Striae op bovenbeen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Striae op bovenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:41

Ik heb ook striae op mijn bovenbeen, heel klein beetje op mijn heupen en ook heel wat op mijn borsten, maar mij maakt et geen reet uit, want zoveel vrouwen hebben het :P vooral in de pubertijd!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:48

Citaat:
Ben constant bezig met wat andere wel niet van mij zouden denken

Mensen denken toch wel dingen, het maakt niet uit.
Zelfs al zou je perfect zijn, dan nog steeds zal je niet in de smaak vallen bij iedereen..
Smaken verschillen nou eenmaal..

Wat die mensen denken is hun probleem, daar heb jij feitelijk geen last van.
En geloof me.. mannen kijken toch wel, die zien gewoon iets vrouwelijks lopen met 3 dingen (even oneerbiedig: een stel tieten, kont en k*t.., daarna gaan ze pas een compleet beeld vormen), en de ene zal het weten te waarderen, de andere niet.

Als ik me om elk ding af zou moeten vragen wat een ander van mij vond, zou ik het erg druk hebben in mijn leven.. :D :o nee, als ze willen kijken kijken ze (streelt toch je ego) en als ze niet willen kijken kijken ze niet..

Ife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:49

Even kijken of ik ze heb. :P
Striae loos hier. :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:56

Ik heb het ook op mn bovenbenen en las in een ander topic hier dat Bio-oil bij de meeste hielp dat heb ik dus ook gehaald.
Het is een olie dat je erop smeert 2 keer per dag en ik merk al dat het minder (zichtbaar) wordt :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:49

MARILYN_ schreef:
En waarom zie ik dan nooit iemand met striae rondlopen in het zwembad :Y) ? Maar blijkbaar maak ik me weer druk om niks. Na hoe zo'n lange tijd vervaagt het ongeveer? En als ik nou niet meer aankom word het dan ook niet erger?

Pff.. accepteren kan ik het sowieso niet.. zit hier gewoon te janken achter mijn computer :o

waarschijnlijk omdat jij er bij jezelf enorm op let en bij anderen niet ;)
Iedereen die ik ken heeft het, borsten, billen, buik, bovenbenen, achter op de heupen vlak bij de overgang naar de bil ;)
Tis iets heel normaals en helaas doe je er niet al te veel tegen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:50

Idd... geen drama van maken, iedereen krijgt/heeft het :P alleen die skinny modellen waarschijnlijk niet maar krijgen het wel zodra ze zwanger zijn omdat de huid dan zo erg uitrekt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:37

lifaya schreef:
Idd... geen drama van maken, iedereen krijgt/heeft het :P alleen die skinny modellen waarschijnlijk niet maar krijgen het wel zodra ze zwanger zijn omdat de huid dan zo erg uitrekt.

Zelfs daar zijn vrouwen tussen die striae hebben :) Niet ieder model was in het begin zo slank haha en zelfs slanke vrouwen kunnen het krijgen

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:39

die vrouwen in de boekskes hebben het vaak ook...alleen worden zij eerst bewerkt in photoshop
ze hebben vaak zelfs geen moedervlekjes..:P (of geen navel :=)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:44

ik heb het ook hoor :j op mijn bovenbeen, en onder mn billen...
en ben helemaal niet dik, ben nu 14 jaar oud. Ik ben wel opeens heel hard gaan groeien, daardoor komt het. Ik erger me er wel aan hoor, schaamde me er ook voor. Maar nu ik lees dat zoveel meisjes het hebben. Inderdaad lekker bruin worden.
Was laatst wel een reclame voor olie tegen striae, ook als je het al had... leek me nogal onwaarschijnlijk, want het zijn toch littekens?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:44

Wit? de mijne zijn meer paars/blauw :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:47

in het begin waren ze bij mij rood, worden nu wit :j

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:47

Ik ben ook niet echt dik te noemen zeg maar ;) hahaha maar ik heb het ook hoor, gewoon een groeispurt van je huid die te snel gaat. Het is eigenlijk een soort littekenweefsel, dit kan na een tijd vervagen of je kan het blijven zien, net als 'gewone' littekens.

