De pil "Slikken"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:03

Ik krijg ze ook niet doorgeslikt.
Ik bijt hem gewoon altijd kapot.
en daarna even drinken, en even tussen me tanden spoelen zodat alle restjes weg zijn.
Weet alleen niet of de pil dan nog heel erg betrouwbaar is :)

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:30

Ik had er ook veel moeite mee maar gaat steeds beter.
Ik neem eerst een slok appelsap, dan leg ik de pil achterop mn tong, en dan weer appelsap drinken.
Het is het makkelijkst als je dorst hebt!
En wat ook helpt is van tevoren chips eten ofzo zodat daar ook nog wat stukjes van in je mond zitten dan voel je de pil minder zitten als je hem op je tong legt.

Muisbal

Re: De pil "Slikken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:38

Neem eerst je mond vol water (nog niet doorslikken), hoofd achterover, pilletje tussen lippen duwen en slikken, knappe jongen als hij dan nog niet weg is :P

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:40

Ik kreeg hem in het begin ook niet doorgeslikt, ibuprofen en paracetamol evenmin. Dit heb ik mezelf echt aangeleerd, tegenwoordig is zelfs een 400mg ibuprofen geen probleem meer. Gewoon een flinke slok water nemen, pilletje er snel in en slikken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:46

Haha, ik dacht dat ik erg was met pillen slikken, maar zo te zien val ik nog heel erg mee. Ik heb eigelijk juist door de pil beter pillen leren slikken. Ik kon het ook nooit, maar toen ging ik aan de pil en die was zo klein, dat het heel goed ging. En ben er inmiddels al een stuk beter in geworden ook grotere pillen door m'n keel te krijgen.

Mijn tactiek: Glas vol water klaar zetten. Vast een slokje nemen om m'n mond goed vochtig te maken. Desbetreffende pil zover mogelijk achterin m'n keel stoppen en vervolgens een enorme slok water nemen en daarbij heel bewust m'n keel open zetten. Als ik er niet bewust bij nadenk, dan kan ik het hele glas leegdrinken, maar die pil zit nog in m'n mond. Dus ik zet echt goed m'n keel open en slik dan heel overdreven. (Voor het geval als 'je keel open zetten' vaag klinkt.. :P als je in de spiegel kijkt en je probeert je eigen keel goed te checken op keelontsteking, dan zet je je keel ook 'open' om het kunnen zien.)

Muisbal schreef:
Neem eerst je mond vol water (nog niet doorslikken), hoofd achterover, pilletje tussen lippen duwen en slikken, knappe jongen als hij dan nog niet weg is :P

Dat werkt bij mij niet. Dan heb ik het water doorgeslikt, maar de pil nog in m'n mond :+
Ik stop juist eerst zo diep mogelijk in m'n mond en neem dan een slok water.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:53

Neem je dan niet teveel water? Het moet een hoeveelheid zijn die je in 1 keer weg slikt, dan gaan bij mij zelfs de grootste kanjers weg, terwijl ik ook absoluut geen pillenslikker ben ;)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:58

Ik heb er zelf geen moeite mee, maar je kunt het pilletje ook tegelijk innemen terwijl je op een pepermuntje sabbelt. Dan moet je toch slikken omdat je meer speeksel in je mond krijgt. Wellicht maakt dat het ook makkelijker, je voelt dan iets minder het pilletje zitten.

Het is trouwens wel de bedoeling dat je 'm doorslikt, de werking is minder als je 'm in je mond laat oplossen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:00

Lalidan schreef:
Wat mij ontzettend geholpen heeft is beseffen dat een hap eten een stuk groter is, en dat dat ook zonder drinken gewoon doorgeslikt word.
Daarnaast besefte ik dat mijn tong nij het slikken van pillen een hele andere beweging maakte dan bij het slikken van eten. Ik sloot met mijn tong zelf mijn keelholte af. Door even kort een kauwbeweging te maken en dan te slikken, en dat te oefenen met kleine snoepjes, heb ik mezelf geleerd goed te blijven slikken, ookal slik ik een pil door.
Zoals gezegd, het zit echt tussen de oren. Eten gaat er ook door, dus dat kleine pilletje wil ook echt wel.

