allergie/hooi koorts test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: allergie/hooi koorts test

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:08

Das waar, maar op een moment van een heftige uitbraak kan een huisarts zo ook wel zien of het hooikoorts is of niet.
Ik loop nu al enkele dagen naar adem te happen, berkenpollenallergie. Wordt er helemaal gestoord van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:19

ja dat klopt, dan krijg je vaak toch sneller iets mee (ipv de uitslag van de test afwachten).
Ik word gek van de kersenboom! kreng zit vol bloesems :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:23

Klopt, en als het middeltje wat je meekrijgt dan ook nog werkt, dan hoef je niet onnodig verder te zoeken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:24

ik heb vandaag weer bloed laat prikken, en een ranzige neusspray meegekregen die ik kan gebruiken totdat de uitslag er is..
allerfree werkte vorig jaar wel bij mij, maar nu geen effect. Maar ontzettend pijn overal, binnenkant neus, is ook helemaal
stuk. Holtes dus onwijs hoofdpijn, oorpijn, mijn keel doet zeer en mijn stem is waardeloos. Heel vervelend als je voor de
klas staat.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:33

Hier exact dezelfde verschijnselen, Randie. En als ik even naar buiten moet, weet ik daarna niet meer waar ik moet kruipen...
Ik heb al meer dan 20 jaar last van hooikoortsverschijnselen maar kan me niet heugen dat het ooit zo erg is geweest als nu.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:42

ogen vallen nog wel mee bij mij, en bij jou suleilitha?
ben vorig jaar ook geprikt maar kwam niet uit :? toen
maar foto's van mn holtes gemaakt, ook niets..

slijmvliezen zijn gewoon zo geiriteerd dat het echt
heel zeer doet.

zondag lekker in de bossen en op de hei paard gereden
ging 's avonds echt kapot %)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:48

Randie:
Ik ben in 2 jaar tijd van niet allergisch voor kat, naar zeer allergisch gegaan :) Dus dat kan zeker veranderd zijn nu!

Enige vreemde is dat ik niet allergisch test op boompollen, maar toch al hooikoortsklachten had voordat het gras ging bloeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:19

Ik heb ook niet echt veel last van mijn ogen, het is meer de mondholte, keelholte en de neus.
Maarrrrrr.... ben net met de moed der wanhoop naar de Aldi gefietst, hoestend en proestend een doosje Cetirizine gehaald, buiten gelijk eentje in de mond gestopt en ik ben zeer verbaasd, ik heb daarna nog slechts eenmaal hatsjoe gezegd...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:15

Heb me ooit bij de HA laten testen met prikjes onder de huis, maar heb zelf het meest gehad aan een test met elektro acupunctuur, omdat hierbij preciezer kan worden gemeten waar je allergisch voor bent, zelfs als je maar een klein beetje reageert komt dat eruit (en het fijne is dat je geen prikjes krijgt!!). Ik ben dus allergisch voor alle grassoorten en ook een aantal boompollen, en reageer ook op verschillenden bloemsoorten.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:24

suus hoe werkt die elektro test dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:27

JOEPIE, ik voel me inmiddels stukken beter na dat ene pilletje Ceterizine... van de Aldi, hoe bestaat het!
Het proesten stopte al snel, en inmiddels is ook het gesnotter bijna over, ik heb sinds de vorige post nog maar twee keer mijn neus hoeven snuiten, WAUW!!!!! Verder is het gekriebel nagenoeg verdwenen, het enige wat er nog is, is een beetje een verkouden gevoel.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:31

ik barst van de koppijn en natte neus en knijp steeds met me ogen alsof de zon in me ogen schijnd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:32

HindaFree schreef:
ik barst van de koppijn en natte neus en knijp steeds met me ogen alsof de zon in me ogen schijnd

grinnik, joh, gauw even naar de Aldi...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:26

die het ik ook aangeschaft vorig jaar, maar kan nou niet zeggen dat ik ze nu vind helpen..Helaas.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:36

Als je zo'n baat hebt bij cetrizine, meld dat dan bij je huisarts kan je het via je verzekering vergoed krijgen. ;) gebruikte het zelf ook altijd totdat het niet genoeg meer hielp en kreeg ik Xyzal, ook zoiets alleen dan net andere concentratie oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:42

Ga ik morgen ook even doen hoor! Maar ik ben allang blij dat het me toch erg veel verlichting gaf, maar liefst 8 uren lang!!!