Als je het blijft zien heeft het weinig zin om bruin te worden, aangezien littekens dan juist meer opvallen :P

Maar niet echt iets om je druk over te maken, (bijna) iedereen heeft er 'last' van

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:52

Ik heb het ook. Borsten( die zijn flink gaan groeien :=), en heupen. Niet zop mooi, maar wat doe je er aan.
Eerst waren ze rood, nu zijn ze wit en vallen ze eigenlijk niet meer zo op. Zeker als ik bruin ben, zijn ze nauwelijks aanwezig!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:00

Frouk schreef:
lifaya schreef:

Zelfs daar zijn vrouwen tussen die striae hebben :) Niet ieder model was in het begin zo slank haha en zelfs slanke vrouwen kunnen het krijgen

Ja hoor, ik kan toch zeggen dat ik echt dun ben (hoewel boven de 30 veranderd ook dat opeens ;) )
Ook ik kreeg ergens in mijn pubertijd hele mooie strepen.
Het hoort bij vrouw worden blijkbaar, en echt, het valt jezelf meer op dan anderen. Bijna iedere vrouw heeft het.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:01

Lies_Tijger schreef:

Worden vanzelf wit, ff geduld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:44

Moet je eens zwanger worden :Y)

Ach, in het begin is het even balen want je hoopt altijd dat je net die ene bent die er aan ontkomt (net als cellulitis :)) ) maar och, de halve wereld loopt gesilverlined rond, inclusief de mannen!

Bij de Hema verkopen ze tubes met een zalf tegen zwangerschapsstriemen, was destijds iets van 5 Euro, en die helpt wel wat, zowel tegen striae als tegen cellulitis.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:46

MARILYN_ schreef:
En waarom zie ik dan nooit iemand met striae rondlopen in het zwembad :Y) ? Maar blijkbaar maak ik me weer druk om niks. Na hoe zo'n lange tijd vervaagt het ongeveer? En als ik nou niet meer aankom word het dan ook niet erger?

Pff.. accepteren kan ik het sowieso niet.. zit hier gewoon te janken achter mijn computer :o

Omdat je er misschien niet op let?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:50

Tja, ik heb het ook, maar maak me er niet druk om, want echt bijna iedereen heeft het.

Ach, maak je niet druk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:37

Ik ben toen ik 12 was ineens heel hard gegroeid gevolg is striae op mijn benen, heupen, billen en borsten terwijl ik niet dik ben.
Ik ben gewoon zo hard gegroeid dat mijn lichaam niet rustig mee kon groeien.
Vond het in het begin wel vervelend toen ze nog zo duidelijk te zien waren maar nu zijn ze wit en boeit het me eigenlijk niet zo.
Mijn vriend ziet ze niet eens als ik ze niet aanwijs en die ziet mij al 6 jaar lang elke dag naakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:43

Lies_Tijger schreef:

Dat is in het begin, naarmate ze langer er zijn, worden ze witter :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:48

Hét bewijs dat wij vrouwen ware tijgers zijn...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:51

grauwwww :')

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:53

1 ding is zeker: het gaat nooit meer weg. Maar na een tijdje zie je het donkerpaarsige niet meer en valt het nauwelijks op. Ik heb het ook, op borsten en benen en ik heb ook nog putten :+ die zijn pas echt erg! Stiae vind ik helemaal niet erg.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:55

Nou, ik denk dat je het inmiddels al wel weet maar ik zal je ook nog even uit je droom helpen:

1) Smeren helpt niet. Smeersel komen namelijk nooit verder dan je opperhuid (bovenste laagjes) en striae ontstaat veel dieper.
2) Het gaat niet meer weg, het vervaagt hooguit.

Wat moet je nu doen:
1) Stoppen met huilen
2) Bijna iedereen heeft het, het is geen imperfectie. Het is iets normaals. Mensen die het niet hebben zijn eerder de uitzondering.

Ik heb het ook, evenals putjes in mijn billen en dijen. En ik kan je vertellen, ik heb er geen dag last van gehad. Ik voel me er niet minder sexy door en mijn vriend vind mijn billen en benen echt heerlijk...

Oh meid...als je HIER al over in zit. Dan vraag ik me af of je verder wel iets hebt meegemaakt in je leven.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:55

mijn vriend vind mijn "streepjes" schattig :D