Langer licht! Skaters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Langer licht! Skaters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:32

Ik ben vorige week met rolschaatsen vol op mijn bek gegaan :Y). en nu zit ik met een gat in mijn knie!
Maar wil deze week ook weer gaan rolschaatsen, bij mij achter is een heel stuk net geasfalteerd en dus helemaal mooi, zacht en glad!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:36

Ik pak mezelf helemaal in! Polsen, ellebogen en knieen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:51

Ik ga het gewoon heel dapper zonder bescherming proberen. Schaatsen doe ik ook zonder ingepakt te zijn. En om nou m'n motorpak aan te trekken om een rondje te gaan skaten...? :')

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:54

Meest doe ik wel polsbeschermers om met skaten, alleen als het heel warm is vind ik dat echt helemaal niets.. Ik ben benieuwd of ik er nog wat van bak..
Helaas moet ik vanmiddag nog naar school, dus vandaag gaat het niet meer lukken..
het weekend wordt mooi dus dan ga ik heel vroeg op mn skates staan, is het nog niet zo druk :Y)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:55

Ja das waar. Maar ik vind paardrijden leuker dan skaten en dat kan niet met gebroken polsen. En ik ben er niet zo zeker van dat ik rechtop blijf staan.

Schaatsen doe ik ook zonder trouwens, maar daar sta ik steviger op.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 12:45

joopiexx en ik gaan zaterdag samen skaten!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:47

Hahaha wat leuk!
Ik ga ook graag skaten, in de polder, als het niet te hard waait. Of zo langs de zee, alleen jammer dat het fietspad zo rot skate. Eerst was het mooi asfalt, nu zijn het van die steentjes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:12

Bescherming heb ik eigenlijk zelf nooit om. Ik heb het eerlijk gezegd niet eens. Maar als ik het daadwerkelijk vaker ga doen dan ga ik toch maar eens kijken :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:57

Ik heb alleen polsbescherming om. :j
En een knieband maar dat is voor stevigheid :P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:00

Hallo :)
Ik wil binnenkort ook er mee gaan beginnen,
en dan het liefst regelmatig volhouden :+
Probleem is:
eerst nog skates..
Ik heb er geen idee van hoe duur die eigenijk zijn,
of of er 'goede' en 'slechte' zijn e.d.

Jullie wel? :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:08

Die van mij waren 65 volgens mij, met 4 softwheels, vind ze wel fijn.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:11

ik doe geen beschermers om maar ik vind heerlijk om te skaten ik doe meestal elke zondag als het mooi weer is wel 16 km skaten maar dan ben ik wel moe :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:12

Ik heb dus K2's via marktplaats gekocht

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:15

Sylvia schreef:
Ik wil het ook weer op gaan pakken, maar ik heb het echt al jaren niet meer gedaan. Mijn drempel is momenteel vooral het remmen... :+

jup ik ken dat. 'Vroegah' was dat nog niet zo'n ramp, in Oost-Vlaanderen is alles zo ongeveer plat gelijk :D en liet ik mij uitbollen, of ik liet mij in de graskant vallen _O- (woonde op 'den buiten') maar nu woon ik in Vlaams-Brabant, allesbehalve plat dus ik zou eigenlijk écht eens moeten leren remmen / normaal stoppen of ik geraak nergens.

Hebben jullie les gevolgd, of gewoon zelf leren remmen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:06

Ik ga morgen weer beginnen met skaten. :) September was de laatste keer geloof ik, dus ik moet ook weer even opbouwen.

Voor iedereen die niet kan remmen: Wel eens aan een skate-cursus gedacht? Dat wordt tegenwoordig op best veel plekken gegeven. Ik heb het 4 jaar geleden gedaan en daardoor ben ik echt veel beter en zelfverzekerder gaan skaten. :j Ik kan nu fatsoenlijk remmen op meerdere manieren, dat is wel zo veilig. Echt een aanrader hoor.

En om nog betuttelender te gaan doen :D : Goede bescherming is er ook niet voor niks. Ik ga altijd op pad met knie-, pols-, elleboogbeschermers en een helm. Je bent zó kwetsbaar tussen ander verkeer.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:08

MelanieB schreef:
Die van mij waren 65 volgens mij, met 4 softwheels, vind ze wel fijn.