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:43

Allergie centrum in Utrecht, volgens mij kreeg je een druppeltje vloeistof op je huid en werd doorgeprikt met een naaldje.
Na een zoveel (weet niet meer hoeveel) minuten konden ze zien of je een allergiese reactie had. Volgens mij testen ze een aantal verschillende dingen.
Succes iedergeval. (weet trouwens niet of iemand dit heeft gezegt heb niet alle reacties doorgelezen)

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:04

Colandro schreef:
Allergie centrum in Utrecht, volgens mij kreeg je een druppeltje vloeistof op je huid en werd doorgeprikt met een naaldje.
Na een zoveel (weet niet meer hoeveel) minuten konden ze zien of je een allergiese reactie had. Volgens mij testen ze een aantal verschillende dingen.
Succes iedergeval. (weet trouwens niet of iemand dit heeft gezegt heb niet alle reacties doorgelezen)

Wat jij beschrijft is de krasjestest idd :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:29

Bij mij is m'n hooikoorts vastgesteld via bloedonderzoek, krasjestest was niet meer nodig omdat uit het bloed al bleek dat ik voor praktisch alle boompollen, kruidpollen en graspollen en ik dus simpelweg vanaf februari tot half september zoet ben :+

Moet zeggen dat de klachten dit jaar wel al heel vroeg begonnen zijn en ook al véél heftiger dan voorgaande jaren :\ Niet alleen niesbuien, maar ook ontstoken ogen en verminderd gehoor doordat er constant slijm in m'n holtes zit. Ik heb inmiddels een kleine huisapotheek opgebouwd; Aeriustabletten, oogdruppels, neusspray en Ventalin voor de benauwdheid. Sleur m'n medicijnen ook braaf overal mee naartoe, want ik word genadeloos afgestraft als ik ze vergeet := En ik loop hele dagen buiten met een zonnebril en mensen zich maar afvragen waarom ik om 8.00 's ochtends, als de eerste zonnestralen zich nét laten zien, al met m'n zonnebril op loop :')

Ik ga volgend jaar eens informeren naar die prikken, geloof dat je daar al vóór het seizoen mee moet starten en dan ben ik nu dus weer te laat, maar volgend jaar wil ik dat zeker proberen!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:33

ik heb er vandaag nog 1 gehad :) ik kreeg een soort plakband met nummertjes op m'n arm. naast elk cijfertje kwam een druppeltje en in elk druppeltje prikten ze een gaatje. bij sommig prikjes voelde je niks maar bij andere wel :+ ben gelukkig nergens allergies voor :)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:39

Ik ben ook allergisch voor alle bomen, planten en grassoorten wat ze hebben getest, Heb een aantal x een krasjestest gehad en ook bloedonderzoek. Eerst bij de ha, en 2 x in een ziekenhuis ( 2 x een andere ) ze stuurde me steeds door naar iemand die er mee vanaf wist maar ze wilden steeds niet de uitslagen overnemen maar een nieuwe test doen.
Krasjes doen niet pijn als ze het goed doen, is inderdaad een prikje net in de huid, en daar doen ze dan een druppeltje op van het vloeistof waarop ze doen testen, en voor elke ding waar ze op testen doen ze dat opnieuw. Geloof maximaal 10 per onderarm, dus dan kunnen ze op 19 dingen testen, want eentje is om te kijken of je uberhaupt wel op de test reageerd.
Als je allergisch bent is de jeuk idd wel erg vervelend, maar ik kreeg gelukkig meteen tabletten erna tegen de allergisch reactie dus was het met een half uur ook weer weg.

Ik gebruik standaard het hele jaar door allergietabletten ( xzall ) en ben nu sinds 2 maanden me oogdruppels en neusspray weer aan het gebruiken.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:00

Ik heb toevallig vandaag op stage nog allergietesten gedaan bij mensen.
Gewoon met verschillende druppeltjes en dan kleine krasjes erin.
Is niet pijnlijk, maar wel een beetje gevoelig. Er wordt dan gewoon een standaard reeks getest, huisstofmijt, schimmels, paard, hond, kat, bomen, pollen etc. En als je iets anders wilt laten testen kan dat ook. :)

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:34

Ja klopt, heb die ben ook op die getest Pasamba, heb hooikoorts en licht allergies voor paarden :(
Mijn broertje had er stuk of 24 krasjes met die krasjes test.