Ervaringen met Steridil pil???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 20:44

Janine1990 schreef:
In principe, als je aan de pil gaat word je ook niet meer ongesteld.
Wat gebeurd er? Er wordt geen baarmoederslijmvlies meer aangemaakt (of in ieder geval véél minder!) en er vormt zich een bloedprop voor de baarmoedermond. In de stopweek worden er geen hormonen meer toegediend en laat de bloedprop lost. Dat is je menstruatie, eigenlijk gewoon een bloeding.

Persoonlijk gebruik ik de prikpil, ik word helemaal niet meer ongesteld. Door de constante toevoer van hormonen (een opslag in de bilspier) blijft de bloedprop gewoon zitten.

De prikpil staat er toch om bekent als je deze langere tijd gebruikt dat je moeilijker tot niet zwanger kan worden?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:54

Dwyne schreef:
De werkzame stoffen in Stediril zijn wel hetzelfde als in Microgynon maar bij hulpstoffen zijn wat anders of in andere verhoudingen. Heb m 6 maanden geslikt totdat ik gek werd van mezelf, enorm down, depressief, bleef maar eten, altijd moe en sloom, nergens zin in en ga zo maar door. Volgens apotheek kon dat niet maar op internet stonden meer van deze ervaringen, ben blij dat ik de Microgynon weer terug heb heeft nog even geduurd voordat ik niet meer depri was, maar voor mij echt geen andere meer! rot ding die Stediril...

Ik sluit me bij je aan!!
Ik werdt ook best depri, altijd moe, sex? wat was dat? ook down... ik werdt ziek van mezelf...

er is hier ergens nog een topic op bokt, die ook over deze pil gaat...
Daar heb ik toen aandachtig aan mee gelezen, en ben toen tot de conclusie gekomen dat t niet aan mezelf lag maar aan die stomme pil, dus nu ben ik al een maand of 3/4 getopt met de pil, ook in het algemeen.. en ja, sexe moet maar met condooom, maar ik voor me gewoonweg heerlijk nu...

Ik hoorde ook een verhaal van de vriendin van iemand uit mn familie, die kreeg opeens epeleptische aanvallen, helemaal nagekeken en onderzocht, wat bleek, dat t door Stediril kwam en MET NAME de overstap van microgynon naar Stediril!!! schandalig toch?! ik ben zooooo blij dat ik gestopt ben met die rommel!!

dus mensen, kijk uit alsjeblieft!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:08

Kimberley84 schreef:
De prikpil staat er toch om bekent als je deze langere tijd gebruikt dat je moeilijker tot niet zwanger kan worden?

Klopt :j
Maar niet zwanger worden is ook niet helemaal waar hoor!
Ik krijg heel vaak brieven mee over wat te doen als je zwanger wilt raken.
En dat je dan zes weken lang een bepaalde soort pillen moet nemen blablabla ;)
Niet dat ik daar met m'n achttien al op zit te wachten.
Maar het heeft niet te maken met het niet meer ongesteld worden..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:04

Ik heb ook een tijd de stediril gehad maar was er niet tevreden over. Ik had ook stemmingwisselingen, nergens zin in, moe.. Ik ben ook helemaal gestopt met de pil, voel me er veel fijner bij zo :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:25