Oké :j

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:11

jokari schreef:
Sylvia schreef:
Ik wil het ook weer op gaan pakken, maar ik heb het echt al jaren niet meer gedaan. Mijn drempel is momenteel vooral het remmen... :+

jup ik ken dat. 'Vroegah' was dat nog niet zo'n ramp, in Oost-Vlaanderen is alles zo ongeveer plat gelijk :D en liet ik mij uitbollen, of ik liet mij in de graskant vallen _O- (woonde op 'den buiten') maar nu woon ik in Vlaams-Brabant, allesbehalve plat dus ik zou eigenlijk écht eens moeten leren remmen / normaal stoppen of ik geraak nergens.

Hebben jullie les gevolgd, of gewoon zelf leren remmen ?

Ik heb het me wel eens uit laten leggen. Ik 'hurk' wat en doe mijn remmende been dan naar voren en mn teen iets om hoog. Dat gaat bij mij het beste geloof ik :Y)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:36

iew, als ik die remblok durf te gebruiken, ga ik gegarandeerd tegen de vlakte. :=

een skate-cursus is idd iets waar ik aan gedacht heb ja, mss moet ik daar toch maar eens werk van maken. Kan ik weer veilig de boel onveilig maken. :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:39

Ook ik ga het weer wagen :) Ben stiekum bij het 1e mooie weer alweer op pad gegaan, zo ook nog weer een rondje!

Nog mensen die al weten of ze meedoen met de wednesdaynight skate in rotterdam dit jaar? (juli pas hoor dus dat duurt nog ff :+ )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:42

RedPassion schreef:
Voor iedereen die niet kan remmen: Wel eens aan een skate-cursus gedacht? Dat wordt tegenwoordig op best veel plekken gegeven. Ik heb het 4 jaar geleden gedaan en daardoor ben ik echt veel beter en zelfverzekerder gaan skaten. :j Ik kan nu fatsoenlijk remmen op meerdere manieren, dat is wel zo veilig. Echt een aanrader hoor.

En om nog betuttelender te gaan doen :D : Goede bescherming is er ook niet voor niks. Ik ga altijd op pad met knie-, pols-, elleboogbeschermers en een helm. Je bent zó kwetsbaar tussen ander verkeer.

Dat laatste ben ik direct met je eens. Als het goed is kan ik ook wel bescherming krijgen van iemand, maar die woont een flink eind rijden hier vandaan en ik zie haar voorlopig niet vermoed ik... En verder is het hetzelfde verhaal met die skate-cursussen (daar heb ik idd een hele tijd terug al naar zitten kijken): geld...

Ik vind die cursussen eigenlijk absurd duur. Als ik hier in Tilburg kijk, dan kosten 8 lessen € 70. Dat heb ik gewoon niet over, zo simpel is het.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:44

Ik heb alleen polsbescherming om als ik aan het skaten ben. Mijn polsen zijn erg zwak, en ik weet gewoon dat ik die zo in 2 breek als ik val, niet handig dus :+

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:47

Ik heb dit jaar ook alweer een aantal keren lekker geskate, niks heerlijker dan in het zonnetje met een muziekje een eind skaten. :D

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit met bescherming skate, en ook geen les gevolgd heb. :=
Maar ik kan wel op meerdere manieren remmen en val eigenlijk nooit (al ben ik me er wel van bewust dat dat altijd een keer kan gebeuren en bescherming stukken beter is voor ik het halve topic over me heen krijg) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:47

Wat duur Sylvia! Ik heb er destijds 20 euro voor betaald geloof ik, 5 lessen. Voor 70 euro had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan, al heb ik er wel heel veel profijt van.

Goede bescherming is wel een hele investering, dat is waar. Zet anders je cap op. :D
Nee, zonder dollen, je veiligheid is natuurlijk wel wat waard maar als er geen geld is is het er niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:51

Ik vind het nu vooral zonde om iets te gaan kopen terwijl ik nieuw spul van een vriendin kan krijgen... Ik moet er alleen eerst nog een keer langs gaan :+

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:04

Ooh jaa, het is alweer een tijdje geleden.. maar met dit lekkere weer wil ik er ook wel weer op uit!

Ik draag altijd knie,pols en elleboog beschermers.. Lekker zweterig ;) haha