Psychologisch onderzoek...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Psychologisch onderzoek...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 02:35

Heb het ook gehad, dagen lang testen, intervieuws en gesprekken voeren totdat je er helemaal doorheen zit...

Is het je tot nu toe gelukt eerlijk te zijn in je antwoorden? Dan gewoon doorzetten. Het is nog maar 1 dagje, hoe moeilijk ook.

En ondanks dat ik voor dat uitgebreide onderzoek al oneindig veel tests en onderzoeken had gehad kwam er bij mij toch iets heel nieuws uit, naast hetgeen dat al bekend was.

Het heeft voor mij de weg naar goede hulp wel degelijk geopend, hoop oprecht dat het voor jou ook zo gaat werken!

Met mij gaat het over het algemeen een stuk beter dan voorheen, voordat die uitslagen bekend waren. Nu weten de hulpverleners waar ze op moeten letten, wat mijn gevaarlijk zwakke punten zijn en hoe ze daar mee om moeten gaan zonder me in een crisis te helpen.

Sinds ik die tests heb gedaan heb ik nog maar 1 kortdurende opname gehad, daarvoor woonde ik half in de kliniek zegmaar. Had er zelfs een eigen kamer. Doordat ze niet goed wisten wat voor mij zou werken, en dus maar in het wilde weg dingen probeerden die regelmatig, maar dus lang niet altijd, succes hadden bij mijn problemen. En waar ik dus over het algemeen slecht op reageerde.

iefke

Re: Psychologisch onderzoek...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:17

LZP -> MW

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:20

Toekie je hebt het er op zitten!!!

Hoe is het gegaan vandaag. Kon je wat met het advies? (Je hoeft natuurlijk niet in detail te treden, maar ik ben benieuwd of je er wat aan hebt.) Heel veel succes in ieder geval met het vervolgtraject, wat die ook moge zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 00:27

Wat heftig Mick75! Mn indicatie-onderzoek zit er nu gelukkig op, maar ik vrees dat het nog maar het begin was. Weet ik eigenlijk wel zeker. Maar dat zien we later wel weer... Bedankt voor je reactie!

Pollewoppy: Even heel kort uitgelegd, ik ga naar het Ambulant Trauma Team (ATT). Er is sprake van PTSS maar verder zijn er (nog) geen diagnoses gedaan. Daar was dit onderzoek ook niet voor bedoeld. Conclusie is wel dat er een hele hoop aan de hand is. Sindskort is er een hulpverlener die de mensen begeleidt die op de wachtlijst staan. Mag ik gebruik van maken en dat doe ik ook wel. Anders zit ik straks nog maanden thuis zonder enige vorm van hulp. Dat red ik echt niet. :o Ik kan zeker wel wat met het advies, al voelt het allemaal nog heel onwerkelijk en onbestemd. Vooral omdat er totaal geen zicht is op de wachttijd. Jij ook bedankt weer voor je reactie. :-)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:29

Toekie, wat enorm fijn dat je je in het advies kan vinden dat is al een enorme stap vooruit.
Jammer altijd van de wachtlijsten maar gelukkig kan je begeleiding krijgen tijdens die tijd.
Toekie meis neem die hulp met beide handen aan en ga ervoor.
Leuk is anders maar hoe meer jij kan geven en mee kan doen (wat heel moeilijk gaat zijn) hoe verder je bent als je naar het ATT gaat.

Dikke :(:)