Hooikoorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:40

Hier nog een patiënt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik amper iets gebruik, ben te eigenwijs.
Pilletjes helpen niet en neusspray verwondt mijn neus, dus dat doet alleen maar zeer.
Op dagen dat ik echt onwijze last heb, houd ik maar gewoon een zakdoek bij de hand en laat ik het over me heen komen.
Inmiddels gaat het redelijk goed op deze manier en ik ben toch echt wel flink allergisch. :+

Ik heb overigens in huis:
- fluticason
- aerius
- xyzal
- kalisvaart neusspray (keukenzoutoplossing)
- Otrivin
- en nog meer wat ik even vergeten ben :Y)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:50

Ik heb alle middeltjes van drogisterijen over de jaren uitgeprobeerd.
Na verloop van tijd gaat het toch minder goed werken.
Zo ook die Aerius pilletjes.

Sinds een paar jaar helpen die dus halverwege de zomer amper en dan zit ik aan twee pilletjes per dag.
Neusspray en oogdruppels gehad van de dokter (Livostin en Livocab), maar dat verergerde de klachten bij mij.
Vorig jaar Telfast pilletjes gebruikt en die hielpen super.
Maar de vraag is voor hoe lang. Ik probeer zo lang mogelijk met de Aerius pilletjes te doen en dan een 'kuurtje' Telfast als het niet meer gaat.

Zit ook te denken om alternatieve kant te gaan proberen, ik word er helemaal gek van!
*en vooral leuk i.c.m. astma

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:52

urselin schreef:

Daar is Symbicort dus ook heel goed voor, ik weet niet of dat in Nederland ook verkrijgbaar is?

Twaalf

Re: Hooikoorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:55

Ik gebruik sinds een paar jaar Symbicort, maar mijn weerstand blijft aan de lage kant.
Mijn longfunctie is wel van 62% naar 78% gegaan met Symbicort :j

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:58

Ook hier iemand met (gelukkig lichte) hooikoorts.
Ik heb hele fijne oogdruppels van de dokter gekregen en dat niesen neem ik dan maar voor lief :Y)
Oogdruppels is net zo'n flesje als de sterilon die je mee kreeg voor je pas geschoten gaatjes in je oren alleen dan met een groen dopje.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:13

Voor mijn longfunctie heb ik flixotide met de aerochamber, de discus kreeg ik niet voldoende mee binnen.

Dat gaat vrij goed nu :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:06

Ik heb me geabonneerd op de email met pollenvoorspelling

http://hooikoorts.weeronline.nl/

Dan kan ik de echte medicijnen innemen als het nodig is. Vandaag had ik totaal geen last. Het was vanochtend een beetje miezerig, dat scheelt dan meteen.

Als ik jullie zo hoor heb ik geen klagen. Ik moet alleen maar vreselijk niezen. Meestal vooral in de avonduren/ eind vd middag.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:13

Door mijn huisstofmijt allergie, heb ik het hele jaar door last.... Vandaar dat ik ook standaard medicatie gebruik ;)

Hoewel ik daar in de zomer wel echt veel strikter in ben! 's Winters kan ik het wel eens overslaan :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:18

*klaagt al niet meer* :o

het hele jaar door %)

da's echt niet leuk zeg :(:)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:19

als je op post repy drukt, reageert de google ads meteen met deze advertentie

http://hooikoorts.avogel.nl/index.php

:+

da's wel het spulletje dat ik nu in huis heb, ben benieuwd of het werkt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:22

Arabesk schreef:
Ik heb me geabonneerd op de email met pollenvoorspelling

http://hooikoorts.weeronline.nl/

Dan kan ik de echte medicijnen innemen als het nodig is. Vandaag had ik totaal geen last. Het was vanochtend een beetje miezerig, dat scheelt dan meteen.

Als ik jullie zo hoor heb ik geen klagen. Ik moet alleen maar vreselijk niezen. Meestal vooral in de avonduren/ eind vd middag.

Dat is wel handig van weeronline!

Bij mij begint het heel vroeg en het loopt heel lang door.
's Ochtends en 's avonds het ergst!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 07:34

Diablo schreef:
urselin schreef:

Daar is Symbicort dus ook heel goed voor, ik weet niet of dat in Nederland ook verkrijgbaar is?

Symbicort is ook in Nederland verkrijgbaar. Maar wel via je huisarts/longarts.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:24

Arabesk schreef:
*klaagt al niet meer* :o

het hele jaar door %)

da's echt niet leuk zeg :(:)

Dat maakt het voor jou niet minder erg toch :)

Ik weet inmiddels niet beter en heb er daardoor weinig echt 'last' van. Het went!
Wat ik vervelender vind, is dat ik door mijn pollenallergie ook veel fruit en aardappelproducten niet kan eten. Maar goed, ook dat went!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:31

Hoor hier veel mensen die toch allemaal pilletjes en sprays gebruiken. Dat deed ik zelf in 't begin ook wel, maar ik was zo blij toen iemand me erop wees dat acupunctuur je ook van je klachten af helpt. Gewoon heel de zomer zonder pilletjes en sprays :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:36

Heb al van alles geprobeerd, homeopathie, bio resonantie en reguliere medicijnen (pillen en neussparay). Combinatie van xyzal en nasonex werkt tot nu toe het best, maar ik ben sinds een maand of twee gestopt met de pil en wil graag proberen of ik zwanger kan worden. Probleem is dan dat ik de neusspray en de pillen niet meer kan gebruiken omdat nooit is onderzocht welke risico's er zijn als je deze medicijnen gebruikt wanneer je zwanger bent. Ik ga dus maandag de huisarts bellen om te overleggen wat ik wel kan gebruiken want begin nu toch wel serieus last te krijgen van de pollen in de lucht. Binnen blijven is geen optie als je een hond en een paard hebt, en ik wil ook wel graag genieten van het mooie weer.

