vraagje over haar verfen * bruin naar blond *

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:39

Ja hoor.
Je kunt zo bij een kapperswinkel een pakje ontkleuring halen. Daarna gooi je er verf overheen, mocht dit nodig zijn en tadaaa! Blond!
Heb het zelf ook een paar keer gedaan, zie resultaat in mijn profiel.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 12:40

@ dekloktikt
jij zet me wel even aan het denken haha.
Ik ga zo even t dorp in even kijken hoeduur t overal is.
Die laatste foto is overigens erg mooi!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:45

xxriiannee schreef:
@ dekloktikt
jij zet me wel even aan het denken haha.
Ik ga zo even t dorp in even kijken hoeduur t overal is.
Die laatste foto is overigens erg mooi!

Ja ik was er iig niet blij mee }>
Moest die dag ook nog es werken. :7 Dus zon beetje elke klant die ik aan de kassa had schoot in de lag |(
Waarop ik de volgende dag meteen bij de kapster zat. Die hebben er echt megaveel in moeten gooien en mn haar was superbeschadigd. Nu is het weer opgeknapt na heel veel haarmasker en care shampoos. :o

*D

Dekloktikt

Re: vraagje over haar verfen * bruin naar blond *

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:47

* heb net even in je profiel gespiekt en volgens mij heb je je haar nog nooit eerder geverfd?

Ik had dat van mij namelijk ook bruin geverfd en daarna weer blond. Dus weet niet hoe het zit als je van ongeverfd haar naar blond wil. maar op de meeste kleuringen staat toch dat dat niet "mogelijk" is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:14

Nativa schreef:
Dat kun je inderdaad niet zelf doen. Toch naar de kapper. Je krijgt het zelf nauwelijks lichter, of het wordt groen.

of in mijn geval toen ik t zelf probeerde : oranje..
ik was net een wortel..
dus vervolgens kon ik smiddags alsnog met spoed naar de kapper .. al kon die het ook niet helemaal meer redden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:16

dat verschilt toch echt per persoon, ik ga elk jaar van donkerbruin naar witblond, bij de kapper 30 euro, heb het 1x zelf ontkleurd, ik werd oranje, en toen blondering eroverheen, toen werd ik nog meer oranje :') ik raad aan de kapper, haarverf en ontkleuring ben je ook alweer dik 20 euro kwijt, de duurdere merken zelfs 30, als het dan mislukt moet je ook nog eens naar de kapper en daar dokken, bedenk even of je dat risico wilt nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:22

Mijn zusje is van asblond (haar eigen kleur) naar heeeeeeeel vaak verschillende kleuren blond gegaan. Weer naar bruin, weer naar blond. En nu wilde ze het dus weer donkerblond. En is het groen geworden. :Y)

Ik zeg, kapper. Bij de ene kapper in mijn dorp is het 21 euro, bij de andere 28. Lijkt mij best te doen... :)
En het is het wel waard om het goed te laten doen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:22

ik betaal bij de kapper altijd veeeeel geld, maar ik heb erg dik en lang haar..
dus bij mij zijn er altijd 2 verpakkingen nodig, dus ik betaal het dubbele bedrag..
trouwens, als ik de bedragen hier lees, 30 euro maar? daar zou ik t zo voor doen!!
volgens mij was ik een hele tijd terug (heb t al eens eerder een beetje blond laten verven bij de kapper) echt rond de 80 euro kwijt.

ik zit er ook aan te denken om mn haar witblond te verven, bij de kapper, maar de kosten houden mij echt tegen..
zie het niet echt zitten om 2x zo'n ontkleurings goedje te betalen EN 2x een pakje verf..
mijn haar is nu donkerbruin en witblond heb ik t nog nooit gehad..
lijkt me wel gaaf, echt totaal iets anders..
heb t al eerder zo donkerbruin gehad dat t eigenlijk zwart was (verf iets te lang laten zitten (A)) maar donkerbruin- zwart is toch een minder schokkende overgang dan donkerbruin-fel blond.. heb dus ook geen idee of t mij wel zou staan ^^

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:27

Ik heb het vroeger 2x zelf geprobeerd. Eerste keer oranje, tweede keer was eigenlijk heel bijzonder. Dat ging van wit bij mn hoofd naar nog gewoon bruin in de punten.... En ja, ik moest ook nog werken die dag in een patatzaak... Aaarg.
Verven kan je zelf doen, maar blonderen zal ik zelf persoonlijk echt door een kapper laten doen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:28

Zwitsal: Je kan natuurlijk ook waterstofperoxide er in gooien :=

Ik weet de exacte kosten niet, meestal verf ik m'n haar zelf en meestal ook in mijn eigen kleur.

Needje: Wel erg kleurrijk, er was een tijd dat twee kleuren (de onderkant roze bijv.) erg hip was. Dus dan is het niet zo erg toch? :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:30

Dit was echt niet hip te noemen :=
Helaas heb ik er geen foto's van.
Is ook wel al 15 jaar terug. :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:35

ik verf t ook elk jaar van donker naar blond en bij mij is t nog nooit misgegaan! :D
je kan ook een thuiskapper nemen,die zijn een stuk goedkoper dan de gewone kappers... ;)

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:26

Ik heb het ook wel eens zelf gedaan. Heb van mijzelf donkerbruin haar. Gewoon ontkleuringsspul gekocht bij Kruidvat en een pakje koperblond. Na het ontkleuren was ik net een kanarie (knalgeel!). Daarna koperblond erin en tadaaa van een brunette naar een blondine. Allemaal prima gegaan.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:31

Mm ik zou heel graag een x blond willen zijn :D Ik ben nu ook donkerbruin... dat bericht van Wido4ever klinkt ook wel goed... maar misschien toch beter naar de kapper gaan...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:47

Ik heb het ook zelf geprobeert en toen werd het geel.. toen bij de kapper goed laten doen en inmiddels doe ik het vrijwel altijd bij de kapper :) Was toen het fout gegaan was indd ook rond de 70a80 euro kwijt en nu alleen met bijkleuren 45 eens in de 3 maanden :)

Ik zou het echt niet zelf doen. Van licht daar donker kan wel, maar andersom..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:49

Janine1990 schreef:
Zwitsal: Je kan natuurlijk ook waterstofperoxide er in gooien :=

Ik weet de exacte kosten niet, meestal verf ik m'n haar zelf en meestal ook in mijn eigen kleur.

