[Centraal] Allergieën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: [Centraal] Allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:31

Stof en huisstofmijt, ALLE harige dieren, pinda's, alle noten, grassen, bepaalde boompollen, sommige grassoorten. Vroeger was ik allergisch voor melk maar daar ben ik gelukkig over heen gegroeid.
Heb ook nog matig (bij vlagen ernstig) eczeem en lichte astma/bronchitis met een longfunctie van 85%. Alle goede genen geërfd dus :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:35

super dit topic!

Ik ben allergisch aan:

- gras
- bomen
- insecten
- paarden
- vooral KATTEN!

Wat nemen jullie van medicatie en wat zijn jullie symptomen? Ik krijg overal rode plekjes over m'n huis en zelfs brandblaren op m'n benen...

Ik neem momenteel Xyzall 1x per dag maar heb niet echt de indruk dat het werkt...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:37

Ik neem geen medicijnen. Heb wel een EPI-pen, als ik pinda's of noten eet word ik zo benauwd dat ik kan stikken. Dit is al bij kleine hoeveelheden (1 pinda is funest) dus ik ben heel voorzichtig met wat ik eet,
Verder krijg ik galbulten, jeuk, rood hoofd, dikke ogen, etc.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:51

Ik ben allergisch voor huisstofmijt. En ook voor de neusspray die ik daarvoor kreeg :+ . Heb nu al twee weken jeuk en bultjes op mijn armen en benen...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 17:29

Plien91 schreef:
Stof en huisstofmijt, ALLE harige dieren, pinda's, alle noten, grassen, bepaalde boompollen, sommige grassoorten. Vroeger was ik allergisch voor melk maar daar ben ik gelukkig over heen gegroeid.
Heb ook nog matig (bij vlagen ernstig) eczeem en lichte astma/bronchitis met een longfunctie van 85%. Alle goede genen geërfd dus :D

Eczeem heb ik ook, en dan op mijn knokkels en rechter enkel.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:37

Ik ben allergisch voor paarden, hooi, stro, stof enz...
Het is nog nooit getest maar ik weet genoeg! Ik moet niezen en krijg een beetje traanogen.
Dankzij Beclometason neusspray (2x per dag te snuiven) kan ik toch gewoon paardrijden. Soms neem ik er cetirizine bij als het even niet genoeg helpt.
Voorheen was ik ook allergisch voor andermans katten maar heb net 11 jaar een kat gehad waar ik dan weer geen last van had!
Ik heb ook eczeem, achter mijn oren, op mijn duim en vingers.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 17:47

JaneJansen schreef:
Ik ben allergisch voor paarden, hooi, stro, stof enz...
Het is nog nooit getest maar ik weet genoeg! Ik moet niezen en krijg een beetje traanogen.
Dankzij Beclometason neusspray (2x per dag te snuiven) kan ik toch gewoon paardrijden. Soms neem ik er cetirizine bij als het even niet genoeg helpt.
Voorheen was ik ook allergisch voor andermans katten maar heb net 11 jaar een kat gehad waar ik dan weer geen last van had!
Ik heb ook eczeem, achter mijn oren, op mijn duim en vingers.

Achter je oren eczeem? Heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me een lastige plek.
Verder zijn wij in dit topic allemaal even eigenwijs door gewoon paard te gaan rijden xD

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:17

Ik ben ook allergisch voor paarden..

Sinds november 2008 bezig met een kuur, en als het goed is ben ik in 2011 helemaal van mijn allergie af :)
Er is natuurlijk geen garantie dat het werkt, maar ik hoop het wel!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:18

Wat voor kuur is dat dan? Het houdt veel prikken in zeker :') Laat dat nou net zijn dat ik daar panisch aan ben...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:19

Claudienee schreef:
Ik ben ook allergisch voor paarden..

Sinds november 2008 bezig met een kuur, en als het goed is ben ik in 2011 helemaal van mijn allergie af :)
Er is natuurlijk geen garantie dat het werkt, maar ik hoop het wel!

Ja dat vertelde je :o
Ik wil dat ook :o Wat is die kuur? :D

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:40

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:46

Claudienee schreef:
Ik heb er destijds een topic over gehad :j
Het zijn druppeltjes en het is ontzéttend duur. Een flesje van 20 ml kost €354,68.

[LZP] Wordt mijn droom eindelijk werkelijkheid ?

OMG dat is wel erg duur!
Moet je dat zelf betalen? Of hoe werkt dat?

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:50

Ik val nu nog onder de verzekering van mijn ouders. Ik hoef dus nog niks zelf te betalen.
Volgend jaar moet ik de eerste 155 euro zelf betalen, en de rest wordt door de verzekering gedekt. Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb het na allergietesten en na wat gesprekken met mijn huisarts voorgeschreven gekregen. Je krijgt het dus niet zomaar, en je moet heel consequent zijn. Ik moet nu 3 jaar lang elke maandag en elke donderdag druppelen. één keer overslaan is helemaal opnieuw beginnen.
Maar ach, ik weet waar ik het voor doe :) Het is het proberen waard. Anders kan ik namelijk flinke problemen krijgen bij mijn vervolgopleiding :=

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:59

Jij gaat dus iets met paarden doen? :+
Mja, ik denk niet dat ik dat middel krijg, onze huisarts is qua medicijnen niet zo gul zeg maar.
Maar ik zal het er eens een keer uitgebreid over hebben, of er nu al mogelijkheden zijn zodat ik fatsoenlijk paard kan rijden :j

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:02

Ik weet niet tot in hoeverre het bij jou is, ik heb namelijk de klachten die ik bij jou lees véél erger. Ik hoef geen stap op stal te zetten zonder medicijnen :n