Ben wel benieuwd hoe anderen dit tijdens hun zwangerschap gedaan hebben, welke medicijnen mocht je wel gebruiken? Ik ben groot voorstander van natuurlijke en alternatieve geneeswijzen maar heb hier tot nu toe weinig effect van gezien bij mijn hooikoorts (sterker nog, het hielp me niks) en ben dus echt op zoek naar reguliere medicatie die je kunt gebruiken icm zwangerschap.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:38

Acupunctuur ook al geprobeerd Susan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:03

ik ook hooikoorts mensje.. ik heb toen van de dokter een neusspraymeteenkeilangenaamgekregen die wel hielp :+

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:04

Merken jullie overigens ook dat je meer slaap nodig hebt in het hooikoorts seizoen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:10

Ik werd er wel altijd erg moe van ja. Alsof 't je lijf een beetje uitput.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:16

ik voel me altijd heel duf, zo futloos.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:19

Het vraagt inderdaad ook gewoon veel energie van je lichaam volgens mij..... Ik begin het nu alweer te merken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:30

Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen van de jeuk, verstopte neus én prikogen :=
Werd er helemaal gestoord van :+

Ik heb van de allergoloog, huisarts, longarts en de knoarts de volgende medicatie gekregen :=
oogdruppels, symbicort (maar dat is voor de astma), aerius tabletten, flixonase nasule (neusdruppels).
Maar weerstand blijft laag en voor het eerst dit jaar heb ik eczeem erbij gekregen (jeeej....).
Medicatie werkt helaas niet meer, na de zomer begin ik met de immuumtherapie tegen de graspollen! :D duurt wel 3 tot 5 jaar... eerst wekelijks prikken met graspolallergenen en daarna maandelijks. Maar ja als het werkt, prima!
Homeopaat heeft voor mij niets uitgehaald helaas!

Ik ben het hele jaar door moe, als ik heb gewerkt, naar college ben geweest of wat dan ook, moet ik altijd even liggen.
eens in de 2 maanden krijg ik altijd een zware infectie in de luchtwegen, terwijl ik slecht reageer op de gebruikelijke antibiotica... dus ik krijg steeds zwaardere kuren (daarom word ik ook goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis :) ).

Binnenkort naar de dietiste, in de hoop dat zij iets ontdekt in mijn voedingspatroon wat aangepast kan worden zodat mijn weerstand kan verbeteren.

Ik ga ook alleen maar in het weekend naar het paard toe... anders is het niet te doen voor mij...

Ik douche altijd direct nadat ik bij de paarden ben geweest en dan ook direct de kleren in de was :)

Ik ben ook het hele jaar door ziek/allergisch (maar ja, komt door de huisstofmijtallergie en harige dieren).
Loop dan ook al vanaf mijn 5de in het ziekenhuis :=

Immuumtherapie is dan ook mijn laatste hoop...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:33

Hopelijk werkt het voor je :) Er worden wel goede resultaten mee behaald schijnt!

Ik heb het er destijds ook over gehad met de allergoloog..... maar ze wilden er niet aan beginnen toen :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:37

Ik was nu 'gevalletje hopeloos' := en omdat mijn gezondheid verslechterd (elke 2 maand een loeizware kuur die normaal alleen oude mensen krijgen is natuurlijk niet gezond, al is het beter dan vorig jaar: toen kreeg ik elke maand een kuur :=) en alle medicatie was al opgeschroeft en kon niet meer veranderen. Dus ik hoop echt dat het werkt!
Mocht het niet werken... dan ga ik onder een scan om te zien of ze iig operatief iets kunnen doen zodat ik minder vaak onstekingen krijg in de bovenste luchtwegen.

Ik zei ook al tegen die man: wat is nou 3 tot 5 jaar, als ik daarna de rest van mijn leven eindelijk eens kan genieten van de geur van gemaaid gras! :D
(80 procent komt van de klachten af!)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:38

Ik heb er gelukkig (afkloppen) nu nog geen last van...
Komt zeker weten :+

Ik gebruik vaak wat anders. Eerder ook allerfree gebruikt, net zoals de TS, maar dit hielp het jaar daarop niks meer :n
Sinds vorig jaar Aerius en een fluticon(?) neusspray.
Livocab oogdruppels heb ik ook nog, die werken gelukkig wel altijd.

Verder loop ik zo'n beetje constant met een zonnebril op, want dat help nog een beetje :)