marieke84 schreef:het eerste wat ik dacht bij het lezen van je verhaal is: wat een leuke vriendin heb jij zeg, je gaat vallen en ze duwt je gewoon weg![]()
ik heb vaak last van flauwvallen, bij mij noemen ze het orthostatische hypotensie. In onze familie zijn we daar gevoelig aan. Als ik lig en ik sta te vlug recht, dan krijg ik een bloeddrukval en val ik flauw. Ook als ik te lang recht moet staan, krijg ik een bloeddrukdaling en val ik. Het bloed blijft als het ware in je benen staan, je kan dat verhelpen door je beenspieren wat samen te trekken zodat het bloed terug naar boven wordt gepompt. Ook bij een overgang van koud naar warm heb ik er last van. Het is iets waar je mee moet leren leven, ik heb het al zolang ik me het kan herinneren, ben al veel flauwgevallen. Als ik nu nog val, schaam ik me er zeker niet voor, en als ik het voel aankomen vraag ik of ik mag gaan zitten.
Misschien kreeg je ook opeens een bloeddrukdaling, kan wel eens gebeuren. Als je er voordien geen last van had, zou ik me er niks van aantrekken. Deze dingen gebeuren wel eens...
Ik heb precies hetzelfde, als ik een tijdje op de bank lig en opsta, moet ik vrijwel meteen weer gaan zitten omdat het zwart voor mijn ogen wordt. Als ik me niet zo lekker voel, heb ik het nog een tikkie erger