Needje: Wel erg kleurrijk, er was een tijd dat twee kleuren (de onderkant roze bijv.) erg hip was. Dus dan is het niet zo erg toch? :=

dit kan idd maar dan moet je echt voor de spiegel blijven zitten en niet weglopen :D
dit gebruiken ze ook op mijn haar maar ik heb geen idee in welke winkel je het kan halen :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:05

ik ging vanmiddag toch maar even langs de kapper om te vragen naar de kosten..

kapper nr 1: 150 euro voor mn haar helemaal blond te krijgen.
kapper nr 2: deed die hele behandeling niet meer omdat het eigenlijk nooit ECHT mooi wordt en het dus altijd tegen valt..
de 2e kapper raadde me aan om er eerder heel veel highlights in te doen, mooi modelletje erin knippen, das veel mooier.

ik heb alleen bij "highlights" het idee dat je van die streepjes krijgt.. een beetje dit idee: http://www.haartrends.net/photos/uncate ... /nancy.jpg

en dat vind ik echt niet mooi..
alleen deze kapper is wel echt goed..
de kapper die t wel helemaal wilde blonderen voor 150 euro daar liet ik mn haar vroeger knippen en die hebben t wel eens behoorlijk verprutst..

en bij de 2e kapper ben ik altijd super tevreden (vooral die man, die mij dus nu ook te woord stond, die heeft ook echt van die vernieuwende ideeen en kapsels).

maargoed,
heb een afspraak gemaakt voor woensdag ochtend.. bij die man..
om te knippen en te verven.
ik heb dus nu nog tot dinsdag avond om te bedenken wat ik wil ^^..

die man kwam met t wilde idee om zo'n strak kapsel te knippen en dan mn voorpluk (klinkt alsof ik een paard ben :P) dan blond te maken..
nou lijkt me dat heel lelijk als de rest gewoon bruin is zoals nu..
maar misschien is t wel leuk als ik de rest veel highlights laat doen en dan de voorpluk helemaal blond..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:15

Je kan zelf je haar idd wel verven, alleen je moet niet in 1x gaan verven... Dan is je haar echt dood. Ik wil het ook een keer helemaal blonderen maar ik heb donkerbruin haar van mezelf. Als ik dat in 1x ga verven is er een kans dat me haar er met bossen uitvalt en dat het mss lelijk blond wordt. Dus wss verf ik het in 2 á 4x :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:19

blonderen zou ik idd bij de kapper doen. van donker naar licht verven is veel moeilijker dan andersom. Vaak wordt t of niet mooi egaal of groen/wortel oranje. in de tijd dat ik nog kappersopleiding deed kwmaen we erg vaak mensen tegen die t zelf probeerde en met een wortel kleur haar aankwamen of wij t ff goed konden maken :+
Ik laat mn haar sowieso altijd bij de kapper verven.
Ik ga altijd naar die in t petenbos in Veenendaal, voor de uitgroei bijwerken betaal ik zo rond de 40 euro. Is prijzig maar dan gebeurt t wel goed!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:25

Ik heb vandaag zoveel blonde plukken in mijn zwartbruine haar laten zetten dat het net lijkt of het geblondeerd is. Volgende keer kan ik dan helemaal naar blond. Ben van mezelf middenblond maar verf regelmatig, nu al een tijd heel erg donker.

Ik was 56 euro kwijt inclusief model knippen en fohnen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:36

oe daffodil!!
kun je een foto maken?
en jeetje, goedkoop zeg!! ijn kapper zei dat alleen de highlights al rond de 70/80 euro zouden komen (ik heb dan ook wel erg lang en dik haar).

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:49

Ga nou maar gewoon naar de kapper, als het eenmaal blond is kan je het zelf bijwerken maar zelf gaan lopen klooien met blondeer enzo gaat 'm 9 van de 10 keer niet worden. En ik was kapster dus kan het weten.. hoeveel mensen wij al niet hebben gehad met oranje haar die zelf hadden geprobeerd..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:12

Ik ga zoeken voor een foto vóór....maar de foto na kan ik maken, zal morgen even kijken!

Ja is inderdaad goedkoop, vandaag zitten rekenen dat ik al 15 jaar naar deze kapper ga, ik doe er ruim een half uur over om er te komen maar dat heb ik er graag voor over! Heb heel dik en krullend haar dus wil graag iemand met verstand....en die heb ik gevonden en daar ga ik dus niet meer weg!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:21

het is belangrijk als je nu een warme kleur hebt dat de warmte eruit word gehaald dat kan volgens mij alleen bij de kapper
en dan ontkleuren en verven anders eindig je iid met een oranje kleur

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:56

ik heb paar dagen terug highlights laten zetten. en dan echt hele fijne streepjes overal door mn haar heen.
Mn haar is nu een stuk lichter :)