Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mar77

Re: Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:44

Ik heb de mirena gehad en dat beviel me redelijk.
Omdat ik wel eens wil zien hoe het gaat zonder hormonen gaan we over op de Persona.
Over anderhalve maand gaan we daarmee beginnen, ben heel benieuwd!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:23

Nou ik laat hem dus morgen zetten. Ben heel erg benieuwd! Ik doe het wel bij de huisarts denk niet dat ik het nog kan regelen om hem morgen bij een gynecoloog te zetten. En door omstandigheden moet die morgen geplaatst worden. Hopelijk gaat het goed.

Mri

Re: Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:36

2misty2: let wel op, je kan ook allergisch zijn voor koper!

Ik slikte vroeger de pil, ging niet lang goed en mn lichaam kreeg de raarste kwaaltjes door de hormonen.
Mirena geprobeerd maar ondanks de weinige hormomen ging dit ook mis en heb ik em weg laten halen.

gynaecoloog kwam met de oplossing koperspiraaltje.
Dit ging een half jaartje goed, totdat ik allerlei vage klachen kreeg. Na een X aantal onderzoeken bleek ik allergisch te zijn voor koper. En hup, ook dat ding weer laten verwijderen.

Ze zijn niet zaligmakend, al moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk niet echt last had van een heftigere menstruatie. Maar misschien komt dat omdat ik al een heftige menstruatie was gewend := .

Nu weer helemaal gewend aan het gebruik van condooms, en ach, het moet maar.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:45

ma_rie_tje schreef:
2misty2: let wel op, je kan ook allergisch zijn voor koper!

Ik slikte vroeger de pil, ging niet lang goed en mn lichaam kreeg de raarste kwaaltjes door de hormonen.
Mirena geprobeerd maar ondanks de weinige hormomen ging dit ook mis en heb ik em weg laten halen.

gynaecoloog kwam met de oplossing koperspiraaltje.
Dit ging een half jaartje goed, totdat ik allerlei vage klachen kreeg. Na een X aantal onderzoeken bleek ik allergisch te zijn voor koper. En hup, ook dat ding weer laten verwijderen.

Ze zijn niet zaligmakend, al moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk niet echt last had van een heftigere menstruatie. Maar misschien komt dat omdat ik al een heftige menstruatie was gewend := .

Nu weer helemaal gewend aan het gebruik van condooms, en ach, het moet maar.

Ik heb een uitgebreid onderzoek gehad voor allergieen hoop dan maar dat dit ook meegenomen is :=
Condooms tja die gebruiken wij momenteel ook. Alleen tja een ongelukje zit in een klein hoekje.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:08

Pff nou heb hem net laten zetten. Deed wel ff pijn. Heb nu ook best wel pijn in me buik en rug. Hopelijk verdwijnt dat snel. Ik bloed nu ook behoorlijk is een bloedvaatje geknapt waarschijnlijk. Enig idee hoelang dit blijft bloeden? Hopelijk is dit de oplossing ben benieuwd.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:02

ma_rie_tje schreef:

Hoe lang voor je dit merkte? En wat voor klachten had je precies?