rijden als je ongesteld bent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:12

LimaMambo schreef:
crossmonster schreef:
Misschien is je pil wat te licht dan?
Ik had enorme last van mijn periodes, bloedde zowat leeg. Sinds de pil, en zeker nu met de nuvaring is er weinig meer over, het stromen is druppelen geworden :+

ik ben juist een jaar geleden overgestapt op een zwaardere ivm doorbraakbloedingen.. van migroginon 30 naar 50
geen bloedingen meer maar als ik ongesteld ben, ben ik het wel 5-6 dagen ;( en de eerste 3 dagen zijn het ergst

ik word op maandagochtend ongesteld en ben er zaterdag pas vanaf..

Dat is heel normaal dat je een volle week ongesteld bent hoor. Ik begin meestal zaterdagnacht, en ga dan ook zeker door tot een week erop weer zaterdag. Soms een dag langer zelfs... De meiden die het maar een dag of 3 zijn hebben gewoon mazzel ;)

Ik rijd trouwens wel gewoon als ik ongesteld ben, tenzij ik veel last heb..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:12

suleilitha schreef:
Ik rij ook gewoon door en weet allang dat die keren dat ik wel kramp heb, de kramp juist weggaat door te rijden of andere vormen van beweging te nemen...

dat is mijn ervaring ook, lekker warm aan je kont, beetje schommelende bewegingen...heerlijk!
moet wel zeggen dat ik geestelijk ook soms wel wat minder ben als ik ongesteld ben(valt sinds ik aan de pil ben gelukkig mee)
dus zou ik belangrijke dingen willen doen/hebben, dan zou ik dat ook aanpassen

Lieffiefi

Re: rijden als je ongesteld bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:15

Ohhh.. als ik dit lees krijg ik rillingen... :S

Ik mag bog maar 1 x per jaar menstrueren, om te checken of mijn lichaam nog goed genoeg reageert op een stopweek.. Dit om medische redenen, maar goed, die week rij ik dus niet; dat is te zwaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:17

Ik rijd ook gewoon door. Ik heb soms wel wat last van kramp maar dat wordt over het algemeen alleen maar minder met rijden :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:23

ja ik rijd gewoon! meestal denk je er ook niet aan met rijden dus ook minder last.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:37

Over het algemeen ga ik gewoon rijden, of ik moet echt vreselijke krampen hebben. Wat wel lekker is als je buikkrampen hebt, is zonder zadel rijden, dan straalt de warmte van je paard lekker door, net een kruikje :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 18:39

ik slik de pil trouwens wel altijd een week door..
als ik hem langer doorslik.. dan moe ik echt onwijs vaak naar de wc elke dag.. ;(

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:56

Ik rij ook gewoon.
Heb meestal alleen de eerste dag last van kramp, maar al sik wat inneem ook niet meer.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:59

Als je echt last hebt, moet je het lekker niet doen, jij moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! 5 dagen ongesteld zijn vind ik niet lang hoor... Een week is vrij gemiddeld. En waarom niet in het weekend ongesteld? Dan heb je juist lekker de tijd om je lichaam wat rust te gunnen. Wat ik lees van mensen die juist door beweging minder last krijgen, voor mij gaat dat bv helemaal niet op... Dus het hangt echt van jou persoonlijk af... Wat ibuprofen kan wel helpen, en dat mag je zelfs in combinatie met paracetamol slikken..

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:01

Ik rijd ook altijd gewoon door. :j

Heb eigenlijk nergens last van tijdens het rijden.. Enkel een kwartiertje/half uurtje voor ik ongesteld wordt, heb ik wat krampen, daarna voel ik er niks meer van.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:05

Ik rij ook altijd gewoon door.

Laatste keer ben ik echt goed ziek geworden (lees, flauwvallen, zwak blijven, ect) en toen heb ik het natuurlijk een paar keertjes overgeslagen en aan iemand anders gevraagd of hij wat vaker naar buiten mocht ect. Maar anders rij ik gewoon door, en als ik er echt last van heb wil ik ook nog wel eens longeren. :)

Maar als jij je er niet goed bij voelt, moet je het gewoon niet doen. Je moet jezelf niet gaan pesten in dat soort periode's. :n

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:15

Ik rijd altijd gewoon door als ik ongesteld ben. Ik heb onwijze last altijd van mijn periode vooral de eerste 2 dagen. Dan voel ik me zelfs zo beroerd dat ik 2 dagen achter elkaar loop over te geven om de 10 minuten. Sinds 2 jaar heb ik , Aleve Feminax uitgevonden. Wat een geweldig pilletje is dat :)) Je hoeft maar 1x te slikken aan het begin van je periode na een uurtje heb je de rest van de week nergens meer last van! Super gewoon!

En comforabel is het natuurlijk niet als je ongesteld bent, daarom heb ik met rijden altijd tampon in. Hoewel het niet echt lekker zit :P. Maar beter dan dat ik continu iets tussen mijn benen door voel lekken :o

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:17

Gewoon tampon en rijden maar. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:22

Ik heb dr geen last van, neem gewoon verschoning mee naar de paarden. Vraag ik wel of daar ik even naar de wc mag ^^

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:15

me_yentl schreef:
En comforabel is het natuurlijk niet als je ongesteld bent, daarom heb ik met rijden altijd tampon in. Hoewel het niet echt lekker zit :P. Maar beter dan dat ik continu iets tussen mijn benen door voel lekken :o

Een tampon hoor je niet te voelen, dat betekent dat 'ie niet diep genoeg zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:18

ik rijd ook gewoon.
buikkrampen heb ik tijdens t rijden geen last van eigenlijk :)

En idd een tampon hoor je niet te voelen, dan zit ie idd niet goed

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:19

De tampon zelf is ook niet het probleem hoor, alleen het touwtje :o vooral met doorzitten :P als je snapt wat ik bedoel :o

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:21

Paracetamol erin als het echt erg is en voor de rest gewoon rijden met die hap!
Zou wat zijn als tijdens de ongestelheid 4 of 5 dagen alles stil ligt. zal toch ook moeten gaan werken, dus rijden gaat ook!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:23

me_yentl schreef:
De tampon zelf is ook niet het probleem hoor, alleen het touwtje :o vooral met doorzitten :P als je snapt wat ik bedoel :o

Dat snap ik niet, wat doe je met het touwtje dan? Ik stop hem altijd ergens tussen de binnenste en buitenste flapjes ( :+ ) en dan voel ik hem echt niet.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:26

Ik rijd ook gewoon door, wel met tampon :j Vind t smerig om met maandverband te rijden, zit je in je eigen bloed te zitten :=
Vind t alleen op wedstrijd wel minder fijn, maar goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:30

ik heb helemaal geen last van t touwtje? :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:42

Tja, bij mij valt die op de 1 of andere manier altijd uit het plekje tijdens het rijden :+ en dan wil het nog wel is gaan schuren :P.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:54

K ga dan liever juist wel rijden, even afleiding en dus merk k helemaal niks van krampen oid! :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 00:01

Yessy schreef:
me_yentl schreef:

Dat snap ik niet, wat doe je met het touwtje dan? Ik stop hem altijd ergens tussen de binnenste en buitenste flapjes ( :+ ) en dan voel ik hem echt niet.

lol :+ dat doe ik ook :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:14

ik rij gewoon hoor, heb nergens last van! :)