels' schoon te maken tijdens het scheppen) wat er nog wel is lekt, is t niet echt handig om open schoenen aan te hebben.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:39

Ik krijg geen water op mijn voeten hoor :')
ik schud de scheppen altijd achter me schoon, en stop mijn tenen ook niet in het ijs := :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:41

Nee Ts, ik bedoelde miss_blim. :Y)
Ik snap het wel hoor dat je geen wandelschoenen wilt, alleen mij zou het werkelijk niet kunnen boeien wat men er van vind. :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:41

nja wij hebben van die bakjes waar we ze op aftikken zeg maar, maarja die kraantjes sputteren soms nog wel is en vooral als het druk is en iedereen aan t haasten is kan het best een waterballet worden :P

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:42

NIKE'S. ik heb heel snel last van me voeten en daar kan ik een hele dag op rennen!! (bijwijzevan)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:44

Bij ons op het werk mogen zelf alleen maar schoenen met een plastic neus (ipv staal :P)!
Vind het ook vrij onhygienisch om open schoenen te hebben op plaatsen waar met eten word gewerkt.

Maar fijn dat je nieuwe ehh orthopedische slippers hebt :P
(enne 1 troost: ze hebben tegenwoordig ook mooie wandelschoenen :) Geef mij maar mijn wandelschoenen, birkenstocks vind ik te ouderwets :P)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:45

SuperLiesje schreef:
Ik heb zelf net vrijdag birkenstock teenslippers gekocht :) heb nu wel wat spierpijn mja, mijn voetjes zijn dan ook niet gewend aan zo'n voetbed. Ik heb last van overbelaste (ontstoken) peesplaten onder mijn voeten en moet dus ook altijd goeie schoenen hebben

bekend probleem, ook hier last van de peesplaten en moet altijd goede schoenen aan hebben of schoenen met zooltjes

heb voor de zomer 2 paar birkenstockslippers en twee paar Palledium ballerinas :) met een goed voetbed :)

in de winter loop ik op mooie laarzen waar mijn steunzolen inpassen want dat kan niet in elke schoen

Crocs zijn trouwens funest voor je voeten en geven absoluut géén steun aan je voeten

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:58

Welshcobfan schreef:
Bij ons op het werk mogen zelf alleen maar schoenen met een plastic neus (ipv staal :P)!
Vind het ook vrij onhygienisch om open schoenen te hebben op plaatsen waar met eten word gewerkt.

Maar fijn dat je nieuwe ehh orthopedische slippers hebt :P
(enne 1 troost: ze hebben tegenwoordig ook mooie wandelschoenen :) Geef mij maar mijn wandelschoenen, birkenstocks vind ik te ouderwets :P)

Waarom zou dat onhygienisch zijn? ik neem aan dat je niet eens in de búúrt komt van het eten met je voeten?
En je werkt toch ook met je handen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:07

Wig_love schreef:
NIKE'S. ik heb heel snel last van me voeten en daar kan ik een hele dag op rennen!! (bijwijzevan)

haha ik ook :P ik heb hier 3 paar nikes staan. 2 paar airmax en nog van die hogere :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:09

Daar heb je ook nog een goed punt Welshcobfan, geloof dat dat ook een van de redenen is dat wij dichte schoenen aan moeten.
'T maakt niet uit of je niet met je tenen in 't ijs gaat zitten vroeten, k zou het ook niet prettig vinden als een kok in een restaurant op zn badslippertjes mijn eten ging staan koken.
Staat daarover niet iets in HACCP of een van die andere regelboekjes?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:10

Wat zijn de sjiekere schoenen dan wandelschoenen?
Het mag best zoiets zijn als bergschoenen van helemaal leer, maar geen dingen van stof met leer met strepen en weet ik veel wat. Gewoon helemaal zwart leer. Liefst wel met enkelsteun. Bij welke merken kom je dan uit?

vuurneon

Sja, zo staat het opgesteld in onze haccp regeling voor restaurants. Maar sowieso in het kader van persoonlijke veiligheid zijn dichte (bij voorkeur glad leren) schoenen toch wel een must.
Bij ons gaan ze zelfs nog een stapje verder, schoenen staan altijd op het werk en mogen niet meegenomen worden naar huis. In het kader van de hygiene weer...

(net zoals haar in een staart tijdens werk en aparte werkkleding)
(eerlijk is eerlijk, zo schoon zijn voeten nou ook weer niet. Ze nemen aardig wat bacterien mee)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-04-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

WillemYntJee schreef:
Daar heb je ook nog een goed punt Welshcobfan, geloof dat dat ook een van de redenen is dat wij dichte schoenen aan moeten.
'T maakt niet uit of je niet met je tenen in 't ijs gaat zitten vroeten, k zou het ook niet prettig vinden als een kok in een restaurant op zn badslippertjes mijn eten ging staan koken.
Staat daarover niet iets in HACCP of een van die andere regelboekjes?

Als je warme dingen klaarmaakt moet het dan al niet voor de veiligheid van verbranden?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:12

Voor m'n werk loop/ren ik dagen van 9 uur achter elkaar.
Ik loop dan op ecco's of geox.
Er zijn hele leuke sportieve modellen van te vinden en de ecco's zijn in vrij veel zaken te krijgen. (ook bij TopMerk schoenen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:13

kazary schreef:
Wat zijn de sjiekere schoenen dan wandelschoenen?
Het mag best zoiets zijn als bergschoenen van helemaal leer, maar geen dingen van stof met leer met strepen en weet ik veel wat. Gewoon helemaal zwart leer. Liefst wel met enkelsteun. Bij welke merken kom je dan uit?

Echt gladleer zijn er niet van in wandelschoenen, dat is voor de bergschoenen (maar die zijn dus zwaar en erg stug en ongeschikt voor egaal oppervlak). Dan kun je beter gewoon ariat oid nemen.
Maar er is wel suede (al is dat lastiger schoon te maken).

Professionele bedrijven hebben vaak ook wel goede leren werkschoenen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:15

Ik zweer bij mijn Ariat Heritage wanneer ik langer moet lopen/staan. Ik gebruik ze eigenlijk nog maar zelden om mee te rijden, maar meer om te lopen.
En die zijn gewoon zwart van glad leer, als je ze niet gebruikt op stal blijven ze net zo mooi als andere schoenen die niet op stal komen.