Hoe weet je of blond je staat..!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:11

van donker naar licht verven gaat over t algemeen niet! Dan krijg je oranje of groen en al dat soort carnavals kleuren!

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:12

Via de site: http://www.taaz.com kun je kapsel en verschillende kleuren proberen op je foto! Je moet je wel registreren maar je krijgt dan wel een goede indruk wat je staat!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:12

Ik vind dat donkere juist bij jou staan. :)
Maar als je echt graag blond wil dan zou je toch eens bij een kapper om advies vragen. En als je het niet vertrouwt dan ga je gewoon langs 2 a 3 kappers. Dan heb je iig zekerheid. ;)

je kan het ook oplichten met highlights en lowlights.
Krijg je het ook een stuk lichter van. ;)

19LindA83

Re: Hoe weet je of blond je staat..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:19

Eigenlijk heb je je keuze al gemaakt..... je wil hoe dan ook blond!!! Ik denk dat het je best zal staan... Je kunt je even goed laten informeren bij de kapper, en even zorgen dat je een pot haarmasker in huis hebt...je haar krijgt van blonderen wel een optater!
Ik wacht op foto's van jou met blond haar!!!!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:19

Ik wil ook niet wit-blond maar beetje donkerblond, heb van mezelf ook donkerblond-bruin en tijd geleden heb ik het donkerbruin geverft.
maar mijn kapper komt deze week, dus zal haar even advies vragen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:20

19LindA83 schreef:
Eigenlijk heb je je keuze al gemaakt..... je wil hoe dan ook blond!!! Ik denk dat het je best zal staan... Je kunt je even goed laten informeren bij de kapper, en even zorgen dat je een pot haarmasker in huis hebt...je haar krijgt van blonderen wel een optater!
Ik wacht op foto's van jou met blond haar!!!!

Dankjewel, iemand die het positief inziet :+ :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:27

Cinnepin schreef:
van donker naar licht verven gaat over t algemeen niet! Dan krijg je oranje of groen en al dat soort carnavals kleuren!

Ik heb van nature donker haar, maar toen ik een jaar of 16 was was ik goudlokje voor mijn omgeving :)
Geen oranje en geen groen, als het groen wordt doe je het niet goed. Oranje krijg je volgens mij als je je haar rood verft, dan moet je het dacht ik eerst ontkleuren en dan rood verven en uiteindelijk vervaagd het langzaam.

@ ts: laat het door een kapper doen en ga niet zelf proberen :)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:27

Ik ben ook van origine blond.... tegen de herfts ga ik meestal wat donkerder om dan vervolgens met de zomer weer lichter te gaan... dus ik snap wel dat je weer toe bent aan iets anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:31

gewoon steeds meer hightlights tot je ineens blond bent! :P
ik ben gewoon in 1x naar blond gegaan, geen last van groen enzo hoor :)
als je je haar daarna lekker in een masker zet en de punten met cremespoeling is er niks aan de hand ! ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van je eigen haar!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:34

Ik laat het sowieso door mijn kapper doen. Maar wil eigenlijk meteen richting blond gaan. en nee, geen wit blond maar gewoon leuk donkerblond tintje!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:34

Ik ben van nature heel donker bruin, maar naar mate ik ouder werd en
meer grijze haren kreeg ben ik mijn haar blond gaan verven. Ik doe
alleen wel altijd highlights en niet egaal blond in verband met de uitgroei.
Wel heel veel plukken zodat het behoorlijk blond is en mensen die mij niet
van vroeger kennen denken dat ik altijd al blond geweest ben :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:37

Als je donkere wenkbrauwen en alles hebt, zou ik het niet doen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:45

Ook ik ben een meid die vaak van haarkleuer veranderd alleen ik heb mijn haar nu nog kort.. Zelfs dan ga ik van zwart naar wit en begin ik met highlights..Eerst heel veel en daarna steeds weer highlights...en dan kun je wel de rest van je haar bijkleuren, maar met onwijs veel highlights kun je al zien of blonder echt jouw kleur is! En idd neem een goede kapper en nieteen waar je haar groen of oranje wordt... en misschien wel blond maar dan weer heel kort omdat het zo doood is als de pest

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:47

Bedankt voor de reacties, maar zoals ik al eerder heb gemeld geloof ik, het staat vast ik blond wil. dus gelieve geen reacties meer of je het wel zou doen of niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:51

Ik denk juist dat het je wel heel goed gaat staan. Ok, peroxide blond vind ik persoonlijk erg lelijk, maar een mooi donkerblond tintje lijkt me best mooi. Het kleurt door de zon toch vanzelf lichter :P

