Hoe lang heb je zwanger gereden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Hoe lang heb je zwanger gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:22

Thnx, proficiat met je verjaardag trouwens :) Tweede gaat inderdaad vaak makkelijker. Ik heb zelfs maar een halfuur ween gehad bij de jongste ;)

Ja, ik weet de reden wel, maar die ga ik hier zo niet op gooien. Ik pb je wel even :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:16

tomcat701 schreef:
[***] schreef:
Tot een week voor de bevalling heb ik nog rijles gehad :D

Wat??? had je geen buik die in de weg zat dan?
Hoe kwam je er op en af dan?

Jawel, maar met je handen iets breder zetten was dat geen probleem. En op en af stappen deed ik met een bankje, maar dat moest ik met mijn 1.57 en een paard van ruim 1.70 normaal ook al :+ Moet zeggen dat ik op het laatst nog best nehoorlijk goed in staat was om hem los te werken.
Opzadelen vond ik het zwaarste :o

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:17

Ik stap nog wel eens op via de trekhaak van mijn auto :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:19

dat met de bekkenbodem is denk per persoon verschillend.
mijn bekkenbodem was zo strak geworden door turnen en daarna jaren paardrijden, dat ik de eerste keer lang bezig ben geweest met persen.
bij mijn tweede was het overigens twee keer persen en ze was er.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:20

Blue_Eyes schreef:
Ja, ik weet de reden wel, maar die ga ik hier zo niet op gooien. Ik pb je wel even :)

wat zal dat ontzettend moeilijk moeten zijn (geweest)!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:29

Wat hebben er veel van jullie nog lang doorgereden! Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik denk dat ik niet zo heel lang door zou rijden. Alleen al omdat ik bang zou zijn dat ik eraf zou vallen.

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:41

Ik ben 38 jaar en nu 28 weken zwanger, maar ben sinds deze week toch maar gestopt met rijden. Het waren alleen nog maar stapritjes en een klein drafje, maar mijn buik zit echt in de weg nu. Bang om eraf te vallen heb ik helemaal niet gehad, maar het voelt gewoon niet zo lekker meer. En mijn allerliefste vriendinnetje neemt het nu van me over dus ik kan met een ger ust hart stoppen!
Bij mijn eerste dochtertje heb ik tot 30 weken gereden, maar toen moest ik stoppen omdat zij te klein bleef. 's ochtends eerst nog gereden en 's middags moest ik naar de gyneacoloog. Ik dacht dat ritje heb ik toch nog maar gedaan!!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:16

Niwla schreef:
Wat hebben er veel van jullie nog lang doorgereden! Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik denk dat ik niet zo heel lang door zou rijden. Alleen al omdat ik bang zou zijn dat ik eraf zou vallen.

Het ligt natuurlijk voor een groot deel aan je lichamelijke gesteldheid en vooral het paard dat je onder je kont hebt. Als je een paard hebt waarvan je zeker weet dat het risico om er van af te vallen net zo groot is als het risico om van je fiets of van de trap te vallen is het geen probleem vind ik ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:56

Ik ben na 14 weken gestopt met rijden, toen ik er achter kwam.
Ik val nogal met grote regelmaat van een paard af en wilde dus niks riskeren!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:05

@ odetteke: Maar een paard is een dier en geen ding, je kunt het dus nooit zeker weten.
Wat voor mij de overweging was om meteen toen ik wist dat ik zwanger was te stoppen (terwijl ik een super brave haf heb) was dat ik zelf een keer met paard en al ben gevallen en dit ook een aatal keer heb gezien. Je paard kan dan nog zo braaf zijn maar dat soort dingen heb je neit in de hand. Ook is er een keer een paard over mijn buik gelopen nadat ik er voorover af gebokt was, leek me ook geen aanrader als je zwanger bent. (Dit was beide keren niet met mijn eigen trouwens)
Ik vind het ieder eigen keus om door te rijden tijdens een zwangerschap maar ik verbaas me er altijd over hoe luchtig erover gedaan wordt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:09

Niet het eerste topic met deze vraag....

Bij de eerste ben ik met 16 weken noodgedwongen gestopt vanwege bekkenklachten. En 6 weken na de bevalling weer voor het eerst gereden.