Succes er mee!!

M'n moeder zegt dat ook altijd: je kunt toch ook je eten doorslikken. Tussendoor slikt ze een bakje vol enorme pillen en dikke capsules :r in een keer door. :+

Nu kauw ik m'n eten altijd super goed. Ik ben zo'n langzame eter die enorm lang d'r eten tot moes kauwt. Grote brokken slik ik niet door en zelfs bij vla e.d. maak ik nog een soort kauw beweging om te voelen of er geen brokjes in zitten. Gaat automatisch en daarom heb ik een hekel aan yogurt met stukjes (nep) fruit erin :P Als er een graatje of zeentje in het vlees/vis zit, zal ik het ook zeker opmerken. Ik heb ook een hekel aan pitten in eten. Whaha, dus ik twijfel altijd of m'n eten wel zoveel groter is :P Maar goed, wel groter dan de grote van die mini pil iig :+

Ook ik blokkeerde idd m'n keel met m'n tong. Daarom slik ik juist heel bewust pillen en juist niet 'niet eraan denken'. Want dan blok ik onbewust automatisch m'n keel.

RoosG schreef:
asprintjes kan ik ook niet, ik heb speciale zuig tabletjes.

Ik heb nog liever een zetpil dan een gewoon (groot) asprintje :+
Maar ik koop meestal ook de poeders of zuig tabletten. Maar ook daar heb ik een hekel aan. Sowieso aan pillen eigelijk :P dus ik gebruik bijna nooit pijnstillers.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:00

Ik slik hem zo door :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:01

Weet je hoe klein dat ding is? :+
Die slik je toch gewoon in een keer door, kan me haast niet voorstellen dat het je echt niet lukt. :oo
Ik slik hem zelfs zonder water.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:02

Muisbal schreef:
Neem je dan niet teveel water? Het moet een hoeveelheid zijn die je in 1 keer weg slikt, dan gaan bij mij zelfs de grootste kanjers weg, terwijl ik ook absoluut geen pillenslikker ben ;)

Kweet niet, dat is voor mij gewoon niet de manier.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:03

ik heb ook steeds discussie met mijn moeder over de pil. me moeder wilt niet dat ik eraan ga. maar voor mijn eigen gevoel wil ik gewoon aan de pil. voor dat je iets doet en dat je dan zwanger bent.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:04

Misschien moet je even verder lezen dan de topictitel? ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:00

Vroeger nam ik hem met het avondeten in. Hap eten in je mond, fijnkauwen en net voordat je wilt slikken, pil erin drukken. Werkt ook super met grote pillen!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:07

Een vriendin van me die heeft zelfs moeite met vla doorslikken, ze móet het kauwen voordat ze doorslikt anders krijgt ze het niet door haar keel. Ook een beetje maf vind ik dat.
Zij is ook aan de pil, als dit topic nog loopt als ze in de buurt is zal ik eens aan haar vragen of ze daar ook moeite mee had.

Pepermunt truuk al uitgeprobeerd? :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:10

Tijdje geleden kreeg ik ook geen enkele pil doorgeslikt. Maar ja na een paar blaasontstekingen en steeds weer vragen om de kleinst mogelijk tabletjes besloot ik dat 't anders moest :P
Heb toen tictacs gekocht en daarmee geoefend met slikken. Je moet echt gewoon je verstand op nul zetten en slikken. Meer niet.
Als 't nu soms nog niet lukt pak ik een flesje water, pil in m'n mond, en dan net zo lang blijven drinken en slikken tot die pil ook weg is. Anders zit je dus inderdaad met een leeg glas drinken en een half opgeloste pil :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:21

