ervaring met osteopathie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: ervaring met osteopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:28

Wattes? scoliose heb ik nog nooit van gehoord :n
Gaat even google-en. :P

Ja, zoiets was het wel, maar niet in extreme mate.
Meer dat de wervels iets van de plaatst waren.
Heb ooit een ongeluk gehad en ben met mijn rug tegen een boom gekomen, toen is het waarschijnlijk gebeurd. :o
Kan nu echt merken dat ik het járen eerder had moeten laten behandelen, maar goed.
Ik wist toen niet beter, ben via mijn ouders bij deze osteopaat terecht gekomen en hij schrok toen wel de eerste x dat ik nog normaal kon functioneren. :=

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:38

@ MELISSA;
ik heb halverwege de week ook nog even gebelt of t gezond was, maar scheen te komen omdat me lever ineens weer normaal ging functioneren (o.a. na een lange tijd van Pfeiffer) en me buik helemaal van slag was ofzo.
Osteopaat zei dat t wel eens kon gebeuren en dat t over moest zijn als ik weer terug kwam... Ben twee weken later terug geweest, toen was ik nog heel brak van t 'ziek' zijn, maar hoefde toen niet meer over te geven en had niet zo veel pijn meer aanme buik als ie er op drukte. Voelde me vanaf toen ineens snel beter.
Voelde echt of er een boel ellende in me lichaam zat wat er in eens allemaal uit kwam.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:34

Voor al degene die na een behandeling 'pijn' hebben, mijn osteopaat gaf als tip om na je behandeling 2 glazen water te drinken.
Heel vreemd, maar het hielp bij mij.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:52

Moest ik ook altijd idd. Vooral ook omdat ie veel aan mn nieren had gezeten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 09:24

eindelijk dan weer reactie. Ik kom al jaren bij een manueel therapeut/fysiotheraput, dus wervels manipuleren e.d. ken ik al, en daar heb ik dus ook heel goede ervaringen. Maar het afgelopen half jaar kwamen dezelfde hardnekkige klachten steeds weer terug en daarom ben ik dus doorverwezen (binnen de praktijk) naar een osteopaat.

Ik ben daar nu 1 * geweest en hij constateerde dat mijn klachten ook van een orgaan kwamen, en dat heeft hij al wat behandeld. Ik moet zeggen dat ik daar in eerste instantie heel duidelijk op reageerde, ik ben benieuwd naar de volgende keer (over drie weken).

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:28

Waarschijnlijk wordt de reactie op die 2 behandeling minder heftig dan de reactie die je op de eerste hebt gehad.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 09:35

dat hoop ik eigenlijk niet, want de problemen beginnen wel weer terug te komen na een week, en zo tob ik dus al een half jaar.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:44

Kan een tijdje duren hoor voor t over is, ik heb ook redelijk vaak terug moeten komen. Keer of 8 denk ik. En een jaar later nog een keer. Wacht t gewoon nog een paar behandelingen af.... Zal vast goed komen! Y;(

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:40

Lielle ik had na de eerste behandeling maar een paar dagen profijt ervan. Na de tweede keer was ik eigenlijk zo goed als klachtenvrij! Nou ja buiten de reactie op de behandeling dan.

De derde keer heeft ze nog wat kleine dingetjes gecorrigeerd en behandeld en sinds die tijd heb ik eigenlijk geen klachten meer gehad.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:53

Ik ben ook behandeld door een osteopaat. Ik heb een hemisacralisatie. Wat dus inhoud dat mijn lendenwervel aan de ene kant vastgegroeid zit aan mijn bekken. Als dit aan 2 zijden is word je lichaam evenwijdig belast en veroorzaakt het vaak (bijna) geen problemen. In mijn geval heeft het ervoor gezorgd dat mijn ene tussenwervel al veel meer slijtage vertoont dan eigenlijk zou mogen met mijn 20 jaar.

Ik heb maanden niet gereden, niet op of af gekunnen, ik liep als een wrak rond, ik kon 's morgens m'n bed niet uit van de pijn, lopen deed me zeer, ik was al blij als ik een rondje kon lopen, en 's avonds niet jankend op de bank lag... Ik heb echt 1,5 jaar gewoon veel pijn geleden en niks kunnen doen. Het was op het eind zo erg dat als ik een dag gewerkt had, ik thuis kwam, naar bed ging en de dag erna huilend op stond..

Ik ben onder behandeling geweest van diverse fysio's, eentje die me ook weleens kraakte, maar die uiteindelijk geen van allen wisten wat ze met me aanmoesten. Iets anders dan rug en buikspieren trainen hoorde ik niet. Dus advies maar braaf opgevolgd.

Uiteindelijk via de huisarts toch naar een osteopaat gegaan, en die heeft me vanaf dag 1 super geholpen. De eerste keer dat ik er vandaan kwam was ik ontzettend emotioneel en ik was er gewoon ziek van. Vanaf de 2e behandeling is de pijn weggebleven. Wat bleek, ik dronk teveel zuivel en mijn rug./buikspieren stonden te strak gespannen (veroorzaakt door het vele trainen). Waardoor mijn lichaam gewoon nooit ontspande en ik 's avonds dus geen kracht meer had in m'n rug en dus geen kant meer op kon. Na de behandelingen heb ik het paardrijden weer rustig opgepakt en sindsdien geen pijn meer gehad.

Dankzij haar is mijn lichaam ingesteld op de beperking die ik heb, en kan ik dus weer doen wat ik wil. Ik heb echt mijn leven teruggekregen. Klinkt heel gek, maar ik was op het einde overal 't plezier in kwijt...En dat heb ik dankzij haar weer terug.

(ben er trouwens een keer of 8 geweest, ben nu sinds augustus niet meer geweest, maar zodra er iets niet goed voelt, bel ik direct naar de osteopaat, voor mij niks anders meer) +:)+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:44

Ik ben twee jaar terug voor het eerst bij de ostheo geweets. Was behoorlijk hard van een paard gevallen. Deed wel wat zeer in mn rug, de dag erop weer heel hard van een pony gevallen. En kon de dag daarna mn bed nauwelijks nog uitkomen.
Eerst een week aangekeken en toen een afspraak gemaakt. Was echt gelijk van mn klachten af, en ik vond de behandeling heerlijk.
Mijn bekken stond ook scheef, verder zaten mijn rug en nek wervels erg vast.
Ben een jaar later weer geweest (vorig jaar dus) omdat ik steeds hoofdpijn had, en zelf het idee had dat dat weer door mijn wervels kwam.
Ik ben er echt tevreden over!