Regelmatig blaasontsteking, mogelijkheden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:03

Ik heb het ontzettend veel tijdens mijn zwangerschap gehad. Cranberry sap werkt echt uitstekend!

Maritdegroot

Re: Regelmatig blaasontsteking, mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:49

idd, cranberrysap!
Ik heb het nu gelukkig niet meer, maar eerder was dat oo kwel anders.
Ik heb binnen een jaar 12 keer blaasonsteking gehad. Dokter zei dat mocht ik het nog een keer krijgen dat ie mijn nieren wou laten onderzoeken. vanaf toen ben ik gewoon erg veel cranberrysap gaan drinken en heb van die capsules met cranberryrommel (sorry, kan het zo snel niet anders verwoorden) geslikt, zo'n 3 per dag.
Ik heb nu al een hele tijd geen cranberryspullen meer gehad en ik heb nu ook al 3 jaar geen blaasontsteking meer gehad.
Het helpt echt die cranberrys

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:44

Ik heb ook vaak blaasontsteking (niet zo vaak als jij gelukkig, maar toch wel een paar keer per jaar). Omdat ik niet goed reageer op antibiotica heb ik de laatste keer dat ik klachten voelde een variant van cranberry tabletten geprobeerd waar ook andere natuurlijke ingredienten aan zijn toegevoegd, Cranberry Monarda van dr. Vogel. Dit helpt bij mij tot nu toe prima, klachten waren snel verdwenen. Mijn ervaring is dat tabletten waarin alleen cranberry zit niet meer helpen als je al klachten hebt, maar alleen werken ter voorkoming van klachten. Dr Vogel werkte echter meteen toen ik de blaasontsteking voelde opkomen, had de volgende dag al geen pijnlijke blaas meer. Het is niet goedkoop (15 euro voor 30 tabletten) maar is volgens mij beter voor je dan antibiotica.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:36

Veel drinken zodra je het ook maar een beetje op voelt komen. Ook veel vitamine c slikken, dan daar verzuurd de urine van, en dat gaat het dan ook tegen. Permanent, of zelfs zo regelmatig ab slikken is niet goed voor je, en daarbij loop je het risico dat uiteindelijk nix meer werkt voor je... Laat je bloed is controleren of je nergens tekorten aan hebt. Ik heb vitamine b12 tekort gehad, gelukkig niet chronich, maar sinds ik daar vanaf ben, ben ik ook van de blaasontstekingen af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:43

Ik ga hier ook even op mijn gemakje lezen!

Dat van die obstipatie wist ik niet, en aangezien ik een aangeboren nierafwijking heb met daarbij veel blaasonstekingen en ook nog darmproblemen, is dit een mooie pointer voor een volgende keer!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:53

Ik word er zo onderhand ook gek van... Net ook maar weer een glas cranberrysap weg gewerkt. Zo ontzettend zuur en bitter...
Hoop dat 't vanmiddag weer wat weg getrokken is en anders morgenochtend maar weer urine inleveren...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:33

Ik heb eens een blaasontsteking gekregen door slechts 1x na de sex vergeten naar het toilet te gaan... Dat is volgens de HA echt van cruciaal belang :')

Mijn 2 collega's hebben ook volcontinu blaasontstekingen. De ene heeft last van haar nieren en de andere heeft een probleem met haar baarmoeder... Misschien even in die richting denken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:51

Ik merk dat zelf ook wel hoor. 1 keer na de sex niet naar het toilet en de volgende ochtend/middag voelt 't niet fijn. Even flink water drinken en extra cranberry dan is 't de volgende dag meestal wel over.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:57

Naar toilet gaan na de seks heeft bij mij ook niet altijd geholpen :n
Ik was er behoorlijk strikt in. Voor de seks plassen, meteen na de seks plassen, glas jus d'orange drinken en binnen een uur weer plassen :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:01

Is ook voor iedereen wel anders waarschijnlijk. Drink zelf sowieso altijd veel water, 1 cranberrycapsule per dag en dat plassen na de seks. Sinds ik dat doe geen echte blaasontstekingen meer gehad gelukkig.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:04

Ik heb van alles al geprobeerd.
Zes maanden lang cranberry supplement geslikt, vitamine c supplement, pure ongezoete cranberrysap, allerlei regeltjes 'die wel eens zouden kunnen helpen'.
Op een gegeven moment was ik meer bezig met blaasontstekingen te voorkomen en te krijgen dan zelf eens te leven :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:07

O bah die ongezoete cranberrysap heb ik net ook een glas van gedronken. Vies. Niet normaal...
Maar dan heb jij 't wel erger gehad dan mij. Jeetje... Heb je er nu nog zo'n last van of niet meer?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:10

Na een tijdje wen je wel aan die smaak :j
Sinds vorige zomer is het ineens weggegaan, toen in december nog een keer een blaasontsteking gehad en nu alweer een paar maanden niet.
Ik ben na de zomer ook gestopt met al die zooi en regeltjes, was het helemaal zat :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:19

Geeft misschien ook juist wat meer rust aan je lijf, niet denken aan al die regeltjes enzo. Dat je daardoor ook meteen geen blaasontsteking meer hebt.
En aan die smaak wennen... Ik vind echt dat 't een beetje naar kots smaakt... Ik neem echt iedere keer een grote slok en dan snel een hap boterham erachteraan ofzo :o