Ik moet er nu nog pillen naast slikken. Heb je al eens verschillende merken geprobeerd? Ik heb namelijk ook al zowat álles gehad, en ze sloegen niet allemaal (even goed) aan. Allerfre is een oplossing voor mij (alleen erg duur) en ik heb nog een tijdje hele goeie gehad, alleen is de fabriek er mee gestopt. Even aankaarten bij je HA en verschillende merken proberen :j

En ja, ik ga paardenhouderij doen. Met of zonder last :+ Alleen heb ik natuurlijk liever zonder :D

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:03

Claudienee schreef:
Ik weet niet tot in hoeverre het bij jou is, ik heb namelijk de klachten die ik bij jou lees véél erger. Ik hoef geen stap op stal te zetten zonder medicijnen :n

Ik moet er nu nog pillen naast slikken. Heb je al eens verschillende merken geprobeerd? Ik heb namelijk ook al zowat álles gehad, en ze sloegen niet allemaal (even goed) aan. Allerfre is een oplossing voor mij (alleen erg duur) en ik heb nog een tijdje hele goeie gehad, alleen is de fabriek er mee gestopt. Even aankaarten bij je HA en verschillende merken proberen :j

En ja, ik ga paardenhouderij doen. Met of zonder last :+ Alleen heb ik natuurlijk liever zonder :D

Haha nou ik kan eigenlijk ook niet op stal komen zonder iets in te nemen. Ten eerste krijg ik het super benauwd en krijg ik jeuk (het lijkt dan net of ik weken niet in bad ben geweest) en ik sta dus onder de rode vlekken. Ik krijg traanogen, ga niezen en krijg het nog benauwder.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:06

Ik ben ook allergisch voor van alles en nog wat.
Onder andere voor:
- Pollen
- Grassen
- Sommige boomsoorten als de blaadjes eraan komen
- Huisstofmijt
- Honden en katten
- Ook cobalt blauw (zit in de injecties die je krijgt bij een vitamine B12 tekort)

Het is niet ernstig genoeg om er medicijnen voor in te nemen, maar lastig genoeg om vaak rond te lopen met jeukende ogen en een loopneus :+

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:10

Innepin schreef:
Ik ben ook allergisch voor van alles en nog wat.
Onder andere voor:
- Pollen
- Grassen
- Sommige boomsoorten als de blaadjes eraan komen
- Huisstofmijt
- Honden en katten
- Ook cobalt blauw (zit in de injecties die je krijgt bij een vitamine B12 tekort)

Het is niet ernstig genoeg om er medicijnen voor in te nemen, maar lastig genoeg om vaak rond te lopen met jeukende ogen en een loopneus :+

Aaah :P Dus daar zit het in :P Dacht al dat ik een van de enige was die Cobalt Blauw allergie heeft xD

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:04

Goed topic zeg, ik heb ook een berg allergien, af en toe is het om gek van te worden...

Ik ben allergisch voor:
- huisstofmijt (hoogste graad die mogelijk is)
- grassen
- bepaalde bomen/bloemen
- katten
- pollen (hooikoorts)

En vast nog wel meer zaken, ik slik dagelijks medicijnen (Aerius) en heb een neusspray voor zonodig. Die laatste zal met de aankomende pollen wel weer dagelijks gebruikt gaan worden...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 13:07

Ik heb sinds kort ook een neusspray en ik gebruik zo'n puf dingetje omdat ik het nogal eens benauwd heb.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:41

Ik ben allergisch voor alle harige dieren :(
dus ook voor paarden :'(
ik heb ook lichte astma, maar mijn ouders zeggen dat het wel meevalt...
ik wil graag zo'n puffer ding voor mijn astma en anti allergie-pillen tegen de allergie
maarja.. hoe kan ik dit mijn ouders wijs make?
die zeggen alleen: dan moet je niet naar de paarden gaan, maar dat wil ik juist zo graag dat ik er pillen voor wil slikken (terwijl ik dat echt bijna niet kan)
wat zouden jullie doen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:25

- stof/huis stofmijt of hoe je dat ook zegt
- katten
- honden
ben ik juist heel dol op..
- 2 soorten mengsels ofzo
geen idee of ik er meer heb
en heb ook astma.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:15

Ik heb ook een flinke waslijst:
- huisstofmijt
- grassen en pollen
- katten
- honden beetje
- nikkel
- kobalt
- soms appels en zuivel :+ Als ik het een tijd elke dag eet.

Ik gebruik vrijwel altijd Aerius. Het vermindert de boel drastisch. Neussprays ga ik niet aan, werken averechts bij mij. Verder heb ik een speciaal kussen en een hoes om mijn matras. Maar ik kan prima bij mijn vriend slapen, daar heb ik dan nergens last van. }:0

En paardgerelateerd;
Jarenlang waren de warmere maanden rot voor mij, bleef niezen. Toen ik een eigen paardje kreeg, is dat elk jaar minder geworden. Na zo'n 4 jaar en zeker het laatste jaar dagelijks met 't paard in de weer te zijn geweest, had ik nergens meer last van. Ik moest geen hooi of stro gaan schudden, maar verder niks geen last meer :D Er is hoop voor jullie!

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:44

als ik tevee last heb van die paarden allergie, zijn er dan misschien medicijnen tegen die ik kan gebruiken voordat ik naar de manege ga?
of moet ik het houden bij gelijk douchen als ik thuiskom??

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:50

Ik meld me ook, heb ook een aantal allergien vaak niet tegelijk, ze wisselen elkaar af..

- Lactose
- Hooikoorts
- Bepaalde bodylotions

Heb af en toe eczeem en heb ook een astmapufje.