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:27

Ik was zo goed als donkerblond van mezelf,echter was ik toen ik klein was wel blond ben ook zo geboren,echt blond,heb het in verschillende kleuren gehad nu al en jaartje blond en het bevalt me prima krijg alleen maar leuke reacties...
Gewoon proberen zou ik zeggen,ik heb het alle kleuren van de regenboog gehad dus dat de gaande sja ik probeer gewoon in het niks nouja dan verf ik het een maandje later weer over. :7 :o :D ..
Al hout ik het nu op blond voorlopig.. ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:58

ik zou als ik jou was eerst eens een pruikenwinkel binnen lopen
kan je gelijk zien of het staat

als je van jezelf een wat roze gezicht (huidskleur) hebt, zou ik het niet doen.. dan krijg je echt een varkensgezicht.. qua kleur dan he :P

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:29

Proberen kan altijd, blijkt dat het niet bij je staat.. ach dan weet je dat voor de volgende keer. :Y)
Ik ben zelf overigens eerst naar de kapper gegaan (ben van mezelf donkerblond)... maar die heeft het meer oranje/geel dan blond gemaakt. Goudblond noemde die !@$# dat. }:0 Werd een stuk mooier toen ik zelf maar met een pakje verf van de etos aan de slag ben gegaan. Doe het voortaan dus mooi zelf... scheelt weer een bak met geld.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:09

Echt niet doen.. Echt niet ;) Die uitgroei die je snel krijgt ziet er niet uit en blond lijkt al heel snel nep als het niet van jezelf is. Ik zou gewoon heel veel highlights in je haar laten zetten.. Dat lijkt veel natuurlijker en je hebt geen last van die nare uitgroei.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:17

M_R schreef:
Je hebt ook blonde verf.. hoeft dus niet perse door blonderen.

Ik zou het ook wel willen maar vind het zo lelijk als die uitgroei komt of je heel blond haar hebt en nog gewoon dondere wenkbrauwen

gna gna, ga dat maar eens doen op donkerbruin haar, ik wil wel graag een foto ~~}>
ik verzeker je op coupe Queensday :D ik ben elke zomer blond, elke winter bruin, ik heb nu gewoon weer me eigen haarkleur, enig idee hoe vervelend bijwerken is? heel erg vervelend, uitgroei van blond naar bruin vind ik ook niet mooi om te zien. en nadat je je haar geverfd heb krijg je het zelden in je oorspronkelijke kleur terug, goed nadenken dus!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:18

Uitgroei hou je ook wel bij highlights...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:22

wat ik jou zou adviseren is het juist wel lekker blond te laten verven en dan low lights te gebruiken dan houdt je toch de wat donkere tinten in je haar. hoogstwaarschijnlijk zal dit vanzelf al wel gebeuren als je al donker van je zelf bent. en in 1 keer zal je het waarschijnlijk niet helemaal blond krijgen. denk zelf dat het je heel leuk zal staan. het zal je een volwassenere uitstraling geven.
ben erg benieuwd naar het resultaat

en wat de rest zegt over het van donker naar licht gaat best als je het maar in stapjes doet en met de juiste middelen.

ik ben heel erg blond van mezelf en heb het jaren donker gehad en nu heeft een vriedin van me vorige zomer alles ontkleurd en heel licht bruin tintje in gezet met highlights. heb het uiteindelijk tegen de herfst weer wat donkerder geverft en sinds paar maandjes zelf met verschillende blondverf weer langzaam aan naar blond gegaan. het is momenteel weer bijna helemaal mijn eigen haarkleur. wel dankzijn john frieda... in deze lijn zit een conditioner die je haar ook wat meer oplicht en goed voed.

zorg wel voor voldoende haarmaskers en de juiste shampoo. want of je het nu ontkleurd/blondeerd/verft je haar heeft er wel onder te lijden

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:33

Ik denk dat je heel bleek gaat lijken, maar inderdaad, anders even proberen met Photoshop of een pruik opzetten :P

Maar vind het donkere je heel goed staan :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:40

ik heb ook bruin haar en wil al jaren eens blond proberen, maar durf het tot nu toe niet. Ben erg benieuwd hoe het bij je gaat worden. Ik ga denk ik ook maar eens zo'n photoshop programma uitproberen.
Heel veel succes met je blonde haren.
een aantal bekende tv persoonlijkheden zoals ellemieke vermolen zijn ook niet blond van zich zelf, maar ziet er toch niet gek uit he, dat blond?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:52

Devenyy schreef:
Ik denk dat je heel bleek gaat lijken, maar inderdaad, anders even proberen met Photoshop of een pruik opzetten :P

Maar vind het donkere je heel goed staan :)

Je gaat juist niet bleek lijken :)