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:40

Hier zitten experts! Ik heb ook al regelmatig blaasontsteking gehad, volgens mij ben ik er gewoon gevoelig voor. Ken de meeste tips & regeltjes wel, maar als mijn weerstand minder is en ik geen koortslip krijg, komt de blaasontsteking om de hoek kijken. Zo ook nu, maar niet een hele erge, met wat drinken is ie eigenlijk prima te hanteren. Nu vroeg ik me af of je eigenlijk altijd met een blaasontsteking naar de HA moet of dat ik het ook gewoon weg zou kunnen drinken? (ter geruststelling: morgen bel ik, na 6 dagen sluimerende ontsteking de HA wel even voor de zekerheid)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:47

Ik weet van mezelf dat 't bij mij vaak 1 ochtend op komt zetten, dan drink ik veel, cranberrysap, cranberrycapsules en dan 's middags/'s avonds heb ik al geen last meer.
Als 't langer aan zou houden zou ik wel naar de HA gaan. Na 6 dagen dus sowieso wel even je urine laten controleren :j

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:28

Alet74 schreef:
Hier zitten experts! Ik heb ook al regelmatig blaasontsteking gehad, volgens mij ben ik er gewoon gevoelig voor. Ken de meeste tips & regeltjes wel, maar als mijn weerstand minder is en ik geen koortslip krijg, komt de blaasontsteking om de hoek kijken. Zo ook nu, maar niet een hele erge, met wat drinken is ie eigenlijk prima te hanteren. Nu vroeg ik me af of je eigenlijk altijd met een blaasontsteking naar de HA moet of dat ik het ook gewoon weg zou kunnen drinken? (ter geruststelling: morgen bel ik, na 6 dagen sluimerende ontsteking de HA wel even voor de zekerheid)

Je hoeft inderdaad niet direkt naar de ha als je een blaasontsteking op voelt komen en het prima weg te drinken is. Als het niet over gaat, zoals bij jouw na 6 dagen, is het toch handig om weer eens je urine na te laten kijken.
Het is bij sommige mensen inderdaad ook zo dat ze net zo makkelijk een blaasontsteking oplopen als anderen een verkoudheid.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:44

Ik had vorige week tijdens mijn ab-kuur al zo'n vermoeden dat het niet weg was en dat leek vrijdag even werkelijkheid te worden... Ik heb vrijdag zitten twijfelen of ik naar de HA zou gaan, uiteindelijk gekozen voor een liter cranberrysap. Gadver zeg, wat is dat spul smerig.

Ik ben er iig redelijk het weekend mee doorgekomen. Sinds vrijdag probeer ik dagelijks een glas te drinken. Het leek te werken... Leek. Want op dit moment heb ik het gevoel dat ie weer keihard teruggekomen is.

Straks nog ff nieuw sap halen, maar ik vermoed dat ik morgen een babbeltje met mijn HA mag gaan maken...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:46

Goed, ik kom met een compleet andere insteek.
Ik heb ook een hele lange tijd achter elkaar blaasontsteking gehad. De kuur was net afgelopen en een week later voelde ik dat het alweer mis was. Ik bleef antibiotica eten, maar steeds kwam het weer terug.
Via via kwam ik in contact met iemand die helemaal van de reiki is. Dat leek me eerst maar wat zweverij. Diegene had het over geblokkeerde energiestromen. Dat kan gebeuren door bijvoorbeeld dingen die je mee hebt gemaakt, een proces wat je doormaakt (bv losmaking van deze of gene), wat te merken is in je lichaam.
Je tweede chakra kan geblokkeerd zijn, dit chakra heeft invloed op onder andere blaas, nieren en geslachtsorganen.
Lang verhaal kort; ik heb me laten behandelen en heb daarna helemaal nooit meer last gehad van blaasontsteking.
Misschien iets om over na te denken?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:48

Nou ja, ik ben bereid om overal over na te denken, nadat ik vorige week woensdag naar de huisartsenpost kon voor de 4e blaasontsteking in 2 maanden :x

Ik heb morgenochtend iig een afspraak bij de HA. Eerst maar eens zien wat daar uit komt en als dat niks wordt dan gaan we inderdaad eens naar de alternatieve geneeskunde kijken...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:54

Lees net even snel het topic door, maar heb niets gelezen over het gebruik van een condoom. Als je met condoom vrijt, heb je veel minder kans op een blaasontsteking. En ik snap heus dat dat niet ideaal is, maar 4 keer een blaasontsteking in 2 maanden, dan zou ik liever voor een condoom gaan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:58

Uppojono, zullen we dan eerst eens beginnen met het hebben van seks? :D

:o

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:01

Haha.. Tja nu je het zo zegt.. :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 08:02

Mijn huisarts heeft inmiddels dezelfde reactie gekregen O:)

Hij heeft nog een aantal pogingen gedaan om me de geijkte preventiemethoden aan te smeren, maar aangezien ik dat allemaal al geprobeerd heb... :=

Enniewee... Ik heb volgende week woensdag een afspraak om een echo te laten maken, wie weet komt daar al wat uit. En nadat ik met de standaard voor urineweginfecties heb gezwaaid heb ik ook 2 kuurtjes mee gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:38

Ja, ik ben ook weer de pineut! Heb dalijk een afspraak met de HA staan om over andere middelen dan AB te praten want ik heb in een half jaar al 6 kuren achter mijn kiezen!

Het lijkt bij mij trouwens ook wel alsof ie iedere keer steeds pijnlijker wordt, normaal hoef er ik nooit voor aan de pijnstilling maar gisteren toch aan de sarixell gegaan!