Ik heb dat ook hoor, zelfs zo'n klein minipilletje k krijg m echt niet door. En vies dat die dingen zijn!
Eerst deed k t altijd na t tanden poetsen (dan heb je nog van dat schuimende tandpasta in je mond en dan proef je m niet zo), maar tegenwoordig doe k t gewoon met eten. Eerst even je eten kauwen en dan net voordat je door gaat slikken pil erbij en hoppaa ! :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:52

Het enigste wat ik door kan slikken is de pil
Verder kouw ik alles fijn, en ja dat is super mega goor, :r %) maar ik krijg ze gewoon niet weg, zelfd anibiotica capsules kouwde ik fijn.
Dus als dr nu iets is en ik moet pillen slikken zeg ik van te voren dat ik ze niet door kan slikken, had laatst oplosbare AB pillen, geweldige uitvinding.
Maar de pil deed ik in het bgin met yokidrink, dat is wat "dikker" en daardoor had ik niet in de gaten dat ik die (inimini) pil dr ook bij doorslikte.
Slik hem nu alweer bija 10 jaar en slik hem nu zonder iets door.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Moet je wel mee oppassen, met pillen zomaar kauwen... Bij sommige mag dat echt niet. Net als dat je sommige pillen niet met zuivelproducten mag innemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:26

Ik slik em ook gewoor door zonder iet hoor, hoppakee :)
(Maar een aspirine eet ik wel gewoon op :') Heel vies, maar zo'n hele krijg ik ook niet gemakkelijk in een keer doorgeslikt. Als ik em in 2en breek weer net wel.)
Anders idd evt. met een hap eten/drinken doen. Merk je er niks van ;)

@ muisbal ; hoofd juist niet achterover doen, kin omlaag. Dan ze je je keelgat meer open ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:26

Ik krijg 'm ook in één keer doorgeslikt, even wat meer speeksel verzamelen pilletje erin en slikken hihi..Ik kan ook geen asperine etc. slikken maar zón klein dingetje lukt nog wel ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:36

Ik heb ook enorme moeite met pillen slikken. De pil gaat dan nog net, maar als ik aspirine slik dan breek ik die echt in vieren anders heb ik het idee dat ik erin stik! Ik vind het verschrikkelijk en ik gebruik dan ook een grote hoeveelheid water.. Gisteren had ik de hele dag ontzettende koppijn en rugpijn, maar pas aan het eind van de dag kon ik niet meer en heb ik maar 2 aspirines genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:01

Margreet schreef:
Huh? Je kunt toch ook gewoon eten?
De pil is echt maar een heel klein en vrijwel smakeloos dingetje, dat slik je echt zo door, ook zonder drinken nog wel. Niet zo piepen hoor...

Maar goed dat jij geen apothekersassistente bent ;) Je wilt niet weten hoeveel mensen er geen pillen kunnen slikken! Echt heel vervelend, maar je kunt er weinig aan doen.. :n Om het maar even cru te zeggen, het zit tussen de oren.. Eten kunnen ze wel slikken, maar zodra het pillen oid zijn lukt het gewoon niet.. Mijn oma had het ook, die kon hele glazen drinken opdrinken en het pilletje zat nog in dr mond :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 15:12

Gister ging het met vla vrij goed, maar niet gelijk...
Heb wel een paar happen moeten nemen.
Ik denk dat het oefenen word, en niet een beetje ook.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:19

tante_trien schreef:
Margreet schreef:
Huh? Je kunt toch ook gewoon eten?
De pil is echt maar een heel klein en vrijwel smakeloos dingetje, dat slik je echt zo door, ook zonder drinken nog wel. Niet zo piepen hoor...

Smaakloos? Ik vind dat ding lekker.. :9

En idd, het is maar een ini-mini pilletje.. Snap eerlijk gezegd niet hoe je daar moeite mee kan hebben. :)

hahahah inderdaad, bij mij zit er ook niet bepaald vies smaakje aan :P
iid probeer maar met wat vla :) en niet erop kouwen he wanneer je het met eten doet haha