. en nu zit ik met een gat in mijn knie! Maar wil deze week ook weer gaan rolschaatsen, bij mij achter is een heel stuk net geasfalteerd en dus helemaal mooi, zacht en glad!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. en nu zit ik met een gat in mijn knie!

Sylvia schreef:Ik wil het ook weer op gaan pakken, maar ik heb het echt al jaren niet meer gedaan. Mijn drempel is momenteel vooral het remmen...
en liet ik mij uitbollen, of ik liet mij in de graskant vallen
(woonde op 'den buiten') maar nu woon ik in Vlaams-Brabant, allesbehalve plat dus ik zou eigenlijk écht eens moeten leren remmen / normaal stoppen of ik geraak nergens.
September was de laatste keer geloof ik, dus ik moet ook weer even opbouwen.
Ik kan nu fatsoenlijk remmen op meerdere manieren, dat is wel zo veilig. Echt een aanrader hoor.
: Goede bescherming is er ook niet voor niks. Ik ga altijd op pad met knie-, pols-, elleboogbeschermers en een helm. Je bent zó kwetsbaar tussen ander verkeer. jokari schreef:Sylvia schreef:Ik wil het ook weer op gaan pakken, maar ik heb het echt al jaren niet meer gedaan. Mijn drempel is momenteel vooral het remmen...
jup ik ken dat. 'Vroegah' was dat nog niet zo'n ramp, in Oost-Vlaanderen is alles zo ongeveer plat gelijken liet ik mij uitbollen, of ik liet mij in de graskant vallen
(woonde op 'den buiten') maar nu woon ik in Vlaams-Brabant, allesbehalve plat dus ik zou eigenlijk écht eens moeten leren remmen / normaal stoppen of ik geraak nergens.
Hebben jullie les gevolgd, of gewoon zelf leren remmen ?

RedPassion schreef:Voor iedereen die niet kan remmen: Wel eens aan een skate-cursus gedacht? Dat wordt tegenwoordig op best veel plekken gegeven. Ik heb het 4 jaar geleden gedaan en daardoor ben ik echt veel beter en zelfverzekerder gaan skaten.Ik kan nu fatsoenlijk remmen op meerdere manieren, dat is wel zo veilig. Echt een aanrader hoor.
En om nog betuttelender te gaan doen: Goede bescherming is er ook niet voor niks. Ik ga altijd op pad met knie-, pols-, elleboogbeschermers en een helm. Je bent zó kwetsbaar tussen ander verkeer.

haha