Bij de tweede had ik daar geen last van en heb tot 30 weken regelmatig gereden en daarna af en toe. M'n laatste intensieve les was denk ik met 25 weken ofzo? Ik heb met 35 weken zelfs nog een klein buitenritje gemaakt. Twee weken later (nu 4 weken geleden) ben ik bevallen. En drie weken na de bevalling zat ik er weer voor het eerst op. Wel 10 minuutjes alleen stappen. En afgelopen zondag was de tweede keer (vier weken na de bevalling). Zelfs alweer stukje gedraafd en galop gedaan. Wel maar 15 minuten.

Het risico op vallen moet ieder voor zich inschatten. De kans dat ik van mijn paard val is net zo groot, of kleiner dan ik van de trap of van de fiets zou vallen. En ook autorijden is niet zonder gevaar. Dan kan je dus wel in een gouden kooitje gaan zitten, als je alles wilt uitsluiten... en dan nog.

Ik zou niet op een vreemd paard of druk paard stappen. Ik heb gelukkig een heel cool paardje en ik rijd al jaren intensief, dus weet wat ik doe. Ik nam geen risico. Ging geen buitenritjes maken langs enge dingen. En als ik twijfelde, dan stapte ik niet op. Ik gebruikte dus wel mijn verstand.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:14

ik heb gereden tot 2 weken voor de bevalling

ik rij altijd buiten,dus geen bakrijden, springen of zo maar gewoon stukje draven en een galopje lukte ook nog wel :D
de boer hielp me te paard en hield me het 8tje in de gaten[ liep een rondje buiten waar de boer mij kon zien duurde ong 50 min]en hielp dan weer afstappen
ik had toen een KWPN merrie van 167 cm basistype van 18 jr :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:19

ik ben wel blij als ik weer kan rijden
ik mis het echt wel

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 08:25

onley schreef:
ik ben wel blij als ik weer kan rijden
ik mis het echt wel

Oh het idee dat ik straks niet kan rijden lijkt me heel erg vervelend.
Gelukkig ben ik in de zomer uitgerekend en staat hij dan 24 uur per dag op het land, en heb ik een hele goede bijrijdster die staat te popelen om hem straks te doen, maar toch.

Mij hoor je trouwens niet klagen hoor....ben SUPER blij dat ik zwanger ben!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:05

Wanneer ben je uitgerekend Tomcat?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:24

Ik heb bij de eerste door gereden tot 4 weken voor de bevalling.
Dat was 1 keer in de week een manegeles van een uurtje.

Nu ik weer zwanger ben zie ik wel hoelang ik door rijd. Ben nu bijna 18 weken en tot nu toe gaat het rijden me goed af en voel ik me er lekker bij dus ga ik nog even door.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:38

SpeedyCorsa schreef:

12 september zit nu in mijn 20ste week, dinsdag weet ik eindelijk wat het wordt!
kan echt niet wachten..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:44

tomcat701 schreef:
SpeedyCorsa schreef:

12 september zit nu in mijn 20ste week, dinsdag weet ik eindelijk wat het wordt!
kan echt niet wachten..

spannend dan ;)

ik heb helaas geen bijrijder of iemand die me paard verantwoord beweging kan geven
ik durf er zelf niemand op te zetten omdat ik wel weet wat die voor een fratsen heeft
en als je daar niet mee overweg kan kan ik straks wer overnieuw beginnen

morgen komt de smid de laatste x kappen
en dan de volgende x krijgt die weer ijzers eronder dan ben ik bevallen
en heb ik hem weer opgepakt kwa conditie

hij verveelt zich wel dat arm beest :(:)

voor de zwangeren dit is een leuk topic
waar bevalling in worden bijgehouden
[HK] pff over 2 dagen uitgeteld ben best nerveus

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:46

Oh dat lijkt me wel heel vervelend, heb je ook niemand die hem "gewoon"beweging kan geven?
Of misschien alleen kan longeren? Gelukkig is het nu zomer.
Goede planning eigenlijk... :Y)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:31

ja het longeren doe ik toch echt liever zelf net als het rijden
ik wil wel proberen om hem morgen te longeren
gelukkig staat die de hele dag op de wei maar je merkt wel
dat die zich verveelt.

ach morgen eens flink opjagen dat vind die ook heerlijk
even fijn